شیرپولیش چیست؟

لوازم پرداختکاری ساب پولیش
لوازم پرداختکاری ساب پولیش

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

شیرپولیش چیست؟+ لوازم پرداختکاری

شیرپولیش چیست؟ در این مقاله، توضیحاتی در مورد یکی از مواد پولیش کاری به نام شیرپولیش ارائه می کنیم. قبل از اینکه بدانیم شیرپولیش چیست؟ توضیح مختصری در مورد لوازم پرداختکاری ،پولیش کاری می دهیم. پولیش کاری، آخرین مرحله فرآیند تولید یک محصول می باشد. قطعات با مواد اولیه متفاوت در پروسه های مختلفی قرار می گیرند تا از نظر ابعاد به شکل مورد نظر دست پیدا کنند. وقتی پروسه های براده برداری و شکل دهی قطعات به انجام رسید، نوبت به مرحله پولیش کاری یا همان پرداخت کاری در لوازم پرداخت کاری می رسد.

لوازم پرداختکاری ساب پولیش + شیرپولیش
لوازم پرداختکاری ساب پولیش

 

پولیش کاری، عملیاتی است که توسط دستگاه ها و ابزار های مخصوص مختلف برای صیقلی کردن و پرداخت کاری سطح قطعات انجام می گیرد. قطعات پس از فرآیند های تولید، دارای خط و خش هستند که با پولیش کاری می توان آنها را از بین برد. این عملیات مقاومت سطح را در برابر خوردگی و ساییده شدن ارتقا می دهد و در نهایت ظاهری زیبا برای محصول به وجود می آورد.

می توان با استفاده از دست عملیات پولیش کاری را به وسیله شیرپولیش به انجام رساند.

شیرپولیش چیست؟

همانطور که گفته شد، مراحل مختلفی در پروسه تولید قطعات صورت می گیرد. پولیش کاری قطعات نیز ممکن است در چند مرحله انجام گیرد. برای این منظور، ابزار های مختلفی با درجه پرداخت کاری متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. در شرایطی که سطح پولیش کاری شده مات و کدر باشد، استفاده می شود. ، یکی از مواد پولیش کاری پر کاربرد در عملیات پرداخت کاری می باشد. ساختار این محصول از ترکیب چندین نوع صابون با آب، به همراه مواد ریز ساینده تشکیل می شود.

پولیش کاری به وسیله شیرپولیش، علاوه بر صیقلی کردن سطح و به وجود آوردن ظاهری زیبا، برای محصول مزایای دیگری نیز دارد. با استفاده از این محصول یک لایه ضد آب بر روی سطح قطعه به وجود می آید که در برابر خط و خش های جزئی مقاوم می باشد. این لایه باعث می شود گرد و غبار بر روی سطح جذب نشود و دارای ترکیبات شیمیایی می باشد که با پوست بدن سازگاری دارد. پولیش کاری به وسیله شیرپولیش به صورتی انجام می گیرد که علاوه بر صیقلی بودن سطح، لایه ای روغنی بر روی آن ایجاد نمی شود.

در شرایطی که سطح پولیش کاری شده مات و کدر باشد از شیرپولیش استفاده می شود.

کاربرد شیرپولیش

شیرپولیش در صنایع مختلف کاربرد های متعددی دارد. در صنایع فلزی، برای پرداخت کاری و پولیش کاری نهایی قطعات، از این محصول استفاده می شود. جنس مورد نظر قطعات می تواند استیل، برنج، مس، آلومینیوم، نقره و غیره باشد. بیشترین کاربرد این محصول در صنایع فلزی، در زمینه خودروسازی می باشد.  علاوه بر صیقلی کردن قطعات و زیبا سازی سطح آنها، برای تمیز کردن و احیای سطوح رنگ شده مورد استفاده قرار می گیرد که این ویژگی در درب های خودرو بسیار کاربردی می باشد.

در لوازمی که در دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می گیرند و در پرداخت کاری آنها از  استفاده می شود، می توان به لوستر ها، آباژور، دستگیره های فلزی اشاره کرد. این لوازم نیاز به زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند که با پولیش کاری با این وسیله، سطح مورد نظر بدست می آید. یکی دیگر از کاربرد های ، در زمینه پرداخت کاری سطح قطعاتی است که از ترکیب رزین اپوکسی تولید شده اند. این محصولات که بیشتر برای کاربرد های تزئینی استفاده می شوند، به وسیله پولیش با این محصول، زیبایی فوق العاده خاصی را بدست می آورند.  در زمینه پرداخت درب و پنجره های آلومینیومی کاربرد های زیادی دارد و در تولید و زیبا سازی محصولات زینتی ساخته شده از نقره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از کاربرد های شیرپولیش در زمینه پرداخت کاری سطح قطعاتی است که از ترکیب رزین اپوکسی تولید شده اند.

نحوه استفاده از شیرپولیش

حال که می دانیم شیرپولیش چیست؟ توضیحاتی در مورد نحوه استفاده از آن را ارائه می کنیم. شیرپولیش علاوه بر کاربرد های صنعتی، به صورت دستی و برای نیاز های خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم در نحوه استفاده از آن، سهولت در به کارگیری آن می باشد. برای استفاده پولیش، ابتدا باید محل مورد نظر را شست و منتظر ماند تا خشک شود. سپس مقداری مایع را بر روی پنبه، دستمال نرم یا نمد ریخت و به صورت دوار بر روی منطقه مورد نظر مالید. برای این منظور، می توان از دستگاه های پرداخت کاری استفاده کرد و اگر امکانات محیط کم بود، حتی می توان با استفاده از دست نیز عملیات پولیش کاری را به وسیله شیرپولیش به انجام رساند.

در صنایع فلزی برای پرداخت کاری و پولیش کاری نهایی قطعات از شیرپولیش استفاده می شود.

شرایط نگهداری شیر پولیش در لوازم پرداخت کاری

شیرپولیش چیست؟ ماده ای قابل اشتعال است و باید در محیطی نگهداری شود که از حرارت و شعله دور باشد. این محصول باید در درجه دمایی 5-35 درجه نگهداری شود و در فضایی سر بسته و دور از نور مستقیم آفتاب قرار گیرد. در هنگام استفاده از آن، از دستکش و ماسک ایمنی استفاده کنید. در محیط هایی عملیات پرداخت کاری باپولیش را انجام می دهید که دارای تهویه مناسبی باشند. این محصول ساختاری شیمیایی دارد و با توجه به مواردی که گفته شد، در صورت جدی نگرفتن نکات ایمنی در نگهداری و استفاده از آن، ممکن است افراد و کارگاه با خطرات جدی روبرو شوند.

به وسیله پولیش با شیرپولیش زیبایی فوق العاده خاصی را بدست می آید.

خرید شیرپولیش

برای خرید این محصول و اطلاعات بیشتر در مورد اینکه شیرپولیش چیست؟ می توانید از فروشگاه اینترنتی ساب پولیش دیدن کنید. مجموعه ساب پولیش با سال ها سابقه، در زمینه فروش دستگاه ها و محصولات مختلف پرداخت کاری و پولیش کاری فعالیت می کند. این مجموعه، انواع ابزارآلات و موادی که برای پرداخت کاری مورد استفاده قرار می گیرند را به صورت گسترده و با کیفیتی عالی عرضه می کند. با توجه به نوع نیازی که افراد در جهت انواع روش های پرداخت کاری محصول خود دارند بهترین گزینه را می توانند از  فروشگاه اینترنتی ساب پولیش انتخاب کنند. این مجموعه تمامی تلاش خود را برای عرضه کالا ها با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب و در جهت رضایت مشتریان انجام می دهد.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *