همه چیز درباره دستگاه پرداختکاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

دستگاه پرداختکاری یکی از مهم ترین دستگاه ها جهت آماده سازی محصولاتی است که تولید و روانه بازار می شوند. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که منظور از محصولات کدام کالاها می باشند؟ در جواب باید گفت که این دستگاه برای صاف و صیقلی کردن انواع کالاها با جنس های مختلف از جمله: فلز، چوب و سنگ به کار برده می شود. با استفاده از این دستگاه ایرادات و نقایص محصولات نهایی رفع می شوند در نتیجه محصولی باکیفیت روانه بازار می شود.

 

انواع مختلف دستگاه پرداختکاری
  انواع مختلف دستگاه پرداختکاری

مطالب مرتبط

دستگاه پرداختکاری چیست؟

انواع مختلف دستگاه پرداختکاری

دستگاه پرداختکاری دستگاهی است که متخصصان عرصه صنعت تولیدی به وسیله آن کار پولیش انواع سطوح را انجام می دهند. در واقع این دستگاه با به کار گیری میدان مغناطیسی سطوح را به بهترین شکل عیب زدایی و صیقلی می کند.

انواع دستگاه پرداختکاری کدامند؟

دستگاه پرداختکاری دارای انواع مختلف و متنوعی می باشد که رایج ترین و پرکاربردترین آنها عبارتند از:

دستگاه مخصوص سایش طلا.

دستگاه مخصوص سایش فلزات.

دستگاه مخصوص سایش چوب.

دستگاه مخصوص سایش نقره.

دستگاه مخصوص سایش مس.

دستگاه مخصوص آلومینیوم‌.

دستگاه سایش اتوماتیک و رومیزی.

دستگاه پرداختکاری بر روی فلزات چگونه عمل می کند؟

فرایند کار دستگاه پرداختکاری در فلزات مختلف متفاوت است. گاهی اوقات از این دستگاه برای ایجاد یک لایه ظریف بر روی سطح کار استفاده می شود. در برخی فلزات دیگر از این دستگاه برای رفع نقص های موجود در سطح کار بهره گرفته می شود. به طور کلی استفاده از این دستگاه در فلزات به نوع فلز مورد استفاده بستگی دارد.

دلایل محبوبیت دستگاه پرداختکاری فلزات

دلایل محبوبیت دستگاه پرداختکاری فلزات
  دلایل محبوبیت دستگاه پرداختکاری فلزات

دستگاه پرداختکاری فلزات معمولا دستگاهی سنگین است که به طور ثابت در بخشی از تولیدی یا کارگاه قرار داده می شود. دلیل محبوبیت این دستگاه در واقع همان ثابت بودن آن است. زیرا به دلیل ثابت ماندن، قطعه مورد استفاده به راحتی بر روی آن تثبیت می شود. در نتیجه کار نهایی با کیفیتی عالی تحویل مشتری داده می شود.

روش های مختلف صاف و صیقلی کردن سطوح

برای صاف نمودن سطوح و استفاده از دستگاه پرداختکاری دو روش سنتی و مدرن وجود دارد. از جمله روش های پرداخت کاری سنتی سنگ زنی، لپینگ، هونینگ می باشند. روش های سنتی به دلیل استفاده از ابزار آلات سخت و جامد آیتم های ایده آلی برای کار بر روی سطوح نیستند. زیرا مراحل کار با این روش ها همواره با محدودیت هایی همراه می باشند. در روش های پرداخت کاری مدرن و نوین مراحل کار به بهترین شیوه ممکن اجرا شده و نتیجه نهایی محصولی با کیفیت و منحصر به فرد خواهد بود.

روش های استفاده از دستگاه پرداختکاری به شیوه نوین کدامند؟

روش های مدرن رفع عیوب محصولات و صاف کردن سطوح آن ها به کمک دستگاه پرداختکاری عبارتند از:

  • روش های نانو: یکی از روش های جدید و نوظهور در پرداختکاری سطوح است. دستگاه مورد استفاده در این روش بسیار پیشرفته و کاربردی می باشد.
  • روش استفاده از میدان مغناطیسی: روش میدان مغناطیسی نیز یک روش نوین در پرداخت سطوح کالاها و محصولات تولیدی است. فرایند استفاده از این روش به شکل مکانیکی می باشد. در این روش دستگاه ساینده کار سایش سطح را به بهترین شکل انجام می دهد.
پارامترهای مهم و تاثیر گذار بر روی سطوح هنگام کار با دستگاه پرداختکاری
پارامترهای مهم و تاثیر گذار بر روی سطوح هنگام کار با دستگاه پرداختکاری
پارامترهای مهم و تاثیر گذار بر روی سطوح هنگام کار با دستگاه پرداختکاری

پارامترهای مهم و تاثیر گذار بر روی سطوح هنگام کار با دستگاه پرداختکاری

به طور کلی کار با دستگاه پرداختکاری دارای چهار پارامتر تاثیر گذار بر کیفیت سطوح می باشد. سرعت دوران، سرعت پیشروی، اندازه ذرات ساینده و مقدار ذرات فرومغناطیس، پارامترهای تاثیر گذار می باشند.

انواع لوازم پرداختکاری

انجام مراحل رفع عیوب محصولات نیاز به یک سری لوازم پرداختکاری دارد که شامل موارد ذیل می باشند:

۱: نمدهای پرداختکاری.

۲: پودر سنباده.

۳: دستگاه سنباده زنی دستی.

۴: دستگاه های مختلف پرداختکاری.

۵: چسب نمد.

۶: انواع مختلف گیلانس ها.

۷: پوشش های رنگی سنباده ای.

نکته: معمولا در تمامی فعالیت های صنعتی مرحله ای به نام بازرسی محصول تولید شده وجود دارد. این مرحله معمولا با رفع ایرادات ظاهری و بالا بردن کیفیت محصول همراه است. بنابراین جهت انجام این مرحله افراد به وسیله ای به نام دستگاه سایش پرداخت یا پرداختکاری نیاز دارند. اهمیت و لزوم استفاده از این دستگاه در مشاغل صنعتی غیر قابل انکار است.

منظور از لوازم پرداختکاری چیست؟

منظور از لوازم پرداختکاری تمامی ابزار آلات و دستگاه پرداختکاری می باشند که در سایش و پولیش دادن سطوح به کار گرفته می شوند. دستگاه واکس پولیش، واکس پرداختکاری و سیاه قلم از جمله مهمترین و پرکاربردترین این لوازم به شمار می آیند.

کاربرد لوازم در سایش سطوح

کاربرد لوازم در سایش سطوح
کاربرد لوازم در سایش سطوح

کاربرد دستگاه پرداختکاری و لوازم مربوطه در سایش سطوح کالاها و محصولات به قرار ذیل است:

  • واکس استیل

واکس استیل یک نوع واکس مورد استفاده در پولیش سطوح است. از این واکس جهت براق کردن و صیقل دادن سطوح استیل استفاده می شود.

  • اسکاچ

از اسکاچ برای رفع کدری سطوح کار شده پیش از آبکاری و بعد از اسید کاری استفاده می شود.

  • واکس برنج

واکس برنج یکی از کاربردی ترین ابزارها در پولیش سطوح است. همان طور که از نامش پیداست برای صاف کردن سطوح محصولات برنجی استفاده می شود.

  • فرچه کنفی

فرچه کنفی یکی دیگر از ابزار آلات در صنعت پرداخت کاری است. از این ابزار جهت رفع زنگ زدگی سطوح و مهیا کردن آن برای انجام پولیش استفاده می شود.

  • واکس نمد

واکس نمد واکسی است که معمولا به رنگ قرمز یا سیاه تولید می شود. از این واکس برای پرداختکاری با نمد استفاده می شود که نقش موثری در براق و درخشان شدن سطوح ایفا می کند.

  • دستگاه پرداختکاری

دستگاه پرداختکاری دستگاهی است که برای صاف کردن و رفع زبری سطوح فلزی، چوبی، فولادی، شیشه ای استفاده می شود.

واکس پولیش جهت برداشت یک لایه بسیار نازک از سطح سازه مورد استفاده قرار می گیرد. این واکس باعث می شود تا کلیه خط و خش و ناصافی ها از روی سطح کار برطرف شود. نکته جالب در خصوص استفاده واکس پولیش آن است که لایه ای محافظتی بر روی سطوح اجسام ایجاد می کند.

کاربرد لوازم در سایش سطوح

  • واکس گیلانس

از واکس گیلانس در سایش و پرداخت سطوح آهن و برنج و استیل استفاده می شود.

  • واکس صنعتی

واکس صنعتی نوعی دیگر از واکس های درخشان کننده در پرداختکاری است‌. جالب است بدانید این واکس که دارای رنگ های متنوعی می باشد از نفت خام تولید می شود. هر رنگ کاربرد مختص به خود را دارد و در سطوح خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

 انواع سمباده های نواری و پودری

از این نوع سمباده ها با توجه به نیاز صنعتگر برای رفع خطوط و زبری سطوح آهنی استفاده می شود.‌ معمولا از سمباده به همراه نمد و به صورت همزمان استفاده می شود.

سنباده زن تسمه ای، از این نوع دستگاه دو مدل رومیزی و ثابت تولید شده است. تسمه موجود در دستگاه به کمک نیروی موتور به چرخش در می آید و سبب حرکت قطعه بر روی تسمه می شود. مدل ثابت آن از کارایی بهتری برخوردار است.

شرکت ها و نمایندگی های فروش لوازم پرداختکاری

دستگاه پرداختکاری و لوازم مرتبط با آن از جمله ابزارآلات صنعتی هستند که شرکت ها و نمایندگی های فعالی اقدام به فروش آن ها کرده اند.‌ شرکت ها و نمایندگی های فروش این تجهیزات نمونه های وارداتی و ایرانی را با قیمت های مختلف در معرض فروش قرار داده اند. خریداران عمده و تکی این ابزار آلات و دستگاه ها می توانند به طور مستقیم و بدون واسطه به دفاتر فروش این نمایندگی ها مراجعه کنند. به این صورت هم دستگاه و هم ابزار مورد نیاز خود را انتخاب می کنند‌. همچنین از تخفیفات ارزنده این نمایندگی ها نیز برخوردار خواهند شد.

اهمیت فروش لوازم پرداختکاری

اهمیت فروش لوازم پرداختکاری
اهمیت فروش لوازم پرداختکاری

اهمیت فروش لوازم پرداختکاری

لوازم و دستگاه پرداختکاری از جمله ابزارالات مهم در صنایع مختلف می باشند. اغلب صنعتگران و صاحبان مشاغل تولیدی و صنعتی جهت تولید محصولات خود به چندین دستگاه از این طیف نیاز خواهند داشت. از این رو فروش و در دسترس قرار دادن لوازم پرداختکاری از اهمیت ویژه ای جهت چرخیدن چرخ های صنعت برخوردار می باشند.

اهمیت استفاده از دستگاه مخصوص پرداخت در صنایع مختلف

وظیفه اصلی دستگاه پرداختکاری بالا بردن کیفیت محصولات تولید شده و زیبا جلوه دادن آن ها است. از این رو استفاده از این دستگاه در رفع نواقص محصولات تولیدی جهت عرضه به بازار مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است. به زبان ساده تر استفاده از این دستگاه برای مراحل آماده سازی و بررسی نهایی کالاهای تولید شده می باشد. بنابراین به کمک آن بسیاری قابلیت ها به محصول اضافه شده و ایرادات موجود نیز رفع می شوند.

ویژگی های مهم دستگاه پرداختکاری موشکی

مهم ترین مشخصه ها و ویژگی های دستگاه پرداختکاری موشکی شامل موارد ذیل می باشند:

۱: این دستگاه کاملا بدون صدا و لرزش می باشد.

۲: دارای طراحی منحصر به فردی است. به نحوی که احتمال نشتی در دستگاه تقریبا صفر است.

۳: طراحی بخش های مختلف دستگاه به گونه ای انجام گرفته است که مایعات و زردی چوب ناشی از برش به درون دستگاه وارد نمی شوند.

۳: از ایمنی بسیاری برخوردار است.

۳: طراحی سوئیچ دستگاه به نحوی است که در صورت بروز اختلال در دستگاه و یا قطعی برق یکباره روشن نمی شود. به این ترتیب احتمال آسیب دیدگی دستگاه بسیار کم خواهد بود.

۴: مراحل ساخت دستگاه بر اساس اصول ارگونومیک صورت گرفته اند.

۵: طراحی آن به گونه ای است که مشکلی برای دستگاه در حالت ایستاده ایجاد نمی شود.

۶: دستگاه دارای یک اهرم قوی جهت جداسازی و کنترل به وسیله اپراتور می باشد.

مهم ترین کاربردهای دستگاه پرداختکاری موشکی

از دستگاه پرداختکاری موشکی بیشتر برای پولیش محصولات فلزی و چوبی استفاده می شود. ظرافت و دقت بالای این دستگاه موجب شده تا از آن برای محصولات ظریف و حساس فلزی و چوبی استفاده نمایند.

موارد استفاده از دستگاه پرداختکاری در صنعت

موارد استفاده از دستگاه پرداختکاری در صنعت
موارد استفاده از دستگاه پرداختکاری در صنعت

موارد استفاده از دستگاه پرداختکاری در صنعت

از دستگاه پرداختکاری در صنایع مختلفی استفاده می شود.‌ از جمله موارد مهم کاربرد آن عبارتند از:

۱: در تولید و آماده سازی سنگ، سرامیک و دیگر مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

۲: مورد استفاده در صنایع خودرو سازی.

۳: مورد استفاده در صنایع چوب از جمله ساخت میز و صندلی و مبلمان.

۴: مورد استفاده در تولید سازه ها و محصولات غیر فلزی (غیر آهنی)

۵: مورد استفاده در ساخت ملزومات و لوازم مورد استفاده در ساخت وسایل تزیینی فولادی.

۶: مورد استفاده در صنعت شیشه مانند بلور سازی و لوازم شیشه ای.

نکات مهم ایمنی در خصوص استفاده از دستگاه مخصوص پرداخت

رعایت نکات ایمنی مهم ترین مسئله در خصوص استفاده از دستگاه پرداختکاری است. مد نظر قرار دادن نکات ایمنی جزء اولویت های فعالیت های صنعتی بخصوص صنعت پرداخت است. استفاده از دستکش های چرمی کف دوبل، ضد برش و شیلد و ساقه بلند و بافتنی از جمله موارد ایمنی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.‌

دستگاه پرداختکار سیار و قابل حمل

نام دیگر دستگاه پرداختکار سیار دستگاه شلنگی است. این دستگاه یک دستگاه قابل حمل و سیار است که دارای پایه های فلزی محکم می باشد. این دستگاه آیتمی ایده آل برای استفاده واحد های صنعتی است. درباره استفاده از عبارت شلنگی برای این دستگاه باید گفت در بدنه آن یک شلنگ تعبیه شده است. شلنگ به کار رفته در دستگاه سبب می شود تا زمینه استفاده از انواع سنباده های پودری مهیا شود.

دسته سنباده های مورد استفاده در دستگاه پرداختکاری

سنباده های مورد استفاده در دستگاه پرداختکاری بر اساس کاربرد، شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

۱: سنباده اکسید آلومینیوم.

۲: سمباده چوب.

۳: سمباده فلزات سخت مانند آهن و فولاد.

کلام آخر

خرید لوازم و دستگاه پرداختکاری از یک شرکت فروشنده با سابقه و معتبر از اهمیت بالایی در این صنعت مهم برخوردار است. با توجه به نوسانات بازار ارز و افزایش افسار گسیخته قیمت ابزارآلات صنعتی، خرید محصولات و دستگاه های با کیفیت عین صرفه جویی است. به طور حتم هیچ چیز به اندازه خرید یک محصول و دستگاه صنعتی با کیفیت نمی تواند تولید کنندگان کالاها و شخص خریدار را خوشحال کند.

به همین دلیل قصد داریم یکی از معتبر ترین و قابل اطمینان ترین شرکت های تولید کننده و وارد کننده لوازم پرداختکاری را به شما معرفی کنیم. شرکت ساب پولیش پیشنهاد ویژه ما به تمامی خریداران دستگاه های صنعتی پرداختکاری است. لازم به ذکر است که محصولات تولید شده این شرکت قابل رقابت با مدل های خارجی هستند و با نازل ترین قیمت به خریداران عرضه می شوند.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

مدیر سایت

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

لطفا برای خرید انواع واکس پرداخت کاری،دستگاه پرداختکاری موشکی تک فاز،دستگاه پرداختکاری سه فاز،گیلانس پرداختکاری،چسب نمد،فرچه کنفی،غلتک و دیگر لوازم پرداختکاری با مشاورین ساب پولیش در تماس باشید.

جباری

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

ممنون از ارسال به موقع و کیفیت خوب

مطلبی

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

من خیلی از دستگاه تون راضی هستم ممنون

فاطمیان

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

سلام اگر یک دستگاه تک فاز دیگر بخوایم تخفیف میدید؟

سعیدی

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

من یک سال پیش دستگاه ازتون گرفتم هنوز گریس نزدم و صدا هم نمیده لازم نیست گریس بزنم؟

صدایی

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

سلام میشه دستگاه موشکی بدون پایه سفارش بدم

احد

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

سلام من از اردبیل هستم بابت دستگاه ممنون از بسته بندی خوبتون و دستگاه پرداخت

ashkan

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

Salam
Babat dastgah moshaki mamnon

اکبر مقدری

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

سلام امکان داره یک جفت آچار اضافی با دستگاه برام ارسال کنید

علی رضا حیدری

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

آقا دمتون گرم

رضا صفایی

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

آقا امیری یدونه ای

احمدی

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

من از شما تک فاز گرفتم خیلی راضی بودم

حسنی

1401-04-30

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

سلام من غلطک گرفتم عالی بود

صمدی

1401-04-30

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

آقا بابت راهنمایی دستگاه ممنون دستگاه فوق العادست

سامیار

1401-04-30

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

دستگاه خوبیه راضیم

سجاد

1401-04-30

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

من تک فاز گرفتم یک سال پیش امسال هم سه فاز گرفتم دستگاه تون عالین

محسنی

1401-04-31

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

ممنون از مطالب مهمتون

رضا اسدی

1401-04-31

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

من تک فاز گرفتم خیلی خوب بود مخصوصا بسته بندیتون

سقزنیا

1401-04-31

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

سلام آقای امیری اگر یه دونه دیگه سه فاز بخوام بیشتر تخفیف میدید

سالارنیا

1401-04-31

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

ممنون از توضیحات خوبتون برای دستگاه های خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *