آشنایی با دستگاه پرداخت کاری کوچک

آشنایی با دستگاه پرداخت کاری کوچک
آشنایی با دستگاه پرداخت کاری کوچک

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

آشنایی با دستگاه پرداخت کاری کوچک 

آشنایی با دستگاه پرداخت کاری کوچک :در این مقاله قصد داریم درباره انواع دستگاه پرداخت کاری کوچک مانند شیلنگی و موشکی صحبت کنیم. دستگاه های پرداختکاری در مرحله نهایی بسته بندی و عرضه کالا به بازار نقش مهمی را ایفا می کنند. تمام محصولات با جنس چوب، سنگ و فلز را می توان با کمک دستگاه های پرداختکاری صاف و صیقلی کرد. همچنین با کمک این دستگاه ها می توان نقایص محصولات را برطرف کرد و یک محصول با کیفیت را به بازار عرضه نمود. دستگاه های پرداختکاری با توجه به نوع طراحی خود عملکرد منحصر به فردی دارند ولی در نهایت هدف رفع عیوب ظاهری محصول، برش اضافات، براق کردن محصول جهت جذب مشتری است.

آشنایی با دستگاه پرداخت کاری کوچک
آشنایی با دستگاه پرداخت کاری کوچک

فهرست دیگر مطالب سایت

  1. همه چیز درباره دستگاه پرداختکاری
  2. همه چیر در مورد واکس پولیش
  3. واکس پرداخت کاری فلزات چیست و چه کاربردی دارد؟
  4. هر آنچه که باید در مورد غلتک پرداختکاری بدانید
  5. نمد و گیلانس پرداختکاری
  6. واکس پولیشی ساب پولیش

راهنمایی در مورد خرید دستگاه پرداخت کاری کوچک

کار اصلی دستگاه پرداخت کاری کوچک پولیش کردن سطوح است. این دستگاه با کمک تولید میدان مغناطیسی سطوح را صیقلی می کند و عیوب آنها را رفع می کند. این دستگاه برای سایش سطوح انواع فلزات، طلا، چوب و سنگ و …. کاربرد دارد. دستگاه های پرداختکاری در دو نوع رومیزی و اتوماتیک در بازار وجود دارند.

نحوه کار با دستگاه پرداخت کاری کوچک فلزات

دستگاه پرداخت کاری کوچک فلزات را به دو روش مختلف صیقل می دهد. در برخی دستگاه های پرداخت سطح فلز با یک لایه ظریف پوشانده می شود تا هم صاف و صیقلی شود و هم عیوب ظاهری آن نیز پوشش داده شود. اما در برخی مدل های دیگر دستگاه پرداخت فقط نقص های روی سطوح را از بین می برد. بسته به نوع فلز روش کار دستگاه مشخص می شود. دستگاه هایی که برای پرداخت فلزات به کار می روند بیشتر از نوع ثابت هستند. زیرا این دستگاه ها سنگین هستند و ثابت بودن یک مزیت برای آنها محسوب می شود. قطعه فلزی به خوبی روی این دستگاه های پرداخت ثابت و فیکس می شود و محصول نهایی بسیار با کیفیت است.

روش های پرداختکاری

پرداختکاری به دو روش سنتی و مدرن قابل انجام است. در روش سنتی که در گذشته به کار می رفت عملیات سنگ زنی، هونینگ و لپینگ انجام می شد. این روش علاوه بر سختی زیاد، کار کردن با ابزارهای آن برای فرد بسیار سخت بود. به علت سرعت کم امروزه این روش کمتر کاربرد دارد. در روش مدرن پرداختکاری به دو روش نانو و میدان مغناطیسی انجام می شود. در دستگاه هایی که با روش نانو کار می کنند صاف کردن سطوح و رفع عیوب محصولات با کمک نانو خیلی سریع انجام می شود. در روش مغناطیسی پرداخت سطوح با روش مکانیکی انجام می شود. دستگاه با کمک سایش سطح را صاف و صیقلی می کند.

دستگاه پرداخت کاری کوچک موشکی
دستگاه پرداخت کاری کوچک موشکی

عوامل مهم در کیفیت پرداختکاری توسط دستگاه پرداخت کاری کوچک

4 فاکتور سرعت پیشروی، سرعت دوران، اندازه ذرات فرو مغناطیسی و ساینده بر کیفیت پرداخت سطوح توسط دستگاه های پرداختکاری تاثیر گذار است.

کاربرد دستگاه پرداخت کاری کوچک در صنعت

از دستگاه پرداخت کاری کوچک برای آماده سازی انواع سرامیک، سنگ و مصالح ساختمانی می توان استفاده کرد. در صنایع تولید میز و صندلی چوبی نیز کاربرد دارد. در محصولات تزئینی، شیشه ای و بلور سازی، سازه های غیر فلزی و … نیز این دستگاه جهت صیقل دهی کاربرد دارد.

آشنایی با دستگاه پرداخت کاری کوچک سیار

این دستگاه پرداخت کاری کوچک به صورت قابل حمل و سیار می باشد و به آن شیلنگی نیز می گویند. این دستگاه با پایه های فلزی محکمی که دارد می تواند به خوبی عملیات صیقل دهی را انجام دهد. به علت تعبیه شیلنگ در بدنه دستگاه به آن شیلنگی می گویند. از طریق این شیلنگ سنباده های پودری را می توان بر روی سطح پاشید.

دستگاه پرداخت کاری کوچک پرتابل
دستگاه پرداخت کاری کوچک پرتابل

انواع سنباده قابل نصب در دستگاه پرداخت کاری کوچک

دستگاه پرداخت کاری کوچک با انواع مختلفی از سنباده ها کار می کنند. در اغلب دستگاه های پرداخت از سنباده چوبی، آهنی یا فولادی و یا اکسید آلومینیوم استفاده می شود.

آشنایی با دستگاه پرداخت کاری کوچک موشکی

دستگاه پرداخت کاری کوچک موشکی در صنایع مختلفی کاربرد دارد. این دستگاه کمک می کند محصول نهایی با کیفیت و زیبا به نظر برسد. به کمک آن می توان نقص های محصول را برطرف کرد. در مرحله نهایی کنترل کیفیت محصولات، دستگاه های پرداخت به کار می روند. دستگاه پرداختکاری موشکی بدون هرگونه صدا و لرزشی کار می کند. هیچ گونه ماده ای از خارج نمی تواند به دستگاه وارد شود. ایمنی کار با این دستگاه بالا است و احتمال نشتی آن در حد صفر است. در صورتی که برق قطع شود یا در سیستم اختلالی رخ دهد دستگاه به صورت خودکار با وصل برق روشن نمی شود. بنابراین عمر مفید دستگاه بالا است و سطح ایمنی بالایی دارد. در طراحی دستگاه ویژگی و اصول ارگونومیک در نظر گرفته شده است. در حالت ایستاده کاربر به راحتی می تواند با دستگاه کار کند.

طرز استفاده از دستگاه پرداخت کاری موشکی کوچک

اپراتور دستگاه پرداخت کاری کوچک موشکی را با کمک اهرم کنترل می کند. اهرم کمک می کند اپراتور بتواند به راحتی قطعه را از دستگاه جدا کند. بیشترین کاربرد دستگاه پرداختکاری موشکی در صنایع چوبی و فلزات است. این دستگاه برای پولیش کاری های ظریف بیشتر به کار می رود. بنابراین برای محصولات چوبی که ظرافت بالایی دارند این مدل دستگاه بیشتر به کار می رود.

جمع بندی نهایی

دستگاه پرداخت کاری کوچک در انواع مختلف موشکی، شیلنگی، سیار، رومیزی و … در بازار عرضه می شود. دستگاه های پرداختکاری بر اساس روش کار به دو نوع نانو و مغناطیسی دسته بندی می شوند. کیفیت نهایی کار یک دستگاه پرداختکاری به 4 فاکتور اندازه ذرات به کار رفته برای سایش و ذرات فرو مغناطیسی، سرعت دوران و سرعت پیشروی بستگی دارد. هدف از کاربرد دستگاه های پرداختکاری صاف و صیقلی کردن محصول نهایی جهت عرضه به بازار است.دستگاه ها با سرعت بیشتر و با دقت بالاتری عملیات پرداخت را انجام می دهند. دستگاه موشکی به علت ویژگی هایی که دارد از جمله کم صدا کار کردن، اشغال فضای کم و ظرافت بالا بیشتر در صنایع چوبی به کار می رود. برای کارهای ظریف از این دستگاه استفاده می شود. در دستگاه پرداختکاری مدل شیلنگی می توان انواع سنباده های پودری را به راحتی روی سطوح پاشید و به خوبی سطح را صاف و صیقلی نمود.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری