فرچه سیمی تخت چیست ؟

فرچه سیمی تخت+فرچه سیمی تخت چیست ؟
فرچه سیمی تخت+ فرچه سیمی تخت چیست ؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

فرچه سیمی تخت چیست ؟

فرچه سیمی تخت چیست ؟ معمولا به افشان نیز معروف است.این نوع از کالا به طور کلی در زنگ زدایی و همچنین برای سخت کاری نیز مورد استفاده قرارمیگیرد.

انواع فرچه سیمی تختفرچه سیمی گرد ، فرچه سیمی مسواکی ، فرچه سیمی مینی فرز ، فرچه سیمی برقی ، فرچه سیمی برنجی در صنعت پرداختکاری این نوع از کالا به صورت خیلی تخصصی نیارز میباشد. با توجه به پرداختکاران گرامی همیشه این نوع از کالا ها همیشه در اولویت  میباشند زیرا این نیاز الاوه بر راحت تر کردن کارها نیاز اصلی پرداخت و یا پولیشکاری برطرف خواهد شد.با توجه به این که فرچه مورد استفاده در پرداختکاری میباشد اما در صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار میگیرد.محصولاتی که در فروشگاه ساب پولیش عرضه میشوند همواره دارای استاندارد میباشند.فرچه های تولیدی از جنس برنج میباشند ولی با توجه به گرانی مواد اولیه در بعضی موارد و یا با توجه به نیاز مشتری این مواد اولیه تغییر میکند.ایعاد این نوع کالا 30*2 میباشد که 30 به معنای قطر 30 سانت و 2 به معنی عرض 2 سانت تولید میشود.سوراخ ایجاد شده در وسط فرچه ها به طور معمول 19 میلی متر میباشد.که این ابعاد معمولا برای دستگاه پرداختکاری که اعم از دستگاه پرداختکاری تک فاز ، دستگاه پرداختکاری سه فاز قابل استفاده میباشد.

فرچه سیمی تخت چیست ؟
   فرچه سیمی تخت چیست ؟

مطالب مهم لوازم پرداخت کاری:

پرداختکاری یکی از مهم ترین مراحل تولید قطعات فلزی است که بر روی کیفیت قطعات تاثیر بسزایی دارد. برای پرداختکاری از لوازم و ابزار مختلفی از جمله گیلانس ها و کنف های پرداختکاری و دستگاه های پرداختکاری استفاده می کنند. در این فرآیند واکس های پرداختکاری نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و برای هر نوع خاصی از فلزات باید واکس مربوط به آن فلز را در نظر گرفت. در این مقاله قصد داریم در خصوص آموزش استفاده از واکس پرداختکاری فلزات و همچنین واکس های پرداختکاری صنعتی و معرفی انواع واکس پرداختکاری برای فلز های مختلف از جمله طلا، فلزاتی نظیر برنج و مس و همچنین انواع واکس پرداختکاری ظروف صحبت کنیم. تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

دستگاه پرداختکاری چیست ؟
فرچه سیمی تخت چیست ؟

واکس پرداختکاری چیست

در جواب سوال واکس پرداختکاری چیست می توانیم اینگونه توضیح دهیم: واکس پرداختکاری، که در صنعت به نام های مختلفی از جمله واکس گیلانس، واکس پولیش، واکس استیل، واکس نمد و واکس صنعتی نیز شناخته می شود، ماده ی شیمیایی است جهت ایجاد براقیت و صیقلی نمودن فلزات. بعد از استفاده از گیلانس یا نمد پرداختکاری باید در مرحله ی نهایی از واکس پرداختکاری استفاده نمود. دلیل استفاده از واکس پرداختکاری در مرحله ی پایانی صیقلی نمودن فلزات است. از آنجایی که واکس پرداختکاری سطح فلز را کاملا صیقلی و براق می کند و بعد از آن نباید مادهی دیگری بر روی فلز قرار بگیرد، به همین دلیل استفاده از آن در مراحل ابتدایی ناممکن است.

فیبرونکس در پرداخت کاری
فیبرونکس در پرداخت کاری

در طی مراحل مختلف پرداختکاری، سطح فلزات کاملا عاری از هرگونه آلودگی می شود و ناصافی ها و برجستگی های به وجود آمده بر روی آن ها، در اثر قرار گرفتن در فرآیند تولید، از بین می رود؛ سپس با استفاده از گیلانس و نمد پرداختکاری سطح آن ها کاملا صاف و یکدست می شود و در مرحله نهایی به کمک واکس پرداختکاری سطح آن ها کاملا براق و صیقلی می شود و آماده ی استفاده در صنایع مخالف می شود. همانطور که اشاره نمودیم از واکس های پرداختکاری در مرحله آخر استفاده می کنند و صیقلی بودن قطعه ناشی از استفاده از واکس پرداختکاری است. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که واکس های پرداختکاری را از یکدیگر متمایز می کند رنگ آن ها است که بر اساس فلز مورد نظر رنگ واکس نیز تغییر می کند. این تغییر رنگ بر اساس انتظار ما از رنگ فلز بعد از عمل پرداختکاری است. اگر بخواهیم انواع رنگ های واکس پرداختکاری را بررسی کنیم می توانیم آن ها را به رنگ های زیر طبقه بندی کنیم.

لوازم پرداخت کاری+گیلانس پرداختکاری
لوازم پرداخت کاری

انواع واکس پرداختکاری بر اساس رنگ

انواع واکس پرداختکاری بر اساس رنگ به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این رنگ ها کارایی خاص خود را دارند و به منظور معینی مورد استفاده قرار می گیرند. پس در واقع دلیل دسته بندی انواع واکس پرداختکاری بر اساس رنگ راحتی استفاده از آن ها و تشخیص راحت تر آن ها برای صنعت گران است.

واکس پرداختکاری چیست؟

واکس های پرداختکاری جزو مهم ترین موادی هستند که در امر جلا دادن و پرداختکاری فلزات کاربرد دارند. پیش از آگاهی درباره انواع واکس پرداختکاری بر اساس رنگ ابتدا باید بدانیم کاربرد آن چیست.واکس پرداختکاری روی گیلانس یا نمد پرداختکاری و یا سمباده پرداختکاری قابل استفاده است و کیفیت پولیش را تا حد زیادی بالا می برد.واکس های پرداختکاری به طور کلی در دو گروه عمده زیر کار و رو کار قرار می گیرند.

پرداخت کاری فلزات چیست ؟
پرداخت کاری فلزات چیست ؟

واکس های پرداختکاری زیرکار برای پرداختکاری اولیه استفاده می شوند. پرداخت کاری اولیه به منظور از بین بردن عیوب کاملا مشهود و آماده سازی زیر ساخت برای انجام پرداختکاری روکار می باشد. پرداختکاری روکار به معنی صیقل دادن نهایی جلد پایانی کار است و باید در این مرحله ظرافت و ریزه کاری در انجام عمل پرداخت مورد توجه قرار گیرد و این کار با نهایت دقت انجام شود.انواع واکس پرداختکاری بر اساس رنگ از یکدیگر تفکیک می شوند

مزایای استفاده از انواع واکس پرداخت کاری

هر رنگ از واکس های پرداختکاری دارای ویژگی های خاص خود می باشد. برای مثال برخی از آن ها برای پرداختکاری اولیه فلزات استفاده می شوند و برخی دیگر برای پرداختکاری نهایی کاربرد دارند. برخی از رنگ های واکس های پرداختکاری بهتر است که برای فلزاتی خاص استفاده شوند تا نتیجه بهتری حاصل شود.واکس های پرداختکاری قرمز و مشکی، واکس پرداختکاری قوطی، واکس پرداختکاری سبز و آبی انواع واکس پرداختکاری بر اساس رنگ هستد.

صابون گیلانس

صابون گیلانس معمولا اغلب افرادی که با پرداختکاری سر و کار دارند، حداقل یکبار نام صابون گیلانس را شنیده اند؛ به همین دلیل با خود گمان می کنند که منظور از صابون گیلانس چیست ؟ به همین خاطر ما می خواهیم تمامی سوالات موجود در ذهن شما را که مرتبط با صابون گیلانس می باشد، به طور خیلی مختصر و روشن توضیح دهیم و دیگر سوال جدیدی در ذهن شما ایجاد نشود.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

مدیر سایت

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

لطفا برای خرید انواع واکس پرداخت کاری،دستگاه پرداختکاری موشکی تک فاز،دستگاه پرداختکاری سه فاز،گیلانس پرداختکاری،چسب نمد،فرچه کنفی،غلتک و دیگر لوازم پرداختکاری با مشاورین ساب پولیش در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *