نحوه استفاده از صابون پرداختکاری یا صابون گیلانس و انواع آن در ساب پولیش

واکس پولیش فلزات
واکس پولیش فلزات

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

نحوه استفاده از صابون پرداختکاری یا صابون گیلانس و انواع آن در ساب پولیش

نحوه استفاده از صابون پرداختکاری یا صابون گیلانس و انواع آن در ساب پولیش ،یکی از ابزار و لوازم پرداختکاری ساب پولیش، صابون گیلانس می‌باشد. این صابون مانند دیگر لوازم پرداختکاری از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی امروزه صنعت پرداختکاری به دلیل نوع فعالیتی که انجام می‌دهد و ابزاری که استفاده می‌کند، بسیار پرطرفدار و پرکاربرد شده است. تمام قطعات فلزی و غیر فلزی که در بازار وجود دارد و اغلب مردم از آن استفاده می‌کنند، با استفاده از صنعت پرداختکاری به ظاهری زیبا و درخشان رسیده‌اند. در واقع هر یک از لوازم پرداختکاری ساب پولیش با توجه به ویژگی و کاربردی که دارند، به پرداخت و پولیش قطعات گوناگون می‌پردازند. در این محتوا قصد داریم تا به معرفی و بررسی صابون گیلانس، ویژگی‌های آن و همچنین عملکرد آن در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش بپردازیم. پس لطفا در ادامه و در بخش‌های بعد با ما همراه باشید.

لوازم پرداختکاری ساب پولیش صابون پرداختکاری
لوازم پرداختکاری ساب پولیش

صابون گیلانس چیست و در لوازم پرداختکاری ساب پولیش چه نقشی دارد؟

صابون گیلانس نیز مانند دیگر ابزار و لوازم پرداختکاری ساب پولیش بسیار مهم، ضروری و کاربردی می‌باشد. صابون پرداختکاری، ابزاری است که در صنعت پرداخت کاری تمام قطعات فلزی را به راحتی شفاف، براق و درخشان می‌کند. صابون گیلانس در پرداختکاری ظاهری شبیه به واکس ساب پولیش دارد ولی از نظر رنگ و کارایی با این نوع واکس بسیار متفاوت است. در واقع صابون گیلانس در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش را می‌توان با توجه به رنگ‌های آن به راحتی شناسایی کرد و در پرداخت قطعات مختلف به کار گرفت.

به طور کلی زمانی که صحبت از پرداخت و یا پولیش زنی فلزات به میان باشد، صابون گیلانس یکی از ابزارهای اصلی این کار محسوب می‌شود. البته صابون گیلانس به تنهایی نمی‌تواند پولیش اجناس فلزی را انجام دهد. از ابزارها و لوازم کاربردی دیگر در پرداخت فلزات، می‌توانیم به گیلانس پرداخت کاری و نمد پرداخت کاری اشاره کنیم. البته در پرداخت و پولیش هر قطعه باید از گیلانس و صابون مخصوص به آن استفاده شود. به طور کلی ابعاد استانداردی برای این صابون‌ها در نظر می‌گیرند. معمولا طول آن‌ها 200 میلی‌متر و عرض آن‌ها 50 میلی‌متر می‌باشد.

صابون گیلانس در لوازم پرداختکاری ساب پولیش

در ساب پولیش چند نوع صابون گیلانس و یا پرداختکاری تولید می‌شود؟

صابون گیلانس در لوازم پرداختکاری ساب پولیش بسیار متنوع است. در واقع ساب پولیش، یک برند رسمی و معتبری است که تمامی ملزومات پرداخت کاری مانند دستگاه پرداختکاری موشکی، واکس ساب پولیش، گیلانس و غیره را با کیفیت بسیار بالا و متنوع تولید کرده و بدون واسطه در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. به طور کلی صابون پرداختکاری از نظر جنس، به دو صورت روکار و زیرکار در ساب پولیش تولید می‌شود. صابون گیلانس روکار، همان گونه که از نام آن مشخص است جهت پرداخت روی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. صابون گیلانس روکار، بسیار نرم است و معمولا در همان مراحل پایانی پرداخت کاری از آن بهره می‌برند.

در واقع نرم بودن صابون روکار، سبب می‌شود که توانایی این صابون برای از بین بردن ضایعات و ناهمواری‌ها از سطح محصول کم شود. صابون زیرکار نوع دیگر صابون‌ های گیلانس در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش می‌باشد. صابون گیلانس زیرکار، برعکس صابون روکار عمل می‌کند. این نوع صابون از چربی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. صابون زیرکار نسبت به صابون روکار، زبری بسیار بیشتری دارد و به همین منظور از آن برای از بین بردن و یا حذف کردن ضایعات و آسیب‌هایی که در سطح محصول و یا قطعه قرار دارد استفاده می‌شود.

صابون پرداخت کاری فلزات با چه هدفی انجام می شود؟
صابون پرداخت کاری فلزات با چه هدفی انجام می شود؟

در واقع از این نوع صابون در مراحل اولیه‌ی پرداختکاری، جهت خش بری قطعات بهره می‌برند. صابون گیلانس تنها شامل این دو نوع نمی‌باشد و از نظر رنگ نیز به انواع متفاوتی تقسیم بندی می‌شود. انواع این صابون‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • صابون گیلانس آبی
  • صابون پرداختکاری مشکی
  • صابون گیلانس سفید
  • صابون پولیش زرد
  • صابون پرداختکاری سبز
  • صابون گیلانس صورتی
  • صابون گیلانس قرمز

هر یک از این نوع صابون‌ ها، دارای مزیت و کاربردهای فراوانی می‌باشند که در بخش‌های بعد به این موارد خواهیم پرداخت.

صابون گیلانس صورتی در ساب پولیش

 

از صابون گیلانس در صنعت پرداخت کاری چگونه استفاده می‌شود؟

همان‌گونه که بیان کردیم در لوازم پرداختکاری ساب پولیش، صابون گیلانس از ابزار ضروری به حساب می‌آید. این ابزار پرکاربرد مانند دیگر ابزار و ملزومات پرداختکاری، دارای عملکرد متفاوتی می‌باشد. در حقیقت کار با صابون گیلانس، بسیار راحت است و هیچ گونه پیچیدگی ندارد. برای استفاده از صابون پرداختکاری باید در ابتدا با توجه به نوع قطعه و یا محصول مورد نظر، زبری و یا نرمی آن، صابون گیلانس مربوط به آن را انتخاب کنیم. سپس برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به چشم، باید از عینک مخصوص پرداختکاری استفاده کرد. در ادامه برای شروع کار، اپراتور باید حتما از ماسک و دستکش نخی استفاده کند. در این مرحله پس از رعایت نکات ایمنی، باید صابون گیلانس به صورت بسیار آرام روی سطح قطعه‌ی مورد نظر کشیده شود. این کار تا زمانی انجام می‌شود که سطح قطعه فلزی پولیش شود.

عملکرد صابون پرداختکاری ساب پولیش

صابون گیلانس در لوازم پرداختکاری ساب پولیش چه ویژگی‌هایی دارد؟

به طور کلی تمامی صابون‌های گیلانس در لوازم پرداختکاری ساب پولیش، ویژگی و کارایی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. صابون گیلانس آبی، یک صابون روکار نرم به حساب می‌آید و از آن برای پرداخت و جلا دادن قطعاتی مانند فولاد، چوب، آهن، استیل و برنج استفاده می‌شود. صابون سفید به طور کلی با توجه به خاصیتی که دارد، برای پرداخت و پولیش اغلب سنگ‌ها مانند مرمر، تراورتن و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. صابون مشکی بسیار چرب است و از خش بری بالایی برخوردار می‌باشد. به همین منظور یک صابون زیرکار است و در پرداخت و لایه برداری قطعات سخت و زبر کارایی فراوانی دارد.

صابون زرد یک صابون نرم و روکار محسوب می‌شود و برای جلا دادن و درخشان کردن قطعاتی مانند طلا، پلاتین، جواهر، گوهر و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. صابون سبز خاصیت خش بری و براقیت کمتری نسبت به دیگر صابون‌ها دارد و اغلب برای جلا دادن سطحی قطعات استفاده می‌شود. صابون قرمز دارای چربی کم ولی سایش زیاد است. به همین منظور به راحتی می‌تواند قطعات فلزی را لایه برداری کند. در نهایت صابون صورتی که به نوعی یک صابون صنعتی محسوب می‌شود و وظیفه اصلی آن پرداختکاری و یا پولیش زنی آلومینیوم است.

واکس پرداختکاری و آشنایی با آن
واکس پرداختکاری و آشنایی با آن

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *