انواع روش و کاربرد های گیلانس کاری در چیست؟

انواع گیلانس پرداختکاری1
انواع گیلانس پرداختکاری1

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

انواع روش و کاربرد های گیلانس در لوازم پرداختکاری ساب پولیش

از جمله ابزار مورد نیاز در لوازم پرداختکاری ساب پولیش، گیلانس پرداخت کاری و یا پولیش زنی می‌باشد. در مجموعه و برند معتبر ساب پولیش، گیلانس و تمامی لوازم پرداخت کاری ساب پولیش در انواع مختلف و متعدد برای نیازهای گوناگون تولید می‌شوند و در اختیار فروشندگان و یا خریداران قرار می‌گیرند. این برند، تولید و پخش تمامی این لوازم پرداخت کاری را به درستی انجام می‌دهد. گیلانس پرداختکاری در ساب پولیش از نظر رنگ، جنس و اندازه دارای انواع گوناگونی است و برای فعالیت‌های متفاوت بسیار پرکاربرد و پرطرفدار می‌باشد. تمام گیلانس‌های تولید شده در مجموعه و برند معتبر ساب پولیش، کارایی و کاربردهای فراوان و گسترده‌ای دارند. در این محتوا سعی بر آن است تا اطلاعات کاملی در مورد گیلانس پرداخت کاری، انواع آن، عملکرد و کارکرد آن و همچنین کاربرد آن در لوازم پرداختکاری ساب پولیش را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا در ادامه و بخش‌های بعدی ما را همراهی کنید.

گیلانس نخی لی 55 سانتی
گیلانس نخی لی 55 سانتی

گیلانس چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

گیلانس همان‌گونه که بیان کردیم، از اصلی ترین لوازم پرداختکاری ساب پولیش است. این ابزار در صنعت پرداخت کاری بسیار پرکاربرد می‌باشد و برای پرداخت تمامی محصولات و یا قطعات گوناگون از آن استفاده می‌شود. در واقع گیلانس پرداخت کاری، یک نوع فرچه نمدی می‌باشد. این فرچه نمدی و یا گیلانس پرداختکاری، از لایه‌های بسیار زیادی ساخته می‌شود. تعداد این لایه‌ها معمولا از 21 عدد تا 24 عدد قابل تغییر و همچنین قابل سفارش می‌باشد. به طور کلی برای تولید گیلانس پرداختکاری در ساب پولیش، باید مراحل متفاوتی را طی کرد.

در ابتدا لایه‌های نمدی باید به یکدیگر دوخته شوند. برخی از تولید کنندگان، این لایه‌ها را به وسیله میخ به یکدیگر پرس می‌کنند که این روش نیز باعث متصل شدن لایه‌های نمدی به یکدیگر خواهد شد. در مرحله بعد باید در وسط لایه‌ها سوراخی ایجاد شود. این سوراخ دایره‌ای، اغلب به وسیله مته و یا میخ ایجاد خواهد شد. در نهایت پس از این کار، گیلانس و یا فرچه نمدی درون دستگاه پرداختکاری موشکی قرار گرفته و آماده‌ی پرداخت و پولیش قطعات و اجناس گوناگون می‌شود. به طور کلی گیلانس مانند دیگر ابزار مهم پرداختکاری، وظیفه از بین بردن ضایعات و خوردگی‌های سطح محصولات و یا قطعات فلزی و یا غیر فلزی را بر عهده دارد. البته علاوه بر گیلانس از ابزار دیگری همچون سنباده، پودر، واکس ساب پولیش و غیره نیز استفاده می‌شود.

گیلانس در لوازم پرداختکاری ساب پولیش

 

انواع گیلانس پرداختکاری در ساب پولیش

گیلانس در لوازم پرداختکاری ساب پولیش، دارای انواع مختلفی است. در واقع می‌توان بیان کرد که گیلانس را از نظر قطر، ضخامت، جنس و رنگ به انواع گوناگونی دسته بندی می‌کنند. به طور کلی در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش، گیلانس‌ها در قطرهای مختلف تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. قطر این ابزار از 10 سانتی‌متر تا 50 سانتی‌متر می‌باشد. به طور معمول ابعاد گیلانس‌ها بر اساس نیاز مشتری، قابل تغییر است. در واقع در صنعت پرداختکاری، قطرهای 15 تا 30 سانتی‌متر بیشترین استفاده و کاربرد را دارد. گیلانس از نظر ضخامت نیز متنوع و دارای ضخامت 10 میلی‌متر تا 40 میلی‌متر می‌باشد. گیلانس پولیش از نظر جنس و رنگ در لوازم پرداختکاری ساب پولیش در انواع مختلف نخی یا لی، پشمی، پشمی انگشتی، کتان، ارتشی، ترکیبی، هزارلا، کنفی، هزارلا سفید، هزارلا زرد، هزارلا قرمز و هزارلا آبی تولید می‌شود. در ادامه با برخی از این گیلانس‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

گیلانس هزار لا 40 سانتی
گیلانس هزار لا 40 سانتی

گیلانس نخی در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

گیلانس نخی که در لوازم پرداختکاری ساب پولیش به گیلانس جین و یا لی معروف است، از پارچه‌هایی از جنس برزنت و جین تولید می‌شود. در واقع به دلیل استفاده از این نوع پارچه‌ها در گیلانس نخی، از آن برای پرداخت و یا پولیش قطعه‌های سنگی و درخشان کردن فلزات استفاده می‌شود. به همین منظور در صنعت پرداخت کاری، بسیار پرکاربرد می‌باشد. در این نوع گیلانس، پارچه‌های برزنت و جین با الیاف بسیار ریز به یکدیگر دوخته می‌شوند و اغلب در اندازه‌های 10 تا 50 سانتی‌متر تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

گیلانس لی در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

 

گیلانس پرداختکاری پشمی و پشمی انگشتی در ساب پولیش

گیلانس پشمی، یکی از انواع لوازم پرداخت کاری ساب پولیش است که جنس پارچه‌ی به کار رفته در آن پشمی است. از این نوع گیلانس به دلیل جنسی که دارد برای صنایع رزین کاری، زرگری و اپوکسی کاری استفاده می‌کنند. در این صنایع برای براق کردن و جلا دادن جواهرات، طلا، سطح رزین و غیره از گیلانس پشمی بهره می‌برند. گیلانس پشمی انگشتی نوع دیگر گیلانس پشمی است که دارای کاربرد متفاوتی می‌باشد. در واقع این گیلانس را به سر دریل می‌بندند و از آن جهت پرداختکاری قطعات گوناگون استفاده می‌کنند.

گیلانس کتان پرداختکاری ساب پولیش

گیلانس کتان، نوع دیگری از گیلانس در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش است. این گیلانس از جنس پارچه کتان است و کیفیت و دوام آن از گیلانس نخی بسیار بیشتر می‌باشد. از این گیلانس جهت پرداخت و جلا دهندگی فلز استیل استفاده می‌شود.

گیلانس کنفی در لوازم پرداختکاری ساب پولیش

گیلانس کنفی در لوازم پرداختکاری ساب پولیش از پارچه‌های کنفی ساخته و تولید می‌شود. این گیلانس از خاصیت باربرداری برخوردار است و به راحتی می‌تواند سطوح قطعات مختلف مانند آهن، برنج و استیل را پولیش و پرداخت کند.

گیلانس کنفی ساب پولیش

گیلانس نخی کتان 20 سانتی
گیلانس نخی کتان 20 سانتی

گیلانس هزارلا و انواع رنگی آن در مجموعه برند ساب پولیش

گیلانس هزارلا در لوازم پرداختکاری ساب پولیش، بسیار متنوع است. این نوع گیلانس به صورت لایه‌های چین دار تولید می‌شود و بهترین گزینه برای پرداخت و پولیش سطح میانی قطعات و یا اجناس می‌باشد. از انواع متفاوت گیلانس هزارلا می‌توان به نوع آبی، زرد، سفید و قرمز اشاره کرد. هزارلا آبی دارای جنس خشن و ضخیمی می‌باشد و در واقع خش بر بسیار خوبی برای فلز استیل است. هزارلا زرد نیز مانند رنگ آبی خاصیت خش بری دارد و قطعاتی که نیاز به خط بری متوسطی دارند را با این نوع گیلانس پرداختکاری می‌کنند. هزارلا سفید جنس بسیار نرمی دارد و معمولا در آخرین مرحله از آن استفاده می‌شود. در نهایت هزارلا قرمز که خش بری ضعیف‌تری نسبت به دیگر گیلانس‌ها دارد و به همین منظور اغلب در پرداخت فلزات و قطعات نرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

 

اشتراک گذاری