مطالب ضروری و مهم در مورد غلتک پرداختکاری و لوازم پرداخت ساب پولیش

فاکتورهای مهم در انتخاب روش پرداختکاری
فاکتورهای مهم در انتخاب روش پرداختکاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

مطالب مهم غلتک پرداختکاری و لوازم پرداخت ساب پولیش

در صنعت پرداختکاری، استفاده از لوازم پرداخت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. یکی از ابزارهای ضروری و مهمی که در این محتوا قصد داریم به آن بپردازیم، غلتک پرداختکاری است. در واقع در صنعت پرداخت کاری، عدم وجود ابزار و تجهیزات آن باعث می‌شود کار پرداخت به درستی انجام نشود. در واقع بدون ابزار و لوازم پرداختکاری ، به هیچ عنوان کار پرداخت و پولیش امکان پذیر نخواهد بود. در بخش‌های بعدی با ما همراه باشید تا مطالب مهم در مورد غلتک پرداختکاری و لوازم پرداخت کاری ساب پولیش را در اختیار شما قرار دهیم.

ایمنی در حین پرداخت کاری
ایمنی در حین پرداخت کاری ساب پولیش

مطالب مهم لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش را می‌توان در انواع ابزارهای آن خلاصه کرد. همان‌طور که می‌دانید وجود این لوازم جهت پرداختکاری، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در واقع این لوازم شامل غلتک پرداختکاری، گیلانس، نمد، واکس، سنباده، فرچه، اسکاچ، چسب نمد، دستگاه‌های پرداخت و غیره می‌باشد. هر یک از این لوازم دارای انواع مختلف و کاربردهای فراوانی است که با برخی از آن‌ها در این محتوا آشنا خواهیم شد.

هر آنچه که باید در مورد غلتک پرداختکاری بدانید

همان‌طور که در بخش قبلی بیان کردیم غلتک پرداختکاری، یکی از لوازم و تجهیزات مهم در صنعت پرداخت می‌باشد که در ادامه توضیحات جامع و کاملی در مورد این ابزار در اختیار شما قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

غلتک پرداختکاری چیست و چه کاربردی در پرداختکاری دارد؟

غلتک پولیش کاری و یا غلتک پرداختکاری، در مجموعه لوازم پرداخت کاری قرار دارد و یکی از ابزار مهم و اصلی در کار پرداخت محسوب می‌شود. وظیفه این ابزار در واقع از بین بردن و یا حذف کردن تمامی خطوط ناهموار و فرم دادن به سطح قطعات و محصولات می‌باشد. غلتک پرداختکاری به تنهایی توانایی انجام پرداخت و صیقل محصولات را نخواهد داشت. به طور کلی عملکرد اصلی غلتک به وسیله سنباده نواری می‌باشد. علاوه بر سنباده نواری، تجهیزات دیگری مانند گیلانس، واکس، فرچه، چسب نمد و دستگاه پرداختکاری موشکی نیز باید همراه با غلتک وجود داشته باشند. در ادامه و بخش‌های بعدی با هر یک از این تجهیزات آشنا خواهیم شد. در واقع زمانی که پرداختکار بخواهد با استفاده از سنباده نواری سطح قطعه‌ای را پولیش و یا پرداخت کند، به غلتک نیاز خواهد داشت.

از کاربردهای اصلی و مهم دستگاه غلتک پرداختکاری، صاف کردن و ساییدن سطوح استیل می‌باشد. البته صاف و صیقلی کردن دیگر فلزات نیز، از کاربردهای دیگر غلتک‌ها محسوب می‌شود. ولی پرکاربردترین و بیشترین کارایی این دستگاه، مربوط به سطوح استیل است. در واقع استفاده از غلتک‌های پرداختکاری، مزیت‌های زیادی دارد. یکی از مزیت‌های مهم استفاده از غلتک‌های پرداختکاری، عدم لرزش و صدا در هنگام انجام عملیات است. از دلایل مهم لرزش نداشتن غلتک‌های پرداختکاری، وجود بلبرینگ‌ها درون آن می‌باشد. البته ارتفاع و بلندی این دستگاه نیز دلیل دیگری است که از لرزش غلتک جلوگیری می‌کند. به طور کلی عدم لرزش در هنگام پرداختکاری، از افتادن سنباده نواری از روی غلتک جلوگیری خواهد کرد.

غلتک پرداختکاری چیست؟

 

نحوه نصب سنباده نواری بر روی غلتک پرداخت کاری به چه صورت است؟

به طور کلی غلتک پرداختکاری جزء تجهیزاتی است که کار با سنباده نواری را راحت می‌کند. برای شروع سنباده کاری، در واقع باید سنباده نواری را روی غلتک نصب کنیم. سنباده نواری دارای دو سر می‌باشد. در ابتدا یک طرف سنباده باید به قسمت اصلی غلتک پرداختکاری متصل شود. سپس طرف دیگر سنباده نیز به زیر نواری که در دستگاه پرداختکاری وجود دارد، وصل خواهد شد. در این مرحله دستگاه مورد نظر، آماده پرداخت محصولات و یا قطعات می‌باشد.

روش استفاده غلتک پرداختکاری چگونه می‌باشد؟

غلتک پرداختکاری همان‌طور که بیان کردیم باید به کمک سنباده نواری، پولیش و صیقل محصولات فلزی را انجام دهد. این ابزار و یا دستگاه دارای یک پایه ثابت و دسته اهرمی غلتک پرداخت کاری است. یک توپی آلومینیومی دوار نیز در این دستگاه وجود دارد. جهت استفاده از این نوع غلتک، چند مرحله باید طی شود. در مرحله اول، دستگاه پرداختکاری موشکی باید در مکان مشخص شده به وسیله بتن ثابت شود. سپس در مرحله بعد ابزار و یا دستگاه غلتک رو به روی دستگاه پرداخت قرار می‌گیرد. در این مرحله همان‌طور که بیان کردیم سنباده نواری نیز به غلتک و دستگاه پرداخت متصل خواهد شد. در نهایت دستگاه روشن شده و عملیات سایش و صیقل روی محصول مورد نظر انجام می‌شود.

پایه ثابت غلتک پرداختکاری

 

توپی آلومینیومی غلتک پرداختکاری چیست؟

به طور کلی غلتک پرداختکاری که نوعی ماشین آلات به حساب می‌آید، از دو قسمت تشکیل شده است. یک قسمت آن پایه ثابت می‌باشد که باید در مکان مورد نظر قرار بگیرد. قسمت دیگر این دستگاه و یا ابزار پرداخت، توپی غلتک پرداخت کاری است که جنس این توپی از آلومینیوم می‌باشد. این توپی آلومینیومی غلتک به صورت دوار در این دستگاه قرار دارد. در واقع توپی غلتک، یک سمت سنباده نواری را نگه می‌دارد تا کار پرداخت به درستی انجام شود. این توپی به طور کلی، قسمت اصلی و مهم غلتک را تشکیل می‌دهد.

توپی آلومینیومی غلتک

 

آیا خرید لوازم یدکی غلتک پرداختکاری امکان دارد؟

پس از آشنا شدن با غلتک پرداختکاری و اهمیت و ضرورت آن در پرداخت کاری، باید به این موضوع بپردازیم که آیا می‌توان لوازم یدکی غلتک را خریداری کرد؟ در واقع غلتک و لوازم یدکی آن در اغلب فروشگاه‌ها و بازار یافت می‌شود. ولی موضوع بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد و آن اورجینال و یا تقلبی بودن لوازم یدکی غلتک می‌باشد. به همین منظور بهتر است در هنگام خرید این لوازم، آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه و همچنین با دقت بسیار بالا انتخاب کنید.

بلبرینگ غلتک پرداخت

 

بهترین دستگاه پرداخت کاری چیست؟

به طور کلی جهت کار با غلتک پرداختکاری، باید از دستگاه پرداختکاری موشکی نیز استفاده کرد. در واقع در کار پرداخت، هر نوع محصولی باید مطابق با جنس و کیفیت آن از دستگاه پرداخت مخصوص خود استفاده کند. به طور کلی دستگاه‌های پرداخت به دو صورت تک فاز و سه فاز وجود دارند و هر قطعه با توجه به جنس و نوع پرداخت با دستگاه مخصوص پرداخت و یا پولیش می‌شود. به همین منظور با توجه به پرداخت محصولات متنوع، اغلب پرداختکاران دستگاه پرداخت کاری گیلانس را به عنوان یک دستگاه پرکاربرد می‌شناسند. از این دستگاه، جهت پرداخت و پولیش بسیاری از فلزات و قطعات گوناگون استفاده می‌شود.

دستگاه پرداخت گیلانس چیست و چه کاربردی دارد؟

همان گونه که بیان کردیم، دستگاه پرداخت گیلانس را به عنوان یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های پرداخت می‌شناسند. دستگاه گیلانس، تمام اضافات و خراشیدگی‌های روی سطح فلزات را حذف کرده و از بین می‌برد. این دستگاه به راحتی می‌تواند انواع فلزات مانند استیل، برنج و آهن را صاف و صیقلی کند. در واقع جلا دادن این فلزات از وظایف اصلی این دستگاه پرداخت می‌باشد. جهت کار با دستگاه گیلانس بهتر است با گیلانس و استفاده از آن نیز آشنا شویم. با ما در ادامه محتوا همراه باشید.

گیلانس پرداختکاری چیست و آموزش کار با گیلانس پرداخت کاری به چه صورت است؟

گیلانس یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات و لوازم در غلتک پرداختکاری می‌باشد. گیلانس‌ها نوعی پارچه هستند که لایه‌های بسیار زیادی دارند. این لایه‌ها تا 24 عدد می‌رسند. به گیلانس، فرچه و یا نمد نیز گفته می‌شود. کارایی و کاربرد اصلی گیلانس‌ها در پرداختکاری و آبکاری قطعات گوناگون است. به طور کلی جهت استفاده از گیلانس در دستگاه‌ها، باید آن‌ها را آماده کرد. به این صورت که در ابتدا چند عدد از گیلانس را بر روی هم قرار می‌دهیم. این تعداد گیلانس به وسیله یک میخ به یکدیگر متصل می‌شوند. وسط این گیلانس‌ها باید سوراخی ایجاد شود که معمولا این سوراخ با استفاده از مته انجام می‌شود. پس از آماده شدن گیلانس، آن‌ها را درون دستگاه مورد نظر قرار می‌دهند. جهت شروع کار با گیلانس، باید از واکس مخصوص آن نیز استفاده کرد.

گیلانس پرداختکاری

 

آموزش کار با دستگاه پرداخت کاری تک فاز چگونه است؟

به طور کلی منظور از تک فاز و سه فاز بودن دستگاه‌های پرداختکاری، برق مورد نظر آن‌ها می‌باشد. در واقع یکی از اصلی‌ترین لوازم پرداختکاری ساب پولیش، دستگاه موشکی تک فاز و سه فاز است. این دستگاه‌ها دارای دو سر می‌باشند. کونیک یا کله قندی دستگاه پرداخت کاری (سمت چپ) و کونیک یا کله قندی دستگاه پرداخت کاری (سمت راست) دو طرف دستگاه پرداختکاری موشکی را تشکیل می‌دهند. دستگاه‌های پرداخت تک فاز باید با برق تک فاز شهری و صنعتی کار کنند. این دستگاه به دلیل دور موتور کم و برق تک فاز، اغلب در فعالیت‌هایی که کوچک هستند کاربرد و کارایی دارد. کار با این دستگاه بسیار راحت و آسان می‌باشد و تمامی پرداختکاران به راحتی می‌توانند هر محصولی را با این دستگاه پولیش و یا پرداخت کنند.

دستگاه پرداختکاری چند دور دارد و قدرت دستگاه پرداخت کاری چند اسب بخار است؟

دستگاه پرداخت یکی از لوازم اصلی در کار با غلتک پرداختکاری می‌باشد. قدرت و توان این دستگاه برای پرداخت و پولیش محصولات بسیار مهم است. به طور کلی قدرت دستگاه‌های پرداخت از 3 اسب بخار تا 25 اسب بخار متغیر می‌باشد. البته این قدرت به نوع برق تامین کننده دستگاه و کارگاه تولیدی بستگی دارد. همان‌طور که می‌دانید دستگاه‌های پرداختکاری بسیار متنوع می‌باشند و هر کدام از آن‌ها دارای دور موتور متفاوت هستند. ولی به طور کلی دستگاه‌های تک فاز و سه فاز، دارای 2 دور موتور می‌باشند. در دور اول حدود 1500 دور در دقیقه و در دور دوم حدود 3000 دور در دقیقه کار می‌کنند.

برای تعمیر دستگاه پرداختکاری به کجا مراجعه کنیم؟

در واقع دستگاه پرداختکاری نیز مانند دیگر لوازم پرداخت کاری ساب پولیش، ممکن است دچار آسیب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. به طور کلی تعمیر دستگاه پرداختکاری، باید توسط متخصص حرفه‌ای و با تجربه انجام شود. اغلب افرادی که در پرداختکاری فعالیت بسیار زیادی دارند، به راحتی می‌توانند دستگاه را تعمیر کرده و آسیب‌های آن را برطرف کنند. البته بهتر است از ابتدا جهت پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، دستگاه مورد نظر به صورت دوره‎‌ای سرویس شود. در واقع تمامی فروشگاه‌ها و مجموعه تولیدی‌های دستگاه‌ پرداختکاری، کارشناسان متخصص و تعمیرکاران با تجربه‌ای دارند که به راحتی می‌توانند به تعمیر دستگاه‌های آسیب دیده بپردازند.

خدمات پس از فروش دستگاه پرداختکاری چگونه می‌باشد؟

به طور کلی فروشگاه‌ها و مجموعه‌های تولیدی، برای فروش محصولات خود باید خدماتی را به خریداران ارائه کنند. یکی از مهم‌ترین خدمات پس از فروش، وجود برگه گارانتی می‌باشد. به طور معمول برگه‌های گارانتی برای دستگاه‌های پرداختکاری، دارای مدت زمان شش ماهه است. در واقع این گارانتی شامل شفت‌ها و خراب شدن بلبرینگ دستگاه می‌باشد و برخی موارد مانند سوختگی و یا سیم پیچی جزء گارانتی محسوب نمی‌شود.

واکس پولیش و یا واکس پرداخت کاری چیست؟

واکس پرداخت کاری همان گونه که بیان کردیم، از دیگر لوازم ضروری جهت کار با غلتک پرداختکاری می‌باشد. در واقع نوع واکس انتخابی با قطعه‌ای که نیاز به پرداخت دارد، باید یکی باشد و متناسب با آن انتخاب شود. صیقل دادن، پولیش کردن و جلا دادن انواع فلزات از وظایف اصلی واکس پرداختکاری است. این واکس‌ها در 8 رنگ متنوع در فروشگاه‌ها و بازار وجود دارند. این رنگ‌های متنوع شامل مشکی، سبز، آبی، قرمز، صورتی، سفید سنگ، نخودی و قوطی می‌باشند.

فرچه کنفی پرداختکاری چیست؟

یکی دیگر از لوازم پرداخت کاری ساب پولیش که در پرداخت و کار با غلتک پرداختکاری بسیار پرکاربرد می‌باشد، فرچه کنفی است. فرچه کنفی همان گونه که از نام آن مشخص است، از جنس پارچه کنفی می‌باشد. این نوع فرچه نیز مانند دیگر لوازم پرداختکاری، به صاف کردن و صیقل دادن قطعات مختلف و فلزات متنوع می‌پردازد. در واقع با استفاده از فرچه کنفی، به راحتی می‌توان تمامی خوردگی‌هایی که روی سطح قطعات وجود دارد را از بین برد. به طور کلی این خوردگی‌ها در کارخانه‌ها جهت تولید این محصولات ایجاد می‌شود. در واقع در اثر برش دادن قطعات، این اضافات و خوردگی‌ها به وجود می‌آید.

فرچه کنفی پرداخت

 

آموزش چسب زدن نمد پرداختکاری

در واقع جهت پرداختکاری هر محصولی و استفاده از غلتک پرداختکاری، باید از چسب نمد استفاده کرد. به طور کلی استفاده از چسب نمد، باید به درستی انجام شود تا پرداختکاری دچار مشکل نشود. جهت آماده شدن چسب نمد، ابتدا باید آن را با آب چسب مخلوط کرد. این مواد باید به خوبی ترکیب شوند. پس از ترکیب شدن آن‌ها، باید نمد پرداختکاری را به چسب نمد آغشته کرد. در این مرحله نیاز است تا پودر سنباده روی نمد ریخته شود. پودر سنباده‌ای که روی نمد می‌باشد، به خوبی می‌تواند قطعات مختلف را پولیش و یا پرداخت کند.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیشفروش لوازم پرداختکاری

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *