مطالب مهم و ضروری در مورد صابون پرداخت و ملزومات پرداخت کاری مربوط به آن

واکس پولیش ساب
واکس پولیش ساب

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

مطالب مهم و ضروری در مورد صابون پرداخت و ملزومات پرداخت کاری

صابون پرداخت و یا پولیش، یکی از ابزار و ملزومات واجب و ضروری در صنعت پرداخت کاری است. امروزه پرداختکاری و یا پولیش کاری در میان صنایع گوناگون بسیار پرکاربرد می‌باشد و توسعه پیدا کرده است. به طور کلی با استفاده از صابون پولیش و سایر لوازم پرداختکاری ساب پولیش می‌توان قطعات و یا اجسام مختلف را پرداخت و پولیش کرد. صابون پرداخت نیز مانند دیگر ملزومات و لوازم پرداخت کاری دارای انواع متفاوت و کارایی‌های فراوانی است. تا انتهای این محتوا همراه با ما باشید تا هر آنچه در مورد صابون پولیش و پرداختکاری مورد نیاز است را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

لوازم پرداختکاری ساب پولیش
لوازم پرداختکاری ساب پولیش

پولیش چیست؟

به طور کلی زمانی می‌توانیم از صابون پرداخت در صنعت پرداخت کاری استفاده کنیم که قطعات و محصولات مختلف فلزی و یا غیر فلزی نیاز به پولیش داشته باشند. پولیش که نام دیگر آن پرداختکاری است، قطعات و اجسام گوناگون را براق و صیقلی می‌کند. پولیش به منظور زدودن ذرات حاصل از پرداخت و سنباده و شفاف کردن اجسام به کار می‌رود. در واقع تمامی قطعات زمانی که در کارخانه تولید می‌‌شوند، ظاهر صاف و یکدستی ندارند و همچنین دارای ضایعات و خوردگی‌هایی می‌باشند. به همین منظور باید آن‌ها را جهت پرداختکاری و یا پولیش به کارگاه‌های مخصوص ارسال کرد تا با استفاده از تجهیزات ویژه، اضافات و ضایعات روی سطح آن‌ها از بین برود.

بهترین دستگاه پرداخت کاری چیست؟

یکی از اصلی‌ترین و ضروری ترین وسایل و لوازم پرداختکاری ساب پولیش در این صنعت، دستگاه‌های پرداختکاری می‌باشد. به طور کلی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، در این صنعت نیز شاهد تولید بیشمار دستگاه‌های پرداختکاری و لوازم مربوط به آن هستیم. در واقع برای پرداخت محصولات متفاوت، باید دستگاه پرداخت مخصوص به آن نیز وجود داشته باشد. در حقیقت در این صنعت عوامل مختلفی وجود دارند که در انتخاب دستگاه مناسب پرداختکاری تاثیرگذار می‌باشند. از جمله این عوامل جنس و نوع قطعه، سه فاز و یا تک فاز بودن برق کارگاه، کیفیت قطعه مورد نظر و غیره است. این عوامل تعیین می‌کنند که کدام محصول و یا قطعه توسط کدام دستگاه مربوطه پرداخت می‌شود. در نتیجه تمامی دستگاه‌های پرداختکاری جزء بهترین دستگاه‌ها به حساب می‌آیند. البته به گفته برخی پرداختکاران، دستگاه پرداخت گیلانس و دستگاه موشکی سه فاز ساب پولیش با توجه به عملکرد آن‌ها بهترین دستگاه هستند.

دستگاه پرداخت گیلانس چیست و چه کاربردی دارد؟

همان گونه که بیان کردیم دستگاه پرداخت گیلانس، یکی از مهم‌ترین لوازم پرداخت کاری ساب پولیش است. از این دستگاه، جهت پرداخت و پولیش محصولات فلزی و غیر فلزی استفاده می‌شود. یکی از ابزارهای بسیار کاربردی مورد استفاده در این دستگاه، گیلانس می‌باشد. گیلانس نیز دارای انواع متنوعی است که مناسب با قطعه مورد نظر باید از آن استفاده کرد. از دیگر ابزار مورد نیاز و مهم جهت پرداختکاری تهیه صابون پرداخت، خرید نمد پرداخت، خرید بهترین چسب برای نمد پرداخت کاری، خرید اسکاچ، تهیه خمیر پولیش و براق کننده حرفه‌ای فلزات و غیره می‌باشد. در حقیقت دستگاه پرداخت گیلانس به راحتی می‌تواند خوردگی‌ها و سطوح ناهموار قطعاتی همچون برنج، استیل و آهن را پولیش کرده و سطح آن‌ها را براق کند. زیبایی بخشیدن به اجسام مختلف، از وظایف این دستگاه پرداخت کاری می‌باشد.

دستگاه پرداختکاری ساب پولیش

 

صابون پولیش و یا صابون پرداخت چیست؟

صابون پرداخت، یک ابزار بسیار کاربردی و ضروری در صنعت پرداختکاری محسوب می‌شود. این وسیله ظاهری شبیه به صابون دارد و به درخشان شدن و براقیت سطوح قطعات و یا اجسام گوناگون کمک بسیار فراوانی می‌کند. در صابون پرداخت فلزات، بهترین مواد برای پولیش کاری انواع فلزات به کار رفته است. مواد به کار رفته در این صابون، اصلی و به شرط 100 درصدی می‌باشد. صیقل و خش بری استیل و فلزات آهنی و غیر آهنی، از وظایف و عملکردهای صابون پرداخت است. در حقیقت صابون پولیش کاری، با استفاده از تغییرات شیمیایی و حذف کردن تمامی ضایعات سطحی، ظاهر و شکل قطعات را بهبود می‌بخشد و آن‌ها را زیبا می‌کند. به طور کلی صابون پولیش نیز مانند پولیش مایع حرفه‌ای فلزات، پرداخت محصولات مختلف را انجام می‌دهد. تنها تفاوتی که بین آن‌ها وجود دارد، جامد و مایع بودن این دو ابزار می‌باشد.

صابون پرداخت ساب پولیش

 

انواع صابون پولیش و یا صابون پرداخت شامل چه مواردی می‌شود؟

صابون پرداخت با توجه عملکردی که دارد، از تنوع بسیار بالایی نیز برخوردار است. از نظر جنس و رنگ می‌توان این صابون‌ها را به انواع متفاوت تقسیم کرد. صابون زیرکار و روکار، دو نوع اصلی صابون‌های پرداخت از نظر جنس می‌باشند. صابون زیرکار، قبل از مراحل انتهایی بر روی سطح قطعات کشیده می‌شود و از چربی بسیار زیادی نیز برخوردار است. صابون پرداخت روکار، دقیقا برعکس زیرکار عمل می‌کند. این نوع صابون چربی زیادی ندارد و به همین منظور در مرحله انتهایی پولیش باید استفاده شود.

از نظر رنگ بندی نیز صابون‌های پرداختکاری دارای انواع گوناگونی هستند و شامل صابون پرداخت کاری آبی، سبز، مشکی، صابون پرداخت کاری سفید، صورتی و زرد است. البته برخی از این صابون‌ها را با توجه به کارکردی که دارند، نام گذاری می‌کنند. صابون پولیش استیل سبز، صابون پولیش برنز مشکی، صابون پولیش فولاد سفید، صابون پولیش آبی چوب، صابون پولیش آلومینیوم صورتی و غیره از جمله این اسامی می‌باشند. هر یک از این نوع صابون‌ها دارای ویژگی و کاربرد مخصوصی هستند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

نحوه استفاده از صابون پولیش در پرداخت کاری

صابون پرداخت، در واقع ابزاری است که کار با آن بسیار راحت می‌باشد و هر فردی به راحتی می‌تواند از آن در پرداختکاری استفاده کند. جهت استفاده از صابون‌های پرداخت و پولیش، در ابتدا نیاز است تا صابون مورد نظر و مناسب با فلز مورد استفاده انتخاب شود. به طور کلی برای استفاده از صابون پولیش، باید از فرچه و گیلانس نیز بهره برد. به این صورت که فرچه و گیلانس در جایگاه خود بر روی دستگاه پرداختکاری قرار می‌گیرند. سپس باید مقدار مناسبی از صابون پرداخت به گیلانس و یا فرچه زده شود.

زمانی که تمام سطح گیلانس و فرچه توسط صابون پوشانده شد، فلز و یا قطعه مورد نظر در مقابل فرچه و یا گیلانس قرار می‌گیرد. در این مرحله زمانی که دستگاه روشن است، فرچه و یا گیلانس پرداختکاری در حال چرخیدن می‌باشد و با استفاده از حرارت و چرخش خود باعث پولیش سطح محصول می‌شود. البته باید نکات مهمی را نیز در این پرداختکاری رعایت کرد. دور موتور باید در این مرحله تنظیم باشد و سرعت آن رعایت شود. زمان استفاده از صابون پرداخت، فشار دست نیز باید رعایت شود و بسیار آرام و آهسته انجام گیرد.

صابون پولیش در پرداختکاری

 

کاربرد و کارایی صابون‌های پولیش در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

صابون پرداخت همان‌طور که بیان کردیم در صنعت پرداختکاری بسیار پرطرفدار و پرکاربرد می‌باشد. هر یک از انواع صابون‌هایی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، دارای کارایی و کاربردهای متفاوتی هستند. در واقع می‌توان کارایی اصلی تمامی صابون‌های پرداختکاری را صاف کردن و صیقل دادن محصولات و یا اجسام گوناگون دانست. به این صورت که این صابون‌ها، سطوح آسیب دیده تمامی فلزات را ترمیم کرده و آن‌ها را پولیش می‌کنند. صابون پرداخت کاری، صابون مخصوص پولیش کاری و پرداخت فولاد، استیل، مس و برنج می‌باشد که این صابون‌ها بر اساس نوع فلز با رنگ بندی‌های متفاوت موجود هستند.

از این محصول اغلب در مرحله‌ی پولیش کردن ساخته‌های رزینی استفاده می‌شود. کاربرد صابون پرداخت کاری سفید، برای فولاد و آهن است. صابون پولیش سبز، مخصوص فولاد و استیل است و این قطعات را به خوبی پولیش می‌کند. از کاربردهای دیگر این نوع صابون‌ها می‌توان به صابون پولیش سنگ (جامد)، صابون براق کننده سنگ اشاره کرد. این نوع صابون پرداخت نیز جهت پولیش سنگ بسیار مناسب می‌باشد. پولیش و پرداخت قطعاتی همچون آلومینیوم، طلا، پلاتین، سنگ، چوب، جواهرات، گوهر و غیره نیز از کاربردهای دیگر این صابون‌ها می‌باشد.

صابون پرداخت کاری و کاربرد آن

 

قیمت و خرید انواع صابون پولیش فلزات (ارزان‌ترین قیمت)

به طور کلی قیمت و نوع خرید هر نوع محصول و یا ابزاری، یک موضوع بسیار مهم برای خریداران و مشتریان محسوب می‌شود. قیمت و خرید صابون پرداخت نیز به همین صورت است. صابون‌های پرداخت همان‌طور که می‌دانید تنوع بسیار زیادی دارند. به همین منظور در فروشگاه‌های مختلف و در بازار دارای قیمت متفاوتی نیز می‌باشند. در واقع قیمت آن‌ها به عواملی همچون کیفیت صابون، کارایی آن، رنگ صابون و غیره بستگی دارد. به طور کلی در خرید انواع صابون پرداخت باید موارد و نکات مهمی را در نظر بگیرید. شناخت کامل این محصولات به خریداران کمک می‌کند تا خرید درست و مناسبی داشته باشند. برخی از سایت‌ها و فروشگاه‌ها با استفاده از فروش آنلاین، امکان خرید راحت و آسان را همراه با مناسب‌ترین قیمت برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. در این فروشگاه‌ها می‌توان با  مشاهده قیمت و خرید آنلاین انواع صابون پولیش فلزات: فولاد (سفید)، آلومینیوم (قرمز و صورتی)، برنز (مشکی) و غیره یک خرید عالی را تجربه کرد.

قیمت و خرید صابون پرداخت

فروشگاه اینترنتی لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

همان‌طور که بیان کردیم، برخی از فروشگاه‌ها امکان خرید آنلاین و راحت را برای مشتریان فراهم می‌کنند. فروشگاه آنلاین لوازم پرداخت کاری ساب پولیش در واقع تامین کننده پولیش واکس، خمیر پولیش، سنباده، گیلانس، ملزومات و ماشین آلات پرداخت کاری می‌باشد. ساب پولیش، اولین سایت تخصصی و آنلاین در زمینه تولید، فروش و پخش انواع لوازم پرداختکاری است. مشتریان و خریداران محترم می‌توانند با مراجعه به سایت این فروشگاه درباره ساب پولیش، مجوزهای ساب پولیش و تمامی لوازم و ملزومات پرداختکاری مطالب مهم و ضروری را مشاهده کنند.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *