همه چیز در مورد نمد گیلانس پرداختکاری

نمد گیلانس
نمد گیلانس

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

همه چیز در مورد نمد گیلانس پرداختکاری

همه چیز در مورد نمد گیلانس پرداختکاری،گیلانس (Buffing Wheel)یکی از پرکاربردترین ابزارهای پرداختکاری است که آن را به نمد گیلانس هم می شناسند. کاربرانی که در صنعت قطعه سازی مشغول به فعالیت هستند می دانند که یکی از مهمترین مراحل ساخت قطعه، پرداختکاری است. پرداختکاری خود شامل مراحل و تجهیزات مختلفی است که گیلانس یکی از مهمترین آن ها می باشد.

در واقع برای اینکه بتوان، یک قطعه با کیفیت و مطلوب را طراحی و تولید کرد باید به بهترین شکل ممکن آن را پرداختکاری کرد. برای یک پرداختکاری خوب، نیازمند ابزاری به نام نمد گیلانس هستیم. به همین دلیل است که صنعت قطعه سازی، نیاز مبرم به این قطعه پرداختکاری دارد. نکته قابل توجه این است پرداختکاری و پولیش فلزات مهم صنعت قطعه سازی مثل برنج، استیل و آهن، با نمد گیلانس امکان پذیر است. به همین دلیل، این قطعه، کاربردی ترین قطعه پولیش و پرداختکاری کارگاه های صنعتی بشمار می رود.

با توجه به اهمیت این قطعه در صنایع، در حال حاضر، انواع نمد گیلانس در بازار، موجود است که هر کدام از آن ها کاربرد خاص خود را دارند. اما در بین انواع نمد گیلانس، نوع کتان و لی یا جین، از بیشترین کاربرد، برخوردار هستند.

همه چیز در مورد نمد گیلانس پرداختکاری
همه چیز در مورد نمد گیلانس پرداختکاری

فهرست دیگر مطالب سایت

  1. لوازم پرداخت کاری
  2. واکس پرداخت کاری
  3. فروش پودر سنباده در تهران
  4. قیمت فرچه کنفی
  5. نمد پرداخت کاری
  6. دستگاه پرداخت کاری استیل
  7. قیمت واکس پرداختکاری

نمد گیلانس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

گیلانس یکی از مهمترین ابزارهای پولیش و نوعی فرچه نمدی می باشد. از آنجایی که در ابتدا این ابزار، تنها با متریال نمد تولید می شد آن را به نام نمد گیلانس، می شناسند. اما در حال حاضر، از متریال های دیگری هم برای تولید این محصول، استفاده می شود. یکی از جالب ترین ویژگی های این ابزار پرداختکاری، داشتن لایه های متعدد است. به گونه ای که تعداد این لایه ها به 21 تا 24 عدد، می رسد. در زمان تولید گیلانس پرداختکاری، این لایه ها به هم، دوخته می شوند.

داشتن قطرهای متفاوت از دیگر ویژگی های ظاهری این ابزار است که بین 10 تا 50 سانتی متر، متغیر می باشد. ولی رایج ترین و پرکاربردترین گیلانس ها، گیلانس هایی با قطر 15 تا 30 سانتیمتر هستند. این ابزار را در ضخامت های مختلفی هم تولید می کنند که معمولا بین 10 تا 40 میلی متر می باشد. این ویژگی های ظاهری متنوع سبب شدند هر کاربری با توجه به کسب و کار و نیاز خود یکی از گیلانس ها را خریداری کند.

این ابزار پرداختکاری با نام های دیگری مثل فرچه، نمد پرداختکاری و گیلانس پولیشکاری نیز شناخته می شود. مهمترین کاربرد این ابزار، آبکاری و پرداختکاری فلزاتی مثل آهن، برنج و استیل می باشد. ولی بدون اغراق باید بگوییم تمام قطعاتی که ما امروزه از آن استفاده می کنیم به کمک گیلانس، تولید می شوند. چرا که بدون این ابزار پرداختکاری، از کیفیت و مرغوبیت مطلوب برخوردار نمی شوند.

این ابزار پرداختکاری، سبب صاف شدن سطوح قطعات می شود و ناهمواری های آن ها را از بین می برد. به همین دلیل، علاوه بر فلزات، می توان برای صاف کردن سطوح گچ، چوب، پلاستیک و … نیز از این ابزار، استفاده کرد.

گیلانس پرداخت کاری
گیلانس پرداخت کاری

کاربرد نمد گیلانس چیست؟

به طور کلی، پرداخت کاری و پولیش کاری از جمله عملیات هایی هستند که در انتهای تولید یک قطعه، بکار گرفته می شوند. تمام قطعات موجود در بازار، که اغلب آن ها از جنس فلز می باشند نیازمند پرداختکاری هستند. در پرداختکاری فلزات، عملیات های متنوعی انجام می گیرد که صیقلی کردن سطوح فلزی یکی از آنها است.

بنابراین، تمام عملیات های پرداختکاری، نیازمند ابزاری هستند که بتوانند سطوح ناهموار فلزات را صاف و آنها را صیقلی کنند. مهمترین کاربرد گیلانس، سایش سطوح مختلف است. این سطوح می تواند فلزی یا چوبی و گچی باشد. به همین دلیل، یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز صنایع قطعه سازی است. چرا که با آن می توانند ظاهر محصولات خود را تغییر دهند. پرداختکاری با گیلانس نه تنها سبب صاف و صیقلی شدن فلزات می شود بلکه با افزایش مقاومت، از آن ها در برابر عواملی نظیر سایش، کنترل اصطکاک و عوامل شیمیایی محافظت می کند.

البته کاربرد این محصول فقط به این موارد، ختم نمی شود. از دیگر کاربردهای نمد گیلانس می توان به از بین بردن ناهمواری های سطوح، براق کردن سطوح، جلا دادن، پرداختکاری فلزات نرم و درخشان کردن اشاره کرد. بنابراین باید بر روی تمام قطعات فلزی، این مرحله پرداختکاری انجام گیرد تا قطعه ای با کیفیت و با کارایی مطلوب برای صنایع مختلف، تولید گردد.

نکته قابل توجه دیگر در مورد کاربرد این ابزار پرداختکاری این است که این ابزار، دارای انواع مختلفی است. لذا کاربرد آن با توجه به این انواع، متفاوت می باشد.

نمد گیلانس
 نمد گیلانس

بررسی انواع گیلانس

  • گیلانس جین یا لی: این نوع گیلانس با لایه های پارچه ای مختلف مثل جین یا برزنت، تولید می شود و کاربرد آن برای جلا دادن سطوح های فلزی و سنگی است.
  • گیلانس کتان: همانطور که از نام این ابزار، مشخص است از لایه های کتان، تولید می شود. این گیلانس پرداختکاری، کیفیت بالاتری نسبت به گیلانس جین دارد. از کاربردهای این محصول می توان به جلا دادن فلزاتی مثل استیل، اشاره کرد.
  • گیلان کنفی: این نوع گیلانس پرداختکاری از جنس پارچه کنف است و به مانند سایر گیلانس ها برای جلا دادن فلزات آهن، استیل و برنج استفاده می شود.
  • گیلانس هزارلا یا چین دار: این گلانس، کمی متفاوت تر از سایر گیلانس ها است. چرا که لایه های پارچه ای آن از 3 مدل سفید، آبی و قرمز می باشند. از این ابزار برای پرداختکاری لایه های میانی فلزات، استفاده می شود. البته هر کدام از رنگ های بکار رفته در این گیلانس، کاربرد خاص خود را دارند.

به عنوان مثال، گیلانس هزارلا آبی به خاطر داشتن جنس خشن، برای از بین بردن خطوط سطح استیل بکار می رود.

هزارلای قرمز به دلیل داشتن سختی متوسط، برای پرداختکاری فلزات نرم مورد استفاده قرار می گیرد.

هزارلای زرد به دلیل داشتن سختی خشن برای پرداختکار فلزات با سختی متوسط استفاده می شود و هزارلای سفید، به دلیل نرم بودن در مراحل آخر پولیش کاری، بکار می رود.

  • گیلانس پشمی: از این ابزار پرداختکاری در صنعت زرگران، رزین کاران و اپوکسی کاران استفاده می شود. یکی از کاربردهای مهم این گیلانس، جلا دادن فلز طلا است. این گیلانس را بر روی سر دریل، نصب می کنند و محصولات مورد نظر را پرداختکاری می نمایند.

قیمت نمد گیلانس

قیمت این محصول نیز به مانند سایر محصولات صنعتی به عوامل مختلفی مثل برند تولید کننده، نوع گیلانس، جنس مواد اولیه، ضخامت و قطر گیلانس، پارچه و مرغوبیت پارچه بکار رفته، اندازه و … بستگی دارد.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *