فرچه سیمی پرداختکاری

فرچه سیمی تخت پرداخت کاری
فرچه سیمی تخت پرداخت کاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

فرچه سیمی پرداختکاری

 فرچه سیمی پرداختکاری تنوع بسیار بالایی دارد؛ بدین ترتیب می توان  گفت که برای هر نوع سلیقه و نیازی مناسب می باشد. شما می توانید با انتخاب درست فرچه سیمی پرداختکاری از آنها در صنعت های مختلفی مثل صنعت پرداختکاری به وسیله ابزارآلات استفاده کنید.

فرچه سیمی تخت چیست ؟
فرچه سیمی تخت چیست ؟

اغلب افرادی که کارشان به پرداختکاری ربط دارد، قطع به یقین با نام   پرداختکاری آشنایی دارند و برای آنها این عنوان شناخته شده است؛ اما با این حال برخی افراد هستند که هنوز با فرچه سیمی پرداختکاری آشنایی ندارند و از کاربرد های بی نظیر آن اطلاعی ندارند؛ به همین دلیل ما تصمیم داریم، در این مقاله به طور خیلی ساده مفهوم فرچه سیمی پرداختکاری را برای شما توضیح دهیم و تمامی سوالات مربوط به این را پاسخ دهیم.

تعریف فرچه سیمی پرداختکاری

فرچه سیمی پرداختکاری یکی از مهم ترین لوازمی به شمار می آید، که در پرداختکاری کارایی بسیاری دارد و سابقه درخشانی از خود بر جای گذاشته است‌. فرچه سیمی پرداختکاری همانند دیگر محصولات به دو صورت ایرانی و خارجی به بازار عرضه می گردد؛ اما در آنها هر چند ناچیز تفاوتی وجود دارد؛ از جمله: فرچه سیمی پرداختکاری ایرانی در ابعاد ۳۰ و ۴۰ سانتی متری تولید می شود، در حالی که فرچه سیمی پرداختکاری خارجی فقط در ابعاد ۳۰ سانتی متری آن هم با برند کانینگ تولید می شود‌؛ با این حال یکی از مزیت های فرچه سیمی پرداخت کاری این می باشد، که شما می توانید فرچه های تخصصی و غیر استاندارد مطابق نظر خود را به کارخانجات و صنایع سفارش دهید و آنها را با شکل و ابعاد مورد نظر خود دریافت کنید.

در تولید فرچه سیمی پرداختکاری از تعداد بسیار زیادی رشته های باریک فولادی کمک گرفته اند. کارایی این محصول به طور کلی به پرداختکاری و ساییدن سطوح مختلف و سخت خلاصه می شود‌. شکل ظاهری فرچه سیمی پرداختکاری به کاربرد های آنها بستگی دارد. در بخش بعد برای شما انواع فرچه سیمی پرداختکاری را ذکر می کنیم. پس این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

فرچه سیمی پرداختکاری
فرچه سیمی پرداختکاری

انواع فرچه سیمی پرداختکاری

حال که مفهوم فرچه سیمی پرداختکاری برای شما به رسمیت در آمد و دیگر ابهامی از این موضوع ندارید، بهتر است با انواع فرچه سیمی پرداختکاری هم آشنا شوید. در بخش زیر انواع فرچه سیمی پرداختکاری را برای شما نام برده ایم.

  • برس کاسه ای افشان

از این فرچه با نام های دیگری مانند فرچه سیمی کاسه ای افشان هم یاد می شود. شما می توانید این فرچه را در سایز های مختلف به منظور پرداختکاری، صیقلی کردن سطوح، زنگ زدایی، خش گذاری، پلیسه گیری، رسوب زدایی و… مورد استفاده قرار دهید. برس کاسه ای افشان قابلیت نصب بر روی انواع محور ماشین های متحرک و همچنین ثابت مثل: مینی فرز را دارد. همان گونه که از نام این فرچه ها مشخص می باشد، این فرچه ها به شکل کاسه ای می باشند. برس کاسه ای افشان معمولا به قطر های ۵/۷ تا ۱۵ سانتی متر تولید می شود و نقش موثر خود را در حوزه های مختلفی ایفا می کند.

  • برس کاسه ای بافته

برس کاسه ای بافته یا همان فرچه سیمی کاسه ای بافته از جمله برس هایی می باشد، که زبر و خشن است. کاربرد های برس کاسه ای بافته به خشن کاری، رنگ برداری قبل از رنگ کاری، خش کاری انواع اقسام سطوح صاف، برطرف سازی گل جوش، جرم زدایی بسیار عمیق، پاکسازی سطوح مورد نظر و… محدود می شود.

  • برس تخت افشان

برس تخت افشان به اصطلاحات دیگری همچون فرچه تخت افشان، فرچه خورشیدی و در نهایت فرچه بشقابی معروف می باشد. این فرچه بر روی مواردی مثل: دستگاه های پرداختکاری به لحاظ پلیسه گیری، پرداختکاری، پولیش، صیقلی کردن سطوح، خش گیری و براده برداری و … نصب می شود. برس تخت افشان به دو صورت وارداتی و صادراتی در بازار یافت می شوند‌. همچنین یکی از ویژگی هایی که سبب تمایز فرچه تخت افشان با فرچه تخت بافته می شود، وجود انعطاف پذیری بسیار بالای آن می باشد. ضخامت این برس ها بستگی به نرم بودن و یا سفت بودن آن دارد. ضخامت برس نرم ۱۳/۰ و ضخامت برس زبر به ۵۰/۰ نیز می رسد.

  • برس تخت فاخته

این برس هم همانند برس تخت افشان به اصطلاحات دیگر یاد می شود‌‌. شکل ظاهری برس تخت فاخته به صورتی می باشد، که متشکل از سیم های بهم بافته و ساختاری خشن و زبر می باشد‌‌. از کاربرد های برس تخت فاخته می توان به ذوب فلزات، صنایع چدن کاری، خشن کاری، رنگ برداری، جرم گیری، پلیسه کاری و…. اشاره کرد‌. قطر این برس ها به ۵/۱۱ و ۵/۱۷ می رسد.

  • برس سردریلی تخت

برس سر دریلی تخت با داشتن سیم های افشان به منظور مصارف گوناگونی مثل: تمیزکاری، پرداختکاری و … به کار می رود. یکی از مهم ترین قابلیت های برس سردریلی تخت کوچک بودن آن می باشد، که این امکان را برای شما فراهم می کند تا از آن در مکان های غیر قابل دسترس استفاده کنید‌.

  • برس سردریلی کاسه ای

کاربرد های برس سردریلی کاسه ای همانند برس سردریلی تخت می باشد. برس سردریلی کاسه ای قابلیت نصب بروی محور های ثابت و یا حتی محور های دستی را دارد.

  • برس مسواکی

برس مسواکی اصطلاحات دیگری هم نیز دارد؛ برای نمونه: فرچه مسواکی و فرچه دستی. این نوع از فرچه ها با این قابلیت تولید می شوند، که بر روی دستگاه نصب نمی شوند و برای استفاده از آنها کافی است تا آنها را در دست بگیرید و در هر مکانی که دوست دارید، از آن استفاده کنید. این برس ها از سایز بسیار کوچکی برخوردار می باشند و در کل به سه مدل گوناگون در یک مجموعه به بازار عرضه می گردد.

  • برس سردریلی قلمی

آخرین نوع فرچه سیمی پرداختکاری، برس سردریلی قلمی می باشد. برس سر دریلی قلمی با وجود سیم های افشان به منظور تمیزکاری درون لوله ها، پلیسه کاری، پرداخت کاری، کار داخل حفره ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از ویژگی های برس سردریلی قلمی کوچک بودن حجم آن می باشد که مناسب استفاده در مکان های غیر قابل دسترس می باشد‌.

کاربرد فرچه سیمی پرداختکاری

فرچه های پرداختکاری کاربرد های چند منظوره ای دارند. تاکنون باید متوجه شده باشید، که کاربرد های فرچه سیمی پرداختکاری به انواع آنها بر می گردد؛ به عبارتی ساده تر هر کدام از انواع فرچه های سیمی پرداختکاری کاربرد های مخصوص خود را دارند؛ اما با این حال می توان کاربرد های کلی آنها را برای شما مثال زد؛ که عبارت اند از: چرمی کردن، ساییدن، پرداختکاری، گردگیری، صیقلی کردن، خش گذاری، ساختمان سازی، خودرو سازی، کشتی سازی و غیره.

معمولا اکثر کاربرد های انواع فرچه سیمی پرداختکاری بدر یک حوزه خلاصه می شود و تفاوت بسیار کمی می توان در بین آنها مشاهده کرد. از دیگر کاربرد های فرچه سیمی پرداختکاری شستشوی جداول خیابان ها، گاردریل ها و در آخر کارواش ها نیز می باشد.

ویژگی های فرچه پرداختکاری

یکی از مهم ترین ویژگی های برخی از انواع فرچه پرداختکاری، ضد زنگ بودن آنها می باشد؛ یعنی نه فقط دندانه های فرچه بلکه تمام مواد فلزی استفاده شده در فرچه های سیمی پرداختکاری نیز ضد زنگ می باشند. برای نمونه: وجود استیل های (VZA) 4310/1 موجب شده تا میزان زیادی از زنگ زدگی و فرسایش فرچه ها کاهش پیدا کند.

جنس رشته های فرچه های سیمی پرداختکاری SIC  می باشد؛ از همین رو می توان از این فرچه ها به جهت تمیز کاری ابزار آلات مختص به صافی و برش نهایی استفاده کرد. در هنگام ساخت رشته های فولاد فرچه های سیمی از فولاد هایی استفاده می کنند، که آلیاژ کربن آنها درصد بسیار بالایی دارد.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از فرچه های سیمی

هر چیزی که توسط تکنولوژی و فناوری ایجاد می شود، باید در هنگام استفاده از آنها یکسری نکات مهم را رعایت کرد تا آنها عملکرد خود را به درستی انجام دهند و در ادامه کار با مشکلی رو به رو نشوند. در ادامه برخی از اصلی ترین نکات درحین استفاده از فرچه های سیمی را نام برده و هر کدام از آنها را به طور اختصاصی برای شما توصیف کرده ایم.

  • سرعت و اندازه فرچه سیمی

سرعت و اندازه فرچه سیمی یکی از مهم ترین مواردی به شمار می آید، که طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. فرچه های پرداختکاری خیلی راحت بر روی انواع دستگاه های مورد نظر نصب شده و بعد از مدتی عملکرد خود را با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت نشان می دهند. گاهی اوقات زمانی که سرعت فرچه سیمی افزایش پیدا می کند به مراتب خاصیت براده برداری را هم نیز افزایش می دهد.

  • فشار عمود بر فرچه سیمی

در هنگام استفاده از فرچه سیمی باید دقت کنید، که هرگز فشار زیادی بر روی فرچه سیمی وارد نکنید؛ زیرا هر چقدر که میزان فشار شما بر فرچه سیمی بیشتر باشد، احتمال به وجود آمدن خم شدگی رشته های فرچه سیمی و در نهایت شکستگی فرچه سیمی بیشتر می شود. به همین دلیل فشاز مداوم بر روی فرچه سیمی از عمر آنها کم می کند. در نتیجه لازم است، این دو مورد را به طور خیلی دقیق رعایت کنید.

  1. اگر قرار است از فرچه سیمی تهاجمی تر و خشن تر استفاده کنید، توصیه می شود این نکات را خوب انجام دهید: قطر سیم مفتول را افزایش دهید، از فرچه سیمی بافته استفاده کنید، طول سیم مفتول را کاهش دهید و…
  2. سعی کنید قطر فرچه سیمی را افزایش دهید ؛ همچنین سرعت دستگاه فرز و یا حتی دستگاه دریل خود را افزایش دهید.

پس سعی کنید، همواره در حین استفاده از فرچه سیمی مراقب فشاری که به آن وارد می کنید باشید و نکاتی که در بالا ذکر شد را به ترتیب رعایت کنید؛ مطمئن باشید از این کار هیچگاه پشیمان نمی شوید.

  • زاویه کارکرد فرچه سیمی

طبق زاویه ای که از قبل برای فرچه سیمی تعیین شده است، شما باید با قطعه تنها در ۱۵ درجه کار کنید؛ نه بیشتر از ۱۵ درجه.

  • زمان کارکرد فرچه سیمی

شما اگر بتوانید فرچه درستی را انتخاب کنید، قطع به یقین عملیات پرداختکاری را می توانید هر چه سریع تر انجام دهید. برخی از برس ها مانند برس تخت این قابلیت را برای شما مهیا می کند تا آنها را از دستگاه خارج نموده سپس آن را ۱۸۰ درجه برگردانید و طرف دیگر آن را به دستگاه متصل کنید؛ با این کار بازدهی کار شما بیشتر از قبل می شود؛ چرا که برسی که اکنون نصب کردید تازه می باشد اما برس قبلی مدت زیادی از آن استفاده شده و خاصیت های خود را از دست داده است.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، شما باید برخی از نکات را در هنگام انتخاب فرچه های سیمی رعایت کنید؛ از قبیل: قطر برس، تراکم برس و… . رعایت هر کدام از این نکات به شما کمک می کند تا کار خود را بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهید. زیرا با اینکه فرچه های سیمی بر اساس آخرین استاندارد موجود ایمنی تولید شده اند، اما باز هم شما موظف هستید تا این نکات مهم را در حین استفاده از آنها را رعایت کنید. شک نکنید هر چه میزان اگاهی شما از نکات ایمنی بیشتر باشد، مسلما احتمال بروز خطرات جبران ناپذیر کاهش پیدا می کند.

قیمت فرچه سیمی پرداختکاری

قیمت فرچه پرداختکاری بر اساس نوع فرچه سیمی و کاربرد های آنها تعیین می شود؛ اما نکته ای در این میان حائز اهمیت می باشد، اینکه فرچه سیمی پرداختکاری قیمت مشخصی ندارد؛ چرا که بازار در نوسان می باشد. به همین خاطر نمی توان قیمت مشخصی برای فرچه سیمی پرداختکاری تعیین کرد‌‌.

راهنمای خرید فرچه سیمی پرداختکاری

قبل از هر چیز نیاز است تا شما خیلی دقیق با هر کدام از انواع فرچه سیمی پرداختکاری آشنا شوید؛ سپس با توجه به نیاز خود فرچه سیمی پرداختکاری مورد نظر خود را انتخاب کنید و با رعایت نکات مهم در حین استفاده از فرچه سیمی پرداختکاری، کار خود را به بهترین نحو انجام دهید.

همچنین لازم به ذکر است، برای خرید فرچه سیمی پرداختکاری می توانید هم از طریق اینترنتی از طریق مشاهده وب سایت ساب پولیش  اقدام کنید و هم می توانید با مراجعه به فروشگاه معتبر  ساب پولیش این محصول را از نزدیک مشاهده کرده و از مشاوره های رایگان کادر فروشگاه بهره مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت ساب پولیش مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *