دستگاه پولیش و پرداخت چیست ؟

دستگاه پرداختکاری موشکی ایستاده
دستگاه پرداختکاری موشکی ایستاده

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

دستگاه پولیش و پرداخت چیست ؟

دستگاه پولیش و پرداخت چیست ؟ به طور معمول به دستگاه هایی گفته میشود که کار جلا دادن را برعهده دارند.این نوع از دستگاه ها همواره رکن اصلی در کار پرداخت را دارند.در تمامی کار هایی که مربوط به پولیشکاری میباشد .در درجه اول قرار دارد.ما در ذیل به تعدادی کار که توسط پرداختکاری میبایست بیانجامد توضیح خواهیم داد.

دستگاه پرداختکاری اتوماتیک

دستگاه پرداختکاری اتوماتیک همانگونه که از نام این مشخص میباشد کار این دستگاه با توجه به کاربردی که در صنایع دارد مشخص است.یعنی هر یک از مشاغل با توجه به نیاز خود از این نوع  ها بهره میبرند.کار این نوع از دستگاه ها به صورت اتوماتیک میباشد یعنی همانگونه که به عنوان آن پرداختیم به این صورت میباشد که با توجه به نوع آن ما چند گیلانس به صورت پیوسته و در کنار هم قرارداده و بعد از آن با توجه به جایی که برای شارژ مواد پولیش دارد.به این صورت که جایی برای تعبیه واکس پولیش دارد .بعد از جا گذاری این مواد و یا خمیر پولیش در خشاب های مربوطه به پی ال سی دستگاه دستور داده میشود با توجه به نوع پرداخت آن میبایست تعداد مراحل خود را طی کند.

دستگاه پولیش و پرداخت چیست ؟
   دستگاه پولیش و پرداخت چیست ؟

مطالب مهم لوازم پرداخت کاری

روش های پرداختکاری و دستگاه پولیش و پرداخت چیست ؟

آبکاری: یکی از روش های بسیار شناخته شده به جهت پرداخت کاری، آبکاری می باشد. در این روش هدف از پرداختکاری تشکیل یک لایه نازک از فلز روی سطح فلزی دیگر است. این عمل باعث افزایش طول عمر و دوام، افزایش مقاومت و زیبا و صیقلی شدن می شود.

انواع گیلانس+تجهیزات پرداختکاری چیست ؟
انواع گیلانس
تجهیزات پرداختکاری چیست ؟

عمل آبکاری به دو روش شیمیایی و یا الکترونیکی انجام می شود که در هر کدام از این دو روش به یک حوضچه یا وان مخصوص نیاز است. لازم به ذکر است که طی آبکاری سطوح ناهموار از بین نمی روند و فقط لایه ای به سطوح اضافه می شود و سطوح ناهموار را می پوشاند.

برس کاری: در روش برس کاری سطح کار ساییده می شود و با حالتی برس مانند زوائد و نقص های موجود از بین می روند. این روش مستلزم استفاده از دستگاه های مخصوص این روش و استفاده از سمباده نرم است.

سنگ زنی: سنباده های مخصوص را در دستگاه های سنگ زنی قرار می دهند تا با فعالیت خود روی کار سطحی صیقلی را به وجود آورند. این روش برای فلزات و سنگ هایی که درجه سختی بسیار بالایی دارند به کار برده می شود. از این روش در صنایع چوب و شیشه استفاده زیادی نمی شود. زیرا این محصولات به مراتب آسیب پذیر تر هستند.

نمونه پرداخت کاری
نمونه پرداخت کاری

نحوه استفاده از صابون پولیش

همانطور که میدانید پولیش به فعالیت هایی گفته می شود، که در جهت حذف یا برطرف کردن نواقص و افزایش میزان براق بودن سطوح مختلف به کار می رود. برای اینکه پولیش کاری انجام شود، ما نیازمند یکسری از لوازم و تجهیزات برای شروع به کار هستیم. لوازم پولیش کاری هر کدام به نوبه ی خود تاثیر بسزایی بر روی قطعات دارند و دارای ویژگی ها و کاربرد های مخصوصی هستند. برای نمونه می توان چند مورد از لوازم پولیش را مثال زد: فرچه کنفی، ابر پولیش کاری، صابون پولیش کاری و…. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از مهمترین لوازم کاربردی پولیش کاری، یعنی صابون پولیش کاری و نحوه استفاده از صابون پولیش کاری آشنا بکنیم. پس با ما تا آخر همراه باشید تا از این اطلاعات بهره مند شوید.

نمونه گیلانس
نمونه گیلانس
تعریف و نحوه استفاده از صابون پولیش کاری

صابون پولیش کاری که از آن به عنوان واکس پولیش کاری یاد می شود، به خمیری گفته می شود، که شکل جامدی دارد و اغلب برای براق کردن سطوح اجسام مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. صابون پولیش کاری مهمترین لوازم بعد از گیلانس ها در پولیش کاری به شمار می آید. نحوه استفاده از صابون پولیش کاری برای همه نوع صابون ها یکسان نمی باشد و هر کدام از آنها با توجه به کاربرد هایشان طریقه ی مصرف متفاوتی دارند. پس نمی توان گفت، که طریقه ی استفاده از همه ی صابون پولیش کاری یکی می باشد. در کل صابون پولیش کاری به سه نوع تقسیم می شود، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

پولیش کاری علاوه بر استفاده در فلزات بر روی صنایع چوبی و سنگ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پولیش چوب زمانی انجام می شود که کار رنگ کاری چوب تمام شده باشد، در این زمان چوب را پولیش کاری می کنند. پولیش کاری به دو صورت قابل انجام شدن است. در روش اول دستگاه هایی وجود دارند که کار پولیش کاری را خیل راحت و در کمترین زمان انجام می دهند. دستگاه پولیش کاری برخلاف اینکه کار را بسیار راحت می کند، نیازمند دقت بالایی در حین کار است. پس فکر اینکه دستگاه را به یک فرد کار نابلد بسپارید را از ذهن خود بیرون کنید.

همچنین استفاده از دستکش و عینک ایمنی به هنگام کار با دستگاه پولیش کاری بسیار ضروری هستند. در روش دوم شما میتوانید به صورت دستی اجسام مورد نظر خود را پولیش کاری کنید؛ که این کار تجهیزات متنوعی دارد که صابون پولیش چوب یکی از کاربردی ترین آنها می باشد که شما میتوانید به راحتی آنها را در بازار پیدا کنید. استفاده از صابون پولیش چوب باعث می شود تا چوب به براقیت و جلای خاصی دست پیدا کند. همچنین صابون پولیش چوب جلوه ی خاصی به انواع چوب ها می دهد.

پرداختکاری چیست

شاید بارها و بارها نام پرداختکاری را شنیده باشید و کنجکاو باشید تا بدانید پرداختکاری چیست. پرداختکاری که نام دیگر آن پولیش می باشد، در قطعات صنعتی بسیار کاربرد دارد. منظور از پرداخت کاری چیست ایجاد تغییراتی از جمله: صاف و براق کردن در رویه مواد تولید شده در کارخانه ها و کارگاه ها است. یا به عبارت دیگر پرداختکاری مشکلاتی نظیر: اضافات و برآمدگی های قطعات را بر طرف می سازد. پرداختکاری علاوه بر ایجاد تغییراتی، می تواند به ظاهر مواد تولید شده را بهبود ببخشد. همچنین دستگاه پرداختکاری از مناسب ترین روش های نابود کردن ضایعاتی است، که در اثر برش به وجود می آیند.

از مهم ترین مراحل تولید صنایع صنعتی پرداختکاری می باشد، که به کیفیت سطحی محصول مرتبط است. از موارد پر مصرف پرداختکاری می توان به: افزایش میزان مقاومت شیمیایی، اشاره کرد. در پرداختکاری سعی می شود تا ویژگی های بیشتری به محصول اضافه کند و معایب آنها را برطرف کند. اکنون که با مفهوم پرداختکاری چیست آشنا شده اید، ما همراه باشید تا از اطلاعات مفید دیگری در رابطه با چیستی پرداختکاری بهره مند شوید.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

مدیر سایت

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

لطفا برای خرید انواع واکس پرداخت کاری،دستگاه پرداختکاری موشکی تک فاز،دستگاه پرداختکاری سه فاز،گیلانس پرداختکاری،چسب نمد،فرچه کنفی،غلتک و دیگر لوازم پرداختکاری با مشاورین ساب پولیش در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *