نمد پرداختکاری چیست ؟

نمد پرداختکاری
نمد پرداختکاری دستگاه پرداختکاری دست دوم

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

نمد پرداختکاری چیست ؟

نمد پرداختکاری چیست ؟ همانگونه که از نام این محصول مشخص میباشد.برای پرداختکاری مورد استفاده قرار میگیرد.به طور کلی این نوع از محصول در ایران به نام نمد ترک یا نمد ترکی نامیده میشود.با توجه به این موضوع در بازار ایران قیمت نمد ترک و همچنین فروش نمد ترک مطرح میباشد.نمد پرداخت کاری برای سطوح خشن مورد استفاده قرار میگیرد به این صورت که برای روی سطح نمد چسب نمد گلدیس قرار میگیرد و بعد از آن بر روی آن پودر سنباده قرار میگیرد.بعد از خشک شدن کار بر روی قطعه شروع میشود  به طور کلی این کار جایگزین سنباده نواری میباشد.به طور کلی کار هایی که میتوان با این کالا انجام داد به شرح زیر میباشد:پرداختکاری قالب،پرداختکاری فلزات،پرداختکاری لوستر،پرداختکاری آلومینیوم،پرداختکاری برنج،پرداختکاری برنز و پرداختکاری استیل

نمونه اسکاچ
نمونه-اسکاچ

دستگاه پرداختکاری دست دوم میباشد:

دستگاه پرداختکاری دست دوم  به طور معمول این دستگاه ها با توجه به نیاز مشتریان در طول مدت زمان معین و یا غیر معین تصمیم به تعویض میکنند که به طور معمول با توجه به نیاز جدید مشتریان به این تصمیم میپردازند.

پرداختکاری و آبکاری

موارد بالا به طور معمول در صنایع حساسی مانند پرداختکاری و آبکاری مورد استفاده قرارمیگیرد در ساب پولیش ما به موارد بالا میپردازیم.

نمد پرداختکاری چیست ؟
نمد پرداختکاری چیست ؟

مطالب مهم لوازم پرداخت کاری

لوازم پرداخت کاری

لوازم پرداخت کاری ،شاید بارها و بارها اصطلاح پرداختکاری را شنیده باشید. این عمل که در اصطلاح عامیانه به پولیش کاری نیز معروف است، به عملی گفته می شود که به وسیله ی ابزار خاصی اقدام به از بین بردن ناصافی ها و و برآمدگی های روی فلزات می کنند تا سطح آن ها را کاملا صیقلی و براق کنند. در واقع با انجام عمل پرداخت کاری می توان علاوه بر ایجاد تغییراتی در ساختار قطعه ی مورد نظر، تغییراتی را در جلوه ی ظاهری قطعه نیز ایجاد کرد و به زیبایی و افزایش کیفیت تولید قطعه کمک کرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از لوازم پرداخت کاری به خصوص دستگاه پرداخت کاری، از بین بردن ضایعاتی است که در اثر برش فلزات ایجاد شده است.

نمونه فرچه سیمی
نمونه فرچه سیمی

پرداخت کاری فلزات از آنجایی که بر ظاهر قطعه ی تولید شده نیز اثرگذار است می تواند در فروش شما نیز بسیار تاثیر گذار باشد. بطوریکه به هر میزان عمل پولیش کاری قطعه ی شما به وسیله لوازم پرداخت کاری دقیق و تخصصی تر انجام شده باشد می تواند فروش آن قطعه را نیز بالا برد. پس تامين بهترین ابزار مورد نیاز جهت این این کار توجیه اقتصادی داشته و می تواند در دراز مدت سود زیادی را نصیب شما کند.

انواع پرداخت کاری و لوازم پرداخت کاری مورد نیاز آن ها

عمل پرداخت فلزات با توجه به فلز مورد نظر با یکدیگر متفاوت است و برای پرداخت هر نوع فلزی باید از لوازم پرداخت کاری به خصوص برای همان فلز استفاده کرد. انواع پرداخت کاری را می توانی به روش زیر دسته بندی کنیم.

به طور کلی برای انجام پرداخت فلزات به ابزار های خاصی نیاز داریم که بتوانیم سطح فلزات با درجه ی سختی متفاوت را پرداخت کنیم و ضایعات به وجود آمده در هنگام برش را از بین ببریم. لوازم پرداخت کاری به شرح زیر هستند:

آبکاری و پرداخت کاری
آبکاری و پرداخت کاری
گیلانس چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا در خصوص پرداخت کاری فلزات با شما عزیزان صحبت کنیم. پرداخت کاری فلزات مرحله ای از تولید قطعات فلزی است که برای از بین بردن ناصافی ها و ضایعات ایجاد شده بر روی سطح فلز است که در نهایت باعث به وجود آمدن سطح صیقلی فلزات می شود. گیلانس یکی از لوازم مهم در عمل پرداخت کاری و به طور کلی پولیش فلزات است که با قابلیت هایی خود می تواند انواع ناصافی های به وجود آمده بر روی فلز را به طور کامل از بین ببرد.

شاید بسیاری از شما از خود بپرسید که گیلانس چیست؟ نحوه ی کارکرد آن چگونه است؟ با خواندن این مقاله تا انتها درمی یابید که این ابزار پرکاربرد در گیلان چیست و چه ویژگی هایی دارد همچنین از انواع گیلانس نیز صحبت خواهیم کرد.

گیلانس چیست؟

گیلانس نوعی فرچه است که از نمد های پرداخت کاری تشکیل می شود. در واقع هر گیلانس توسط چندین لایه نمد تشکیل شده است که تعداد این لایه های نمد می تواند مختلف باشد. در حال حاضر انواع گیلانس با تعداد 21 تا 24 لایه نمد تولید می شود که بر حسب سختی فلز مورد نظر جهت پرداخت کاری مورد استفاده قرار می گیرد. گیلانس نام های دیگری در صنعت دارد از جمله: فرچه، گیلانس پولیش، نمد پرداخت کاری، گیلانس پولیش کاری و…. در هنگام خرید گیلانس باید به عوامل متعددی از جمله: کیفیت مواد اولیه مورد استفاده، سختی نمد های به کار رفته در گیلانس و همچنین مناسب بودن سختی گیلانس با فلز مورد نظر خود توجه کنید.

در صورتی که سختی گیلانس پرداخت کاری کمتر از سختی فلز مورد نیاز باشد عمل پرداخت کاری با کیفیت لازم انجام نخواهد و خط و خطوط فلز بر روی آن باقی خواهد ماند و قطعه ی تولید شده از کارایی مناسبی برخوردار نخواهد بود. در مقابل اگر سختی گیلانس خریداری شده بالاتر از فلز مورد نظر باشد می تواند به سطح فلز آسیب وارد کند و باز هم عملکرد قطعه ی تولیدی را تحت تاثیر منفی قرار دهد. گیلانس های پرداخت کاری در قطر های مختلف تولید می شوند که عمدتا از قطر 15 تا 30 سانتی متر را شامل می شوند. بعضا جهت برخی مصارف صنعتی قطر های بیشتر این وسیله نیز مورد استفاده قرار می گیرد، اما قطر 15 تا 30 سانتی متر متداول ترین نوع گیلانس ها را در بر دارد. علاوه بر این گیلانس ها می توانند در قطر های پایین تر نظیر 10 تا 40 میلی متر نیز تولید شوند

اهمیت گیلانس در پرداخت کاری

همانطور که اشاره کردیم گیلانس پرداخت کاری برای صیقلی نمودن سطح فلزات وسیله ای ضروری است اما در برخی از فلزات مانند استیل، برنج و آهن از گیلانس برای آبکاری فلزات نیز استفاده می کنند. بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که وجود گیلانس برای صنایع بسیار حائز اهمیت است. گیلانس به کمک نمد های پرداخت کاری می تواند عمل صیقلی کردن سطوح فلزات را تسریع کند و در نهایت کیفیت قطعه ی فلزی تولید شده را بالا ببرد. گیلانس ها علاوه بر اینکه در پرداخت فلزاتی نظیر آهن، استیل و برنج نیز کاربرد دارند در مرحله ی آبکاری نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

اشتراک گذاری

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

مدیر سایت

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

لطفا برای خرید انواع واکس پرداخت کاری،دستگاه پرداختکاری موشکی تک فاز،دستگاه پرداختکاری سه فاز،گیلانس پرداختکاری،چسب نمد،فرچه کنفی،غلتک و دیگر لوازم پرداختکاری با مشاورین ساب پولیش در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *