چرا برای پولیش فلزات باید از لوازم پرداختکاری استفاده کنیم؟

پرداخت کاری فلزات با چه هدفی انجام می شود؟
پرداخت کاری فلزات با چه هدفی انجام می شود؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

چرا پولیش فلزات با استفاده از لوازم پرداختکاری انجام می‌شود؟

لوازم پرداختکاری، از جمله لوازم بسیار پرکاربرد و ضروری در صنعت پرداختکاری می‌باشد. با استفاده از این لوازم به راحتی می‌توان فلزات، برنج، آلومینیوم، طلا، سنگ و غیره را پرداخت و پولیش کرد. همان‌طور که بیان کردیم یکی از اجسام و قطعاتی که با استفاده از لوازم پرداختکاری ساب پولیش پرداخت می‌شوند، فلزات هستند. به طور کلی فلزات در تمامی صنایع، کارایی و کاربردهای فراوانی دارند و پرداخت آن‌ها باعث می‌شود ظاهر آن‌ها بهبود پیدا کند. جهت بهبود ظاهر فلزات و افزایش کیفیت و دوام آن‌ها باید از لوازم پرداخت کاری ساب پولیش و دستگاه‌های پرداخت فلزات استفاده کرد. در واقع در این محتوا، علت استفاده از لوازم و ملزومات پرداخت کاری جهت پولیش و پرداخت فلزات را خواهیم فهمید. پس تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

لوازم پرداخت کاری فروشگاه ساب پولیش
لوازم پرداخت کاری فروشگاه ساب پولیش

لوازم پرداخت کاری فروشگاه ساب پولیش

پولیش و پرداخت فلزات با استفاده از لوازم پرداختکاری به چه صورت انجام می‌شود و چه عملکردی دارد؟

به طور کلی با استفاده از لوازم پرداختکاری، می‌توان بسیاری از قطعات و یا محصولات گوناگون را پرداخت و پولیش کرد. همان‌طور که بیان کردیم، فلزات از این دسته محصولات و قطعات می‌باشند. برای پرداخت فلزات، در ابتدای کار نیاز است تا فلز مورد نظر به درستی شناسایی شده و در واقع مشخصات، نوع و جنس آن بررسی شود. به طور کلی با استفاده از مشخصات فلز مورد نظر، می‌توان نوع ساینده و یا لوازم پرداخت کاری مورد نظر را به درستی انتخاب کرد. عملیات پرداخت فلزات در حقیقت، جهت صیقل دادن و صاف کردن سطح فلزات انجام می‌شود. جهت شروع این عملیات، ابتدا سطح فلز را باید تمیز کرده و هر نوع آلودگی و کثیفی را از روی آن از بین برد. پس از تمیز کردن سطح آن، عملیات پرداخت آغاز می‌شود.

سنباده اولین وسیله و لوازم پرداختکاری است که برای پرداخت فلزات به کار می‌رود. پرداخت کار با استفاده از سنباده، هر نوع زبری و ضایعاتی که بر روی سطح فلز مورد نظر قرار دارد را از بین می‌برد. سپس با استفاده از گیلانس، نمد پرداختکاری، چسب، اسکاچ و واکس پرداختکاری مرحله نهایی پرداخت انجام می‌شود. زبری و نرمی سنباده در واقع با توجه به جنس و نوع فلز انتخاب می‌شود. علاوه بر این مورد، نوع گیلانس و واکس پرداخت کاری نیز بر اساس فلز مورد نظر انتخاب خواهد شد. با انجام عملیات پرداخت کاری می‌توان سطح فلزات را براق کرده و درخشانی و زیبایی آن‌ها را افزایش داد. به طور کلی با انجام پرداختکاری روی سطح فلزات علاوه بر افزایش زیبایی و درخشانی، می‌توان سطح آن‌ها را از خوردگی، سایش، واکنش شیمیایی و اکسید شدن نیز ایمن ساخت و عمر و همچنین ماندگاری فلزات را بالا برد.

پرداخت فلزات با استفاده از لوازم پرداختکاری

 

پرداختکاری فلزات به چند روش مختلف انجام می‌شود؟

همان‌طور که در بخش ابتدایی بیان کردیم، پرداختکاری فلزات با استفاده از لوازم پرداخت کاری ساب پولیش انجام می‌شود. در واقع ساب پولیش یک برند معتبر و یک فروشگاه آنلاین با سابقه در زمینه تولید، فروش و پخش انواع لوازم پرداختکاری و دستگاه‌های پرداخت می‌باشد. به طور کلی جهت پرداختکاری فلزات از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود و می‌توان مناسب با فلز مورد نظر از روش خاصی استفاده کرد. تمامی روش‌ها و راه‌های پرداختکاری فلزات شامل 8 مورد می‌باشد. این روش‌ها شامل سند بلاست، سنگ زنی فلزات، پوشش پودری، براق کاری، برس کاری فلز، آبکاری، پرداخت ویبره‌ای و سیاه کاری حرارتی می‌شود. در بخش‌های بعدی با هر یک از این روش‌ها به طور مختصر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

پرداخت فلزات با روش سند بلاست توسط لوازم پرداختکاری به چه صورت است؟

سند بلاست و یا ماسه پاشی یکی از روش‌هایی است که در پرداخت فلزات نرم توسط لوازم پرداختکاری به کار می‌رود. همان‌طور که بیان کردیم در این روش از دانه‌های ماسه برای پرداخت فلزات بهره می‌برند. البته در این روش از دانه‌‌های دیگری که خاصیت سایندگی دارد نیز استفاده خواهد شد. در واقع با پرتاب ماسه و یا دانه‌های ساینده، سطح فلز صاف و صیقلی می‌شود.

پرداخت فلزات با روش سنگ زنی چگونه است؟

سنگ زنی با استفاده از لوازم پرداختکاری جهت پرداخت فلزات به کار می‌رود. این روش از دقت و کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است. براده برداری در این روش بسیار عالی انجام می‌شود و سطح فلز بسیار صاف خواهد شد. با استفاده از این روش می‌توان فلزاتی همچون الماس، شیشه، سرامیک، فولاد، آلومینیوم، طلا و غیره را به درستی پرداخت کرد.

پولیش فلزات با روش‌های مختلف

روش پوشش پودری و آبکاری چه نوع روشی برای پرداخت فلزات می‌باشد؟

پوشش پودری روش دیگر پرداخت کاری برای فلزات می‌باشد. این روش به نوعی مانند رنگ زدن است ولی از رنگ دوام و مقاومت بیشتری دارد. این روش با استفاده از پودر پلاستیکی خشک انجام شده و سطح فلز را در مقابل هر نوع سایش و زنگ زدگی ایمن می‌سازد. آبکاری نیز یکی دیگر از روش‌های پرداخت فلزات به حساب می‌آید. در روش آبکاری با استفاده از یک حمام شیمیایی، یک لایه‌ی محافظ نازک بر روی فلز قرار می‌گیرد. البته در این روش ضایعات و نواقص زیاد، برطرف نمی‌شود و تنها نواقص سطحی از بین خواهند رفت.

روش براق کاری و برس کاری فلزات با استفاده از لوازم پرداختکاری چگونه انجام می‌شود؟

براق کاری توسط لوازم پرداخت کاری، روش دیگر پرداخت فلزات است. در این روش از یک دستگاه پرداخت و پولیش پارچه‌ای استفاده می‌شود. از طریق این دستگاه می‌توان سطح فلزات تزئینی را صاف، صیقلی و درخشان کرد. برس کاری روشی است که ضایعات و خوردگی‌های سطحی فلزات را به خوبی برطرف می‌کند. این روش نیز مانند روش براق کاری، مناسب فلزات تزئینی توسط دستگاه گیلانس می‌باشد.

پولیش فلزات توسط لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

 

روش پرداخت ویبره‌ای و سیاه کاری حرارتی برای فلزات را چگونه انجام می‌دهند؟

از روش پرداخت لرزشی و یا ویبره‌ای که به وسیله تجهیزات و لوازم پرداختکاری انجام می‌شود، جهت صاف کردن لبه‌های تیز قطعات فلزی بهره می‌برند. در این روش که با استفاده از دستگاه‌های پلاستیکی و سنگی انجام می‌شود، سطح فلز صاف و یکدست خواهد شد. سیاه کاری حرارتی آخرین روش و راه پرداخت فلزات است که با استفاده از سه روش گرم، سرد و نمک مذاب انجام می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان فلزاتی مانند برنج، مس و غیره را پرداخت کرد. البته این روش در صنعت خودروسازی نیز بسیار پرکاربرد می‌باشد.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *