واکس پرداختکاری دستگیره چیست؟

واکس‌های پرداختکاری
واکس‌های پرداختکاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

انواع واکس پرداختکاری دستگیره

واکس پولیش یا واکس پرداختکاری ماده شیمیایی بوده که در لوازم پرداخت کاری و امور مربوط به آن مانند نمد پرداخت کاری و دستگاه های پرداخت کاری استفاده می گردد. واکس پرداختکاری در جهت از بین بردن معایب و نواقص فلزات، پولیش کردن و جلا دادن فلزاتی مانند نقره، چوب، شیشه، استیل و آلومینیوم کاربرد دارد. واکس پرداختکاری یا پولیش رنگ های متفاوتی دارد که هر کدام از آنها برای انجام کار خاصی در صنایع مختلف استفاده می شود.

واکس پرداختکاری ساب پولیش
واکس پرداختکاری ساب پولیش

واکس پرداختکاری نام های دیگری نظیر واکس استیل، واکس نمد و واکس صنعتی دارد. واکس پرداختکاری در نمونه های رنگی خاصی مانند واکس قرمز، مشکی، صورتی، سفید، سبز و آبی موجود هستند که هر کدام از آنها پرکاربرد می باشند. واکس پرداختکاری دستگیره نمونه های از انواع این واکس ها بوده که با توجه به نام آن برای پولیش و جلا پایه کابینت و دستگیره کابینت استفاده می شود.

واکس پرداختکاری دستگیره در موارد دیگری مانند قابلمه، لوستر، سینی، مس، سماور، استیل، آینه شمعدان، دکوری های برنجی، سرویس آشپزخانه و موارد دیگر کاربرد دارد. واکس پرداختکاری آبی یک نمونه از واکس پرداختکاری دستگیره بوده که برای براق کردن و جلا دادن قطعات با ارزشی مانند کروم، آلومینیوم، شیشه و یا انواع دستگیره استفاده می شود. این نوع واکس پرداختکاری برای قطعات با خط و خش کم استفاده میشود. مهمترین موارد استفاده واکس پرداخت کاری دستگیره استفاده بر روی لوازم آشپزخانه، ظروف استیل و از همه مهمتر پایه و دستگیره کابینت و تجهیزات فلزی است. همانطور که گفته شد واکس پرداخت کاری از ابزار آلات مهم و کاربردی پرداخت کاری جهت صیقل دادن فلزات است. واکس پرداختکاری پس از اتمام کار تمامی ناهمواری ها و خطوط فلزات را با لایه برداری سطح آنها برطرف می کند.

واکس پولیش
واکس پولیش

اهمیت استفاده از واکس در پرداخت کاری

در مرحله بعد از پولیش، قطعه مورد نظر توسط واکس پرداختکاری به زیبایی آن افزوده می شود. همچنین مقاومت این قطعه در برابر عوامل محیطی افزایش پیدا میکند. واکس پرداخت کاری و یا واکس پرداخت کاری دستگیره با کاربرد و رنگ خود در دسته بندی های متنوع تقسیم می شود که در ادامه با آن ها آشنا می شوید. واکس پرداخت کاری دستگیره با براق کردن و صیقل دادن دستگیره کابینت و پایه آن خطوط  آن را از بین می‌برد و ظاهری خیره کننده و براق به آن می دهد. همچنین با استفاده از واکس پرداختکاری دستگیره می توان سایر لوازم آشپزخانه مانند شمعدانی، دکوری های استیل، مس و همچنین سماور و سینی را براق کرد و جلا داد. این واکس جلوه لوازم آشپزخانه شما را چند برابر خواهد کرد. واکس پرداختکاری سفید نوع دیگری از این محصول بوده که کاربرد آن در صنایع دیگری مانند سنگ کاری میباشد.

خرید واکس و پولیش پرداخت
خرید واکس و پولیش پرداخت

از واکس پولیش سفید می توان به عنوان واکس پرداختکاری دستگیره نیز استفاده کرد. زیرا این واکس نیز در جهت از بین بردن خط و خش و براق نمودن استفاده می شود. واکس پولیش سفید برای براق کردن انواع سنگ ها نیز استفاده می شود. از مزیت های استفاده از واکس پرداختکاری یا واکس پولیش می توان به عملکرد بسیار بالا، برطرف کننده نواقص که در حین پرداخت کاری اعمال می شود، صیقل دادن و صاف کردن سطوح مختلف اشاره کرد. این محصول برای تمامی فلز ها تنوع بالایی داشته و از انواع این واکس میتوان برای پرداخت کاری استفاده کرد. همانطور که گفته شد این محصول تنوع بالایی داشته و واکس پولیش زیرکار نمونه‌ای از این تنوع است. واکس پولیش زیرکار در صنایعی مانند سنگ چوب و برنج کاربرد دارد.

مزیت واکس پرداخت کاری یا پولیش

از دیگر مزیت های استفاده از واکس پرداختکاری برای خودرو از بین بردن خطوط بدنه آن و از بین بردن آلودگی و کدری بدنه خودرو می باشد. واکس پولیش یا پرداخت کاری برای محصولات و یا بدنه خودرو لایه محافظت ایجاد می کند و در برابر عوامل فیزیکی و جوی به عنوان محافظ عمل می کند. استفاده از ابزار آلات پرداخت کاری به خصوص واکس پرداختکاری در ظاهر محصولات تولید شده بسیار موثر است. همانطور که میدانید ظاهر محصول در فروش بسیار تاثیر گذار بوده و در نهایت استفاده از این محصول در فروش شما نیز بسیار تاثیر می گذارد. فروش قطعه مورد نظر شما با هر مقدار بالا بودن پولیشکاری توسط لوازم پرداخت کاری بیشتر خواهد شد. یعنی هر میزان که دقت و تخصص خود را در پولیش کاری روی قطعه بالا ببرید فروش قطعه شما به بهترین نحو خواهد بود.

بنابراین تهیه بهترین ابزار آلات مورد نیاز پرداخت کاری و همچنین بهترین واکس پرداختکاری در مدت طولانی باعث می شود که سود زیادی نصیب شما شود. عمل پرداخت کاری فلزات برای هر فلز و قطعه متفاوت است. همچنین پرداختکاری هر نوع فلز به لوازم مخصوص به خود نیاز دارد. انواع پرداخت کاری شامل پرداخت کاری نقره، پرداخت کاری آلومینیوم، پرداخت کاری آهن، پرداخت کاری مس و پرداخت کاری استیل میشود. در پولیش کاری قطعه یک لایه بسیار نازک از سطح سازه برداشته می شود و پس از آن با استفاده از واکس تمامی خطوط و ناهمواری ها و طرف می شود. در انجام این عملیات استفاده از واکس پرداختکاری درخشش و جلوه زیبایی را به سطوح می دهد. علاوه بر زیبایی و جلوه خاص لایه محافظی در برابر عوامل محیطی برای این قطعه می شود.

واکس پرداخت کاری

ویژگی های واکس پرداختکاری

در ادامه انواع مختلف واکس پولیش را نام برده و ویژگی های آن را تعریف می کنیم. واکس نمد با نام دیگر واکس گیلانس برای آبکاری و پرداخت کاری قطعاتی مانند برنج آهن و استیل استفاده می شود. واکس گیلانس در زمان استفاده از ابزار گیلانس در پرداخت کاری استفاده می شود. واکس صنعتی یکی دیگر از انواع واکس براق کننده در پرداخت کاری است. این واکس صنعتی تهیه شده از نفت خام بوده و در رنگ های متنوعی به بازار عرضه می گردد. واکس های سبز و آبی در پرداخت کاری روکار استفاده می شوند و همچنین واکس مشکی در نمد کاری کاربرد دارد. نوع دیگر واکس پرداختکاری که برای صیقل دادن و درخشان کردن استیل و انواع دستگیره کاربرد دارد واکس استیل است. این واکس همانطور که از نامش مشخص است برای براق سازی استیل استفاده می شود.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *