بررسی قیمت فرچه کنفی و کاربرد آن

فرچه کنفی پرداختکاری
فرچه کنفی پرداختکاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

بررسی قیمت فرچه کنفی و کاربرد آن

بررسی قیمت فرچه کنفی و کاربرد آن،در این مقاله به بررسی قیمت فرچه کنفی پرداختکاری و کاربرد آن می پردازیم. در پرداختکاری هایی که قصد داریم قطعات و براده های سخت را از روی سطوح برداریم از فرچه کنفی پرداخت کاری استفاده می شود. فرچه کنفی با واکس پولیش مخصوص خود کار می کند. به کمک آن می توان انواع ظروف دکوری برنجی و مسی یا استیل را پرداخت کرد. همچنین برای پرداختکاری قلیان، لوله های آهنی، لوستر ها و ظروف آشپزخانه نیز از فرچه کنفی استفاده می شود.

فرچه کنفی پرداختکاری
فرچه کنفی پرداختکاری

فهرست مطالب دیگر سایت

  1. آموزش استفاده از واکس پرداختکاری فلزات
  2. لوازم پراخت کاری
  3. فرچه کنفی پرداخت کاری
  4. انواع واکس پرداختکاری بر اساس رنگ
  5. صابون گیلانس
  6. قیمت گیلانس پرداختکاری
  7. فرچه سیمی پرداختکاری

آشنایی با فرچه کنفی پرداختکاری

قیمت فرچه کنفی با توجه به کاربرد گسترده آن در صنایع فلزی تعیین می‌شود. این نوع فرچه به علت قدرت زیاد در عملیات سایش برای پرداخت کاری فلزات به کار می‌رود. این فرچه می‌تواند خوردگی قابل قبولی در فلزات و آلیاژها ایجاد کند. وظیفه آن حذف کردن ضایعات و اضافات محصولات فلزی و صیقل دادن آنها است. قیمت فرچه کنفی تولید داخل مقرون به صرفه تر است. محصولات داخلی از لحاظ عملکرد و کیفیت مشابه نمونه‌های خارجی عمل می کنند. فرچه های کنفی داخلی دارای سایز های ۳۰ و ۴۰ سانتی متر هستند ولی مدل خارجی به صورت تک سایز ۳۰ سانتی متری تولید می شود.

آشنایی با انواع فرچه پرداختکاری

فرچه های پرداخت کاری انواع مختلفی دارند. قیمت فرچه کنفی با توجه به ویژگی هایی که دارد متفاوت است. کشورهای مختلفی مثل هند،  چین، ترکیه و ایران این مدل فرچه را تولید می‌کنند. کنفی که در این نوع فرچه به کار می رود محصول کشور کوبا است. به کمک چرخ های خیاطی بزرگ کنف به لایه‌های پارچه دوخته می شود. فرچه کنفی که دوخت ریزتری داشته باشد با کیفیت تر است، زیرا ریزش کمتری دارد. فرچه های کنفی کشور ترکیه به رنگ قرمز عرضه می‌شوند. ضخامت بافت این مدل فرچه ها بالا است. کشور هند فرچه های کنفی با رنگ کرمی تولید می‌کند. سایز استاندارد فرچه های کنفی بین ۱۵ تا ۴۰ سانتی متر است.

تعداد لایه های پارچه به کار رفته در فرچه ها نیز بین یک تا پنج لایه متغیر است. ضخامت فرچه ها نیز بسته به کشور تولید کننده بین ۱۰ تا ۱۲ میل متغیر است.

 کاربرد فرچه کنفی پرداختکاری

در شرکت های ریخته گری، سخت بری و غیره جهت برداشتن براده ها از فرچه کنفی استفاده می شود. فرچه ها با واکس و پولیش به صورت مکمل عملیات پرداخت محصولات را انجام می دهند. برای پرداخت کاری انواع محصولات آهنی، برنجی، استیل و در کل انواع فلزات از فرچه های کنفی استفاده می شود.

تفاوت گیلانس و فرچه

برخی فکر می‌کنند گیلانس همان فرچه است، اما این دو با هم تفاوت دارند. برای استفاده از فرچه در پرداخت کاری باید وقتی دستگاه در حال چرخش است فرچه را به واکس پولیش آغشته کرد. در زمان چرخش وجود حرارت سبب می‌شود عملیات پرداخت با واکس توسط فرچه به شکل صحیح انجام شود. فرچه های پرداخت کاری از نوع سیمی و کنفی هستند. نوع سیمی به سه مدل سر دریلی، کاسه ای و تخت تقسیم می شود. گیلانس ها برای محصولات با سطح نازک به کار می روند. چون جنس پارچه برای پرداخت کاری قطعات نازک بهتر است. برای پرداخت کاری فلزات با جنس سخت یا هر نوع محصول با سطح ضخیم از فرچه استفاده می شود.

خرید و قیمت فرچه کنفی
خرید و قیمت فرچه کنفیی

نکات مهم هنگام خرید فرچه کنفی

قیمت فرچه کنفی یک فاکتور موثر در میزان خرید آن است. قیمت بسته به جنس و ابعاد فرچه متنوع و متفاوت است. هنگام خرید فرچه کنفی یا سایر مدل ها باید بسته به ضخامت فلز نوع فرچه انتخاب شود. اگر فرچه با سختی زیاد روی یک فلز معمولی استفاده شود سطح ان آسیب می بیند. در صورتی که فرچه خیلی نرم باشد کلا نمی تواند روی سطح قطعه تاثیر بگذارد. ناهمواری ها و خش های روی سطوح محصول را از بین نمی‌برد و پرداختکاری عملا انجام نمی شود.

آشنایی با انواع فرچه و گیلانس

فرچه و گیلانس در انواع مختلفی تولید می‌شود. سایز گیلانس ها بین ۵ تا ۶۰ سانتی متر است. گیلانس در انواع لی یا نخی، ارتشی، کنفی، هزار  U به رنگهای قرمز، سفید، آبی و زرد، پشمی و تلفیقی تولید می شود. فرچه ها در دو مدل کنفی و سیمی در صنایع قطعه ‌سازی برای پرداختکاری به کار می روند. محصولات برنجی آهنی و استیل هنگام آبکاری توسط فرچه ها پرداخت می شوند.

بررسی کاربرد انواع فرچه و گیلانس

فرچه کنفی بیشتر برای پرداخت قطعات برنجی، استیل و آهنی به کار می رود. این مدل فرچه با لایه های کنف تولید می شود. برای پرداختکاری سطوح میانی فلزات گیلانس ‌های هزار یو به کار می روند. این نوع گیلانس ها با سه پارچه آبی و قرمز و سفید تولید می شوند. برای صیقل دادن طلا از گیلانس های پشمی استفاده می شود. مدل پشمی برای رزین کاری و اپوکسی نیز کاربرد دارد. وقتی با دریل عملیات پرداخت انجام می شود فرچه ای که به کار می رود از نوع پشمی انگشتی است. گیلانس کتانی مخصوص پرداخت کاری سطوح استیل است. برای صیقل دادن سطوح سنگی از گیلانس های لی یا نخی استفاده می شود.

نحوه استفاده از فرچه کنفی

فرچه کنفی جهت استفاده در عملیات پرداختکاری باید به دستگاه پرداختکاری وصل شود. برای این کار اول چند فرچه یا گیلانس را با یک میخ به هم وصل می کنند. سپس وسط فرچه ها را با مته سوراخ می کنند و به دستگاه متصل می‌کنند. ضایعات و اضافات روی سطوح ابتدا توسط سنباده حذف می شوند. سپس فرچه کمک می کند سطح قطعه صیقلی و براق شود.

جمع بندی نهایی

قیمت فرچه کنفی با توجه به سایز و ضخامت فرچه تعیین می شود. کشور تولید کننده نیز در قیمت تمام شده فرچه تاثیر دارد. نوع دوخت به کار رفته در فرچه باعث بالا رفتن کیفیت آن می شود. هر چه دوخت ریزتری روی فرچه انجام شده باشد قیمت آن بیشتر و کیفیت آن بهتر است. زیرا در دوخت ریز کنف ها کمتر ریزش می کنند. بسته به نوع محصولی که قرار است پرداخت شود نوع سختی و زبری فرچه انتخاب می شود. از آنجایی که کاربرد اصلی فرچه های کنفی برای پرداختکاری فلزات است بنابراین نسبت به سایر فرچه ها ضخیم تر و زبرتر هستند.

فرچه کنفی پرداختکاری

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *