بررسی و ارزیابی دستگاه گیلانس و مطالب مهم مربوط به آن در ساب پولیش

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

بررسی دستگاه گیلانس و دیگر اطلاعات مربوط به آن در ساب پولیش

دستگاه گیلانس از تجهیزات و لوازم اصلی و مهم پرداختکاری در ساب پولیش می‌باشد. این دستگاه به همراه تجهیزات مورد نیاز خود، کار پرداخت را انجام می‌دهد. امروزه با پرداختکاری قطعات می‌توانیم محصولات و اجناس با کیفیت و عالی را به بازار عرضه کنیم. این صنعت یکی از پرکاربردترین صنایع در دنیای مدرن امروز به حساب می‌آید. در واقع با کمک این صنعت، تمامی قطعات و محصولات فلزی و غیر فلزی ظاهر زیبا و درخشانی پیدا می‌کنند. جهت آشنایی با دستگاه گیلانس پرداختکاری، در ابتدا باید مفهوم پرداختکاری را بیاموزیم. در ادامه و در بخش‌های بعدی با ما همراه باشید تا با مفاهیم پرداختکاری، دستگاه‌های پرداخت، گیلانس، انواع گیلانس و تمامی تجهیزات مربوط به پرداختکاری آشنا شویم.

همه چیز درباره دستگاه پرداختکاری

به طور کلی همان گونه که بیان کردیم، قبل از آشنا شدن با دستگاه گیلانس بهتر است ابتدا به سوالاتی که در ذهن ما درباره دستگاه پرداختکاری ایجاد می‌شود پاسخ دهیم. دستگاه پرداختکاری چیست؟ در واقع اولین سوالی که مطرح می‌شود، این است. پرداختکاری به کاری گفته می‌شود که محصولات و یا قطعات مختلف را پرداخت و یا پولیش می‌کند. پولیش و یا پرداخت به معنی صاف و صیقلی کردن قطعات و اجسام گوناگون است. در واقع جهت پرداخت محصولات، باید دستگاه و یا ابزاری وجود داشته باشد که به کمک آن بتوان کار پرداخت را  به بهترین نحو ممکن انجام داد. به این نوع ابزار و یا ماشین آلات، دستگاه پرداختکاری گفته می‌شود. دستگاه پرداختکاری مانند دیگر دستگاه‌ها، دارای انواع مختلفی می‌باشد.

دستگاه پرداختکاری موشکی تک فاز ساب پولیش و دستگاه پرداختکاری موشکی سه فاز ساب پولیش، دو نوع از انواع دستگاه‌های موشکی پرداخت می‌باشند. این دستگاه‌ها با توجه به ویژگی و کارایی‌های بسیار زیادی که دارند، به راحتی می‌توانند فلزات مختلف را پرداخت و پولیش کنند. در واقع این نوع دستگاه‌ها با استفاده از نیرو و میدان مغناطیسی، سطح قطعات و اجسام را صاف کرده و آن‌ها را جلا می‌دهند. صاف و صیقلی شدن سطح محصولات، تنها با برداشتن و یا حذف کردن خوردگی‌ها و اضافات از روی آن‌ها امکان پذیر می‌باشد. دستگاه موشکی پرداخت تک فاز، قدرت و توان پایینی دارد و باید با برق تک فاز شهری نیز کار کند. اما دستگاه پرداختکاری موشکی سه فاز ساب پولیش، از قدرت و توان بالایی برخوردار است. این دستگاه به علت سیم پیچی‌های زیاد، وزن بالایی نسبت به تک فاز دارد و باید با برق سه فاز شهری و صنعتی کار کند.

دستگاه پرداختکاری

 

انواع لوازم پرداخت در مرکز تولید و فروش ساب پولیش

با توجه به توضیحاتی که در مورد دستگاه پرداختکاری بیان کردیم، متوجه شدیم این دستگاه‌ها نیاز به تجهیزات و لوازم پرداخت کاری ساب پولیش دارند تا بتوانند کار پرداخت و پولیش را به درستی انجام دهند. در پرداختکاری، لوازم و تجهیزات بسیار متعددی وجود دارد. لوازم و تجهیزاتی که به پرداخت و پولیش محصولات و قطعات مختلف کمک بسیار فراوانی می‌کنند شامل موارد زیر می‌باشند. در بخش‌های بعد با برخی از این لوازم به طور کامل آشنا خواهیم شد.

  • گیلانس و انواع گیلانس که شامل گیلانس پشمی، گیلانس کنفی، گیلانس پشمی انگشتی، گیلانس لی نخی، گیلانس کتان، گیلانس هزارلا آبی، هزارلا قرمز، هزارلا زرد، هزارلا سفید، گیلانس نخی ارتشی و گیلانس ترکیبی می‌شود.
  • نمد پرداخت کاری و انواع آن مانند نمد پرداختکاری سردریلی، نمد استوانه‌ای، نمد نوک تیز، نمد مخروطی، نمد عدسی و نمد تخت
  • فرچه و انواع فرچه که شامل فرچه کنفی و فرچه سیمی می‌باشد.
  • سنباده و انواع آن که سنباده نواری، سنباده پودری، سنباده چتری هزارلا، سنباده سردریلی، سنباده فلاپ، سنباده پشت کرکی، سنباده نواری ایستاده، سنباده حلقه‌ای، سنباده پوساب، سنباده رولی و سنباده دیسکی را شامل می‌شود.
  • واکس پولیش و انواع رنگی آن که در رنگ‌های قرمز، آبی، مشکی، صورتی، سفید، سبز و قوطی موجود است.
  • اسکاچ پرداختکاری که شامل انواع مختلف اسکاچ متری، اسکاچ هزارلا و اسکاچ سنباده می‌باشد.
  • خمیر پولیش
  • دستگاه پرداختکاری و انواع مختلف آن
  • انواع فرچه سیمی با نام‌های فرچه سیمی کاسه‌ای، فرچه سیمی تخت و فرچه سیمی سر دریلی
  • دستکش پرداختکاری
  • چسب نمد
  • غلتک پرداختکاری
  • زیر نواری
  • آب چسب
  • صابون گیلانس و انواع صابون گیلانس که در دو نوع روکار و زیرکار و در رنگ‌های آبی، مشکی، صورتی، سفید، سبز و زرد وجود دارد.

انواع لوازم پرداخت کاری

 

چرا دستگاه پرداختکاری ساب پولیش؟

ساب پولیش یکی از مجموعه‌ها و فروشگاه‌های آنلاینی است که تمامی لوازم پرداختکاری ساب پولیش و دستگاه‌های پرداخت را به طور کامل و با کیفیت بسیار بالا تولید می‌کند. به طور کلی کیفیت و استحکام محصول در این فروشگاه، حرف اول را می‌زند. در واقع در این مجموعه خریداران به راحتی می‌توانند قبل از خرید خود توسط کارشناسانی که در این فروشگاه آنلاین وجود دارند، مشاوره شوند. مشاوره رایگان در این مجموعه باعث می‌شود، خریداران با اطمینان بیشتر بتوانند دستگاه و لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند. وجود گارانتی در اصل به معنای کیفیت و معتبر بودن دستگاه پرداختکاری و لوازم آن است. به طور معمول اغلب افراد، از فروشگاهی خرید می‌کنند که تمامی لوازم و دستگاه‌های آن دارای گارانتی باشد و کیفیت آن‌ها تضمین شود.

ساب پولیش، مرکز فروش لوازم و دستگاه پرداختکاری با بهترین قیمت است. این مرکز در واقع نمایندگی فروش دستگاه پرداختکاری موشکی نیز می‌باشد. همان‌طور که بیان کردیم، کیفیت در این فروشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تولید دستگاه‌های با کیفیت باعث می‎شود، دستگاه پرداخت به خوبی کار پولیش را انجام دهد. از اهداف اولیه دستگاه‌های پرداختکاری ساب پولیش می‌توان به زیبایی ظاهری قطعات و اجسام مختلف اشاره کرد. به طور کلی محصولی که در کارخانه تولید می‌شود، بر اثر برش‌های زده شده دارای خطوط ناهموار و خوردگی‌هایی می‌باشد. برای زیباتر شدن و درخشان کردن این محصولات، باید آن‌ها را پولیش و پرداخت کرد. البته کار پرداخت هما‌ن‌طور که در بخش قبلی بیان کردیم باید به کمک تجهیزات و لوازم آن انجام شود.

گیلانس پرداختکاری در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش چیست؟

گیلانس یکی از تجهیزات و لوازم پرداخت کاری ساب پولیش است که آن را به عنوان یک ابزار بسیار پرکاربرد در صنعت پرداختکاری و پولیش می‌شناسند. گیلانس به طور کلی یک نوع پارچه است. البته می‌توان آن را به نوعی فرچه نیز دانست. یک گیلانس دارای لایه‌های بسیار زیادی می‌باشد. در واقع لایه‌های زیاد از این پارچه روی یکدیگر جمع می‌شوند و یک گیلانس را ایجاد می‌کنند. این لایه‌ها دارای تعداد مشخصی می‌باشند. این تعداد از 21 عدد تا 24 عدد متغیر است. برای تهیه و ایجاد گیلانس، در ابتدا باید لایه‌های مشخص شده پارچه و یا فرچه گیلانس را روی یکدیگر قرار دهیم. سپس این لایه‌ها توسط یک چرخ مناسب به یکدیگر دوخته می‌شوند. در این مرحله، گیلانس مورد نظر جهت پرداختکاری و پولیش آماده شده است. در واقع گیلانس‌ها باید توسط دستگاه مربوط به خود، کار پرداخت  و پولیش را انجام دهند. در بخش‌های بعدی با این مورد نیز آشنا خواهیم شد.

گیلانس پرداختکاری

 

انواع گیلانس پرداختکاری و قیمت آن‌ها در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

در لوازم پرداختکاری ساب پولیش، گیلانس دارای انواع مختلف و قسمت‌های متفاوتی می‌باشد. گیلانس‌های پرداختکاری از نظر جنس، رنگ و ابعاد در انواع متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از نظر جنس این نوع گیلانس‌ها به 8 دسته گیلانس پشمی، گیلانس پشمی انگشتی، گیلانس کنفی، گیلانس لی نخی، گیلانس کتان، گیلانس هزارلا، گیلانس نخی ارتشی و گیلانس ترکیبی تقسیم بندی می‌کنند. از لحاظ رنگ نیز، گیلانس هزارلا پرداختکاری شامل 4 مورد گیلانس هزارلا آبی، هزارلا قرمز، هزارلا زرد و هزارلا سفید می‌شود.

همان‌طور که بیان کردیم گیلانس پولیش کاری در ابعاد و اندازه نیز دارای تنوع می‌باشد. این اندازه و ابعاد از 5 سانتی‌متر تا 60 سانتی‌متر متغیر است. در واقع می‌توان هر جنس گیلانس با هر نوع رنگ و ابعاد را سفارش داد و استفاده کرد. در مورد قیمت گیلانس پرداختکاری نیز با توجه به تنوع بسیار بالای گیلانس‌های پولیش کاری می‌توان گفت این قیمت متفاوت می‌باشد. به طور کلی تمامی عوامل جنس، رنگ و ابعاد در قیمت گیلانس تاثیرگذار هستند و بر اساس عوامل بیان شده قیمت هر یک از گیلانس‌ها تعیین و محاسبه خواهد شد. به همین منظور قیمت ثابت و مشخصی برای گیلانس‌های پرداخت کاری وجود ندارد.

انواع گیلانس پرداخت کاری

 

گیلانس پرداختکاری از چه چیزی ساخته شده است و چه کاربردی دارد؟

همان گونه که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، گیلانس در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش یک نوع فرچه و یا پارچه می‌باشد. در واقع جنس این نوع پارچه و یا گیلانس از نمد است. تمامی گیلانس‌ها از تعدادی لایه‌های نمدی شکل ساخته می‌شوند. این نوع گیلانس‌های پرداخت و یا پولیش، بسیار پرکاربرد هستند و به عنوان یک ابزار ضروری به حساب می‌آیند. هر یک از گیلانس‌های بیان شده در بخش قبل، دارای کارایی و کاربرد مخصوص به خود می‌باشند. در ادامه و بخش بعدی قصد داریم با کاربردهای برخی از گیلانس‌های پرداخت کاری آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

گیلانس کتان

 

کارایی و کاربرد انواع گیلانس پولیش کاری در لوازم پرداختکاری ساب پولیش

در میان انواع گیلانس‌های بیان شده در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش، نوع نخی و یا همان لی یک گیلانس بسیار پرکاربرد می‌باشد. این نوع گیلانس نخی با توجه به ابعاد مختلف آن، در اغلب صنایع کارایی و کاربرد دارد. پرداخت کاری و پولیش سطوح فلزی و درخشان کردن سطوح سنگی از جمله کاربردهای وسیع گیلانس لی است. گیلانس کنفی که از پارچه کنفی تشکیل شده است، در پرداخت فلزات آهن، استیل و برنج کاربرد دارد و به اصطلاح به آن بار بردار می‌گویند. در واقع این گیلانس بار اضافی را از روی سطوح مختلف برمی‌دارد. گیلانس کتان، نوع دیگر گیلانس است و همان‌طور که از نام آن مشخص است از جنس کتان می‌باشد. این نوع گیلانس بسیار با کیفیت است و در جلا دادن و پولیش فلز استیل بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند. در واقع بیشترین کاربرد آن برای سطوح استیل است.

گیلانس پشمی در واقع از پارچه‌ای که پشمی می‌باشد، ساخته شده است. این گیلانس به دلیل نوع پارچه‌ای که در آن به کار رفته است در طلاسازی، رزین کاری و زرگری کاربرد بسیار فراوانی دارد. البته اپوکسی کاری نیز از دیگر کارایی‌های گیلانس پشمی است. در واقع برای جلا دادن و درخشان کردن طلا، از گیلانس پشمی استفاده می‌شود. در کنار این گیلانس، نوع دیگری به نام گیلانس پشمی انگشتی وجود دارد که کاربرد اصلی آن پرداختکاری می‌باشد. ولی پرداختکاری با گیلانس پشمی انگشتی باید با استفاده از دریل انجام شود. گیلانس هزارلا که نام دیگر آن چین دار است، نوع دیگر گیلانس است که کارایی آن بر اساس رنگ‌های آن بیان می‌شود. به عنوان مثال گیلانس هزارلا آبی از نوع گیلانس‌های بسیار خشن است و سطوح استیل را خش بری می‌کند. گیلانس هزارلا سفید نیز برعکس هزارلا آبی، از نرمی و لطافت بالایی برخوردار است و در مرحله نهایی پرداخت از آن استفاده خواهد شد.

گیلانس ارتشی

 

دستگاه گیلانس پرداخت چیست و چگونه کار می‌کند؟

به طور کلی با توجه به مطالبی که در مورد گیلانس بیان کردیم، این نوع لوازم پرداخت کاری ساب پولیش نیاز به دستگاهی دارند که بتوانند با استفاده از آن محصولات و قطعات گوناگون را پرداخت و یا پولیش کنند. دستگاه گیلانس اتوماتیک، دستگاهی است که به راحتی تمامی سطوح فلزی و غیر فلزی را پرداخت می‌کند. در واقع دستگاه پرداخت گیلانس با استفاده از تجهیزات متنوع پرداختکاری، فلزات را جلا می‌دهد و آن‌ها را درخشان و براق می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت این نوع دستگاه پرداخت و پولیش یکی از اصلی‌ترین و بهترین دستگاه‌ها در صنعت پرداخت به حساب می‌آید. اکنون که توضیحاتی را در مورد این دستگاه پرکاربرد بیان کردیم، بهتر است با عملکرد و طرز کار آن نیز آشنا شویم.

در واقع برای استفاده از دستگاه گیلانس پرداخت کاری، باید علاوه بر گیلانس از ابزار و تجهیزات دیگر پرداختکاری نیز استفاده کرد. در ابتدا با توجه به فلزی که باید پرداخت شود، گیلانس مربوط به آن را انتخاب می‌کنیم و بر روی دستگاه قرار می‌دهیم. اکنون که با انواع گیلانس‌ها آشنا شدیم، به راحتی می‌توانیم گیلانس مورد نظر را انتخاب کنیم. گیلانس به تنهایی توانایی پرداخت قطعات را ندارد و نیاز به واکس پرداختکاری خواهد داشت. پس در این مرحله باید واکس پولیش مخصوص قطعه مورد نظر نیز انتخاب شود. پس از انتخاب تجهیزات مورد نیاز، دستگاه گیلانس روشن می‌شود. گیلانس پس از روشن شدن دستگاه، شروع به چرخش می‌کند. در این مرحله پرداختکار باید واکس مورد نظر را در تماس با گیلانس در حال چرخش قرار دهد. اکنون باید قطعه و یا محصول مورد نظر را در مقابل گیلانس آغشته به واکس پولیش قرار داده تا گیلانس با چرخش سریع خود و حرارتی که ایجاد می‌کند، محصول و یا قطعه را پرداخت و پولیش کند.

دستگاه گیلانس پرداختکاری

 

قیمت دستگاه پولیش گیلانس چقدر است؟

در واقع همان‌طور که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، قیمت لوازم پرداخت کاری ساب پولیش به ویژه انواع گیلانس با توجه به عوامل تاثیرگذار آن ثابت نمی‌باشد. در مورد دستگاه گیلانس پرداخت و یا پولیش کاری نیز در اغلب فروشگاه‌ها قیمت متفاوت است. البته به طور کلی عوامل زیادی در قیمت دستگاه‌ها و لوازم پرداخت کاری دخالت دارند. برند دستگاه، کشور سازنده، کیفیت دستگاه، قدرت دستگاه و بسیاری موارد دیگر باعث نوسانات زیادی در بازار می‌شود. البته برخی فروشگاه‌ها ممکن است قیمت ثابتی را برای این نوع دستگاه‌ها در نظر بگیرند.

ساب پولیش که یک مجموعه و فروشگاه آنلاین است، قیمت دستگاه‌های پولیش گیلانس را با توجه به نوساناتی که در بازار وجود دارد ثابت نگه داشته است. در واقع فروشگاهی مانند ساب پولیش که مرکز تولید و پخش دستگاه‌های پرداختکاری و لوازم پرداخت است، با ثابت نگه داشتن قیمت این لوازم سود قابل ملاحظه‌ای را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد. البته به طور کلی نمایندگی‌ها و مراکز فروش این نوع دستگاه‌ها، به راحتی به خریدار مشاوره داده و بر اساس استانداردهای ضروری، یک دستگاه گیلانس با قیمت مناسب و کیفیت عالی به خریدار معرفی می‌کند.

نحوه خرید انواع گیلانس و بهترین دستگاه گیلانس پرداختکاری ساب پولیش

به طور کلی برای خرید مناسب دستگاه گیلانس پرداخت کاری و انواع گیلانس، خریداران و مشتریان باید شناخت اولیه و جزئی در مورد این ابزار داشته باشند. در حقیقت اغلب مشتریان و یا خریداران، اطلاعات مناسبی در مورد دستگاه‌های پرداخت به ویژه دستگاه گیلانس پرداخت کاری ندارند. به همین منظور مجموعه و فروشگاه آنلاین ساب پولیش که نمایندگی فروش تمامی ابزار و لوازم پرداختکاری و دستگاه‌های پرداخت می‌باشد، کارشناسان با تجربه و با سابقه‌ای را جهت مشاوره رایگان برای خریداران و یا مشتریان قرار داده است. در واقع مشاوره رایگان به خریداران و یا مشتریان، باعث می‌شود که آن‌ها در خرید ابزار مورد نظر خود دقت کافی و مناسبی داشته باشند.

در اغلب فروشگاه‌ها، دستگاه‌های پرداخت و پولیش با برندهای متفاوت و نمونه‌های گوناگون وجود دارند. کارشناسان ساب پولیش با مشاوره رایگان و درست به خریداران، به آن‌ها کمک می‌کنند تا متناسب با نیاز اصلی خود یک ابزار مناسب و کاربردی با قیمت اقتصادی و به صرفه خریداری کنند. در نهایت پس از مشاوره و خرید کالای مورد نظر، فروشگاه و مجموعه آنلاین ساب پولیش، کالا و یا ابزار مورد نیاز خریدار را با بسته بندی مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال می‌کند. تمامی ابزارها و دستگاه‌های این فروشگاه دارای ضمانت نامه و یا گارانتی معتبر می‌باشند.

دستگاه گیلانس ساب پولیش

 

نکاتی در مورد خرید بهترین دستگاه پرداخت گیلانس

به طور کلی برای پرداختکاری یک محصول نیاز به لوازم، تجهیزات و دستگاه‌های مورد نظر به ویژه دستگاه گیلانس می‌باشد. در واقع این لوازم و تجهیزات باید از یک فروشگاه معتبر و مطمئن خریداری شده و کیفیت هر یک از آن‌ها نیز تضمین شود. به همین منظور نکاتی در مورد خرید دستگاه پرداخت گیلانس وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیریم. در این بخش قصد داریم تا شما را با این نکات مهم آشنا کنیم.

در واقع یکی از نکاتی که خریدار باید به آن دقت کند، مصرف پایین انرژی است. به طور کلی اگر مصرف انرژی  در دستگاه‌های پرداختکاری بالا باشد، در این صورت پرداختکار باید قبض برق با قیمت بسیار بالا را پرداخت کند. به همین منظور، در نظر گرفتن این نکته بسیار ضروری و مهم می‌باشد. ضمانت و گارانتی دستگاه گیلانس، از نکات دیگری است که باید به آن دقت شود. در حقیقت هر فروشگاه باید برای تمامی محصولاتی که برای فروش گذاشته است، ضمانت و یا گارانتی در نظر بگیرد. خریدار در هنگام خرید، باید ضمانت و گارانتی دستگاه مورد نظر را به خوبی بررسی کرده و سپس اقدام به خرید نماید. عملکرد مناسب از دیگر نکات مهمی است که در زمان خرید چنین دستگاه‌هایی باید آن را در نظر گرفت.

در واقع هر برند، بیان کننده کیفیت و عملکرد دستگاه‌های پرداخت و پولیش می‌باشد. به طور کلی برند تولیدی، نقش بسیار مهمی در نشان دادن عملکرد مناسب دستگاه دارد. به همین منظور توصیه می‌شود، برند و کیفیت دستگاه به طور کامل ارزیابی شود. وزن مناسب از دیگر نکات مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اگر وزن دستگاه مناسب باشد، به راحتی می‌توان آن را حمل و جابه‌جا کرد. ایمنی و امنیت بالا، اندازه و ابعاد استاندارد و مقاومت و استحکام بدنه دستگاه از نکات دیگری است که باید به آن دقت شود.

کارایی فرچه کنفی در لوازم پرداختکاری ساب پولیش چیست؟

به طور کلی برای پرداخت قطعات و محصولات گوناگون، تمام تجهیزات و لوازم پرداختکاری ساب پولیش درگیر می‌شوند. در پرداختکاری به وسیله دستگاه گیلانس نیز، باید لوازم مختلف در کنار یکدیگر پرداخت و پولیش محصولات مختلف را انجام دهند. یکی از این تجهیزات فرچه کنفی است. فرچه کنفی از پارچه‌ای با جنس کنف ساخته می‌شود. این جنس پارچه به دلیل ویژگی و خصوصیاتی که دارد، به راحتی می‌تواند سطوح قطعات و اجسام گوناگون را خش بری کند. به طور کلی از ویژگی‌های مهم فرچه‌های کنفی، از بین بردن خش و سختی روی فلزات متفاوت می‌باشد. در واقع در موارد مختلف، فلزات با درجه سختی زیاد را نیز با دستگاه گیلانس پرداخت می‌کنند.

در این گونه مواقع با توجه به سختی این فلزات برای از بین بردن و یا حذف خطوط سخت و ناهموار از روی آن‌ها، از سنباده و یا فرچه کنفی استفاده می‌شود. فرچه کنفی با توجه به خصوصیاتی که دارد، جایگزین بسیار مناسبی برای سنباده می‌باشد. به همین منظور از آن استفاده‌های فراوانی در پرداخت و پولیش فلزات خواهد شد. با توجه به خصوصیات و ویژگی‌هایی که فرچه کنفی دارد، به راحتی متوجه خواهیم شد که ابزاری پرکاربرد در پرداختکاری است. از جمله کارایی و کاربردهای مهم و ضروری این نوع فرچه خش بری، براده برداری، سخت بری و ریخته گری می‌باشد. به طور کلی صنایعی که از فرچه کنفی جهت پرداخت به فراوانی استفاده می‌کنند، شامل صنایع موتور سازی، ساخت و تولید اگزوز موتور، تولید شیرآلات بهداشتی و غیره می‌باشند.

فرچه کنفی پرداختکاری

 

آنچه در مورد واکس پولیش و یا واکس پرداختکاری باید بدانید

برای استفاده از دستگاه گیلانس ساب پولیش همان‌طور که اشاره کردیم، تجهیزات متفاوتی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. یکی از این ابزار، واکس پرداخت کاری و یا واکس پولیش است. به طور کلی آنچه که باید در مورد واکس پولیش بدانیم این است که واکس پرداختکاری چیست و چه کاربردی در صنایع مختلف دارد. در بخش بعدی به طور کامل به این سوالات، پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

واکس پولیش و یا واکس پرداخت کاری چیست؟  

در بخش‌های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که برای استفاده از دستگاه گیلانس، باید متناسب با فلز مورد نظر واکس مربوط به آن را نیز انتخاب کنیم. به طور کلی واکس پولیش و یا پرداختکاری، توانایی بسیار بالایی در از بین بردن نواقص و خطوط ناهموار از روی سطوح متفاوت دارد. در واقع با استفاده از واکس پرداخت می‌توان ظاهر و شکل یک محصول و یا قطعه را زیبا و درخشان کرد. واکس‌های پرداخت کاری اغلب در مراحل نهایی استفاده می‌شوند. این واکس‌ها، اضافات ریزی که بر روی قطعه مورد نظر باقی مانده است را از بین برده و آن را جلا می‌دهند.

واکس پرداختکاری ساب پولیش

 

موارد مصرف و کارایی واکس پرداختکاری در کدام صنایع می‌باشد؟

به طور کلی واکس پولیش‌ها، یکی از لوازم پرداختکاری ساب پولیش و جزء ابزارهای بسیار پرکاربرد در این صنعت می‌باشند. این واکس‌ها در انواع مختلف و رنگ‌های متفاوت در فروشگاه‌ها و بازار وجود دارند. در واقع هر یک از انواع واکس پولیش‌ها، بر اساس رنگی که دارند دارای کارایی و کاربرد متفاوتی می‌باشند. واکس آبی یکی از انواع واکس پولیش‌ها است که در انتهای پرداختکاری از آن استفاده می‌شود. این نوع واکس برای فلزاتی که دارای سختی کمی می‌باشند، بسیار پرکاربرد است. از موارد مصرف واکس‌های آبی، پولیش فلزاتی همچون برنج، استیل و همچنین قطعاتی مانند طلق، شیشه و پلاستیک می‌باشد. واکس قرمز نوع دیگری از واکس پولیش‌ها است که نسبت به رنگ آبی، از خاصیت خش بری بیشتری برخوردار می‌باشد. به علت چربی زیادی که در این واکس وجود دارد، از آن برای براق کردن و جلا دادن سطوح آهن و استیل استفاده می‌کنند.

از واکس پولیش قرمز، قبل از آبکاری و بعد از سنباده زنی باید استفاده شود. زمانی که نیاز باشد براقیت و درخشانی یک محصول زیاد شود، باید از واکس پولیش سبز استفاده کرد. کاربرد و کارایی اصلی این نوع واکس در پولیش فلزاتی مانند آلومینیوم، برنج، برنز، شیشه، زاماک، مس، پلاستیک، سرب، طلق و استیل می‌باشد. از این نوع واکس روی گیلانس‌های مختلف مانند کتان، پشمی و نخی به شدت استفاده می‌شود. واکس مشکی نوع دیگر این واکس‌ها است که برای صیقل دادن فلزات مختلف همچون آلومینیوم، آهن، استیل و برنج از آن‌ها بهره می‌برند. به طور کلی کارایی این واکس با واکس سفید، مشابه است. واکس صورتی در واقع مانند واکس‌های آبی و سبز کارایی و کاربرد دارد و در فرچه کاری کنفی و استیل از آن استفاده‌های فراوانی می‌شود. واکس قوطی از نوع رایج واکس پرداختکاری محسوب می‌شود و در پولیش قطعات مختلفی همچون چوب، سنگ و آلیاژ برنج بسیار پرکاربرد می‌باشد.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده:مدیریت تولید محتوا ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *