هر آنچه که باید در مورد دستگاه پرداخت تک فاز بدانید

هر آنچه که باید در مورد دستگاه پرداخت تک فاز بدانید
هر آنچه که باید در مورد دستگاه پرداخت تک فاز بدانید

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

هر آنچه که باید در مورد دستگاه پرداخت تک فاز بدانید

هر آنچه که باید در مورد دستگاه پرداخت تک فاز بدانید، دستگاه پرداخت تک فاز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ پیشرفت تکنولوژی بر تمام صنایع، من جمله صنعت پرداختکاری تاثیر گذاشت و سبب شد دستگاه ها و ابزارهای متنوعی وارد این عرصه شود. از آنجایی که صنعت پرداختکاری یکی از صنایع مهم دنیا بشمار می رود ابزار و دستگاه های مصرفی این صنعت نیز حائز اهمیت می باشند.

به طور کلی، در این صنعت، عملیات های متنوعی انجام می گیرد. به همین دلیل، نیازمند تجهیزات متنوعی است که دستگاه های پرداختکاری و پولیش، از مهمترین آن ها می باشند. این دستگاه را با نام های دیگری مثل دستگاه پرداختکاری سوسماری یا موشکی نیز شناخته می شود.

 

هر آنچه که باید در مورد دستگاه پرداخت تک فاز بدانید
هر آنچه که باید در مورد دستگاه پرداخت تک فاز بدانید

 

فهرست دیگر مطالب سایت

  1. نحوه استفاده از صابون پولیش
  2. پرداختکاری چیست
  3. لوازم پرداخت کاری
  4. گیلانس چیست
  5. انواع واکس پرداخت کاری
  6. فروش واکس پرداختکاری

 

دستگاه پرداختکاری، شامل انواع مختلفی است که عبارتند از:

  • دستگاه پرداختکاری موشکی که مخصوص پرداختکاری فلزاتی مثل طلا است
  • پردختکاری اتوماتیک که مخصوص پرداختکاری فلزاتی مثل مس،آلومینیوم و استیل است.
  • پرداختکاری چوب که برای پرداختکاری رومیزی و نقره بکار می رود.

دستگاه پرداختکاری موشکی ایستاده یکی از متداول ترین دستگاه های مورد استفاده در این صنعت است که خود به دو نوع تک فاز و سه فاز، تقسیم می شود. ما قصد داریم در ادامه مطلب به بررسی مدل تک فاز این دستگاه، بپردازیم. بنابراین اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد دستگاه پرداخت تک فاز، افزایش دهید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

دستگاه پرداخت تک فاز
 دستگاه پرداخت تک فاز

دستگاه پرداخت تک فاز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی، تمام دستگاه های پرداخت، من جمله دستگاه پرداختکاری تک فاز، از 40 سال پیش و به صورت استوک یا دسته دوم از کشورهای انگلستان و آلمان، وارد کشور ما شدند. بعد از 20 سال، تکنسین های ایرانی با باز کردن این نمونه های خارجی و کپی کردن از آن، موفق شدند نمونه ایرانی دستگاه پرداخت را تولید و به بازار، عرضه کنند.

از آن جهت، این مدل دستگاه پرداخت کاری را موشکی می نامند چون دارای دو شفت است. هر کدام از این شفت ها دارای توان 3، 5، 10، 20 و 25 اسب بخار هستند. از آنجایی که هر برند، این دستگاه را با ولتاژ، وزن و توان متفاوتی، تولید و به بازار عرضه می کند نمی توان توان دقیقی برای این دستگاه تعیین کرد. در واقع، داشتن ولتاژ، توان، وزن، طول و نوع کاربرد متفاوت یکی از مهمترین ویژگی های این دستگاه است.

دستگاه پرداخت تک فاز چیست
دستگاه پرداخت تک فاز چیست

بررسی مزیت های دستگاه پرداخت

دستگاه پرداخت تک فاز، دارای چراغ سیگنال است که سبب اطمینان خاطر مصرف کننده در زمان قطع و وصل شدن برق، می شود. معمولا اغلب این نوع دستگاه های پرداختکاری دارای دو دور هستند. دور اول شامل 1450 و دور دوم، شامل 2950 است. البته یکی از خصوصیات بارز دستگاه پرداختکاری تک فاز، قابلیت سفارشی سازی می باشد. بنابراین، مصرف کنندگان می توانند با توجه به نیاز خود، دستگاه مورد نظر را شخصی سازی کنند.

از دیگر مزایای این دستگاه، عدم نیاز به تعمیرات و نگهداری خاص و همچنین قابلیت کنترلی است. انرژی این دستگاه، توسط برق شهری تک فاز یا صنعتی، تامین می شود. به همین دلیل است که هزینه تعمیر و نگهداری این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه های پرداختکاری، کمتر می باشد.

از دیگر مواردی که سبب کم هزینه شدن این دستگاه می شود دور کم آن است. دور کم دستگاه، یعنی به مصرف برق کمتری نیاز دارد. با توجه به این مزیت، معمولا کارگاه های کوچک از دستگاه پرداخت تک فاز، استفاده می کنند.

 

بهترین دستگاه پرداخت تک فاز چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که اشاره نمودیم یکی از مهمترین شاخصه های این دستگاه، قابلیت سفارشی و شخصی سازی است. یعنی هر کاربری می تواند با توجه به نوع کار و عملکرد کسب و کار خود، قابلیت های منحصر به فردی به این دستگاه، اضافه کند. اما در بین تمام این قابلیت ها، قابلیت پرتابل یا قابل حمل بودن، بهترین ویژگی است که می تواند این دستگاه پرداختکاری داشته باشد.

این قابلیت سبب می شود دستگاه پرداختکاری را به راحتی جابجا کرد و هر نوع کار کوچک و بزرگی را با آن انجام داد. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه پرداختکاری، این دستگاه را با پایه جداگانه تولید می کنند تا بتوان این دستگاه را بر هر مکان دلخواه، منتقل کرد. بنابراین، بهترین دستگاه پرداخت تک فاز، دستگاهی است که قابلیت جابجایی و حمل و نقل دارد.

از دیگر ویژگی های یک دستگاه پرداختکاری خوب، داشتن پیچ های بیرونی است. این مزیت سبب می شود مصرف کنندگان بتوانند راحت تر، سرویس های دوره ای یا تعمیرات و یا جابجایی دستگاه را انجام دهند. معمولا پایه های جداگانه این دستگاه را ضد آب، تولید می کنند تا در اثر رطوبت یا تماس مستقیم با آب، خراب نشود.

این قابلیت، مانع ورود رطوبت به داخل دستگاه در زمان ثابت نگه داشتن دستگاه می شود و سبب می شود عمر دستگاه، افزایش یابد. بنابراین، دستگاه های پرداخت کاری با چنین قابلیتی، از عمر طولانی تری نسبت به سایر دستگاه های پرداخت، برخوردار هستند. برخورداری از آچارهای چدن نشکن و مهره های محکم و شش ضلعی از دیگر ویژگی های، بهترین دستگاه پرداخت تک فاز است. این مزیت سبب می شود با آچارهای معمولی هم بتوان با این دستگاه، کار کرد.

دستگاه های پرداخت تک فاز
دستگاه های پرداخت تک فاز

دستگاه پرداخت تک فاز مناسب چه کسب و کارهایی است؟

با توجه به این ویژگی ها و هزینه کمتر این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های پرداخت کاری، این دستگاه بهترین گزینه برای افرادی است که به تازگی، کسب و کار خود را شروع کرده اند. این دسته از کاربران، به دلیل اینکه در ابتدای فعالیت خود، دارای بودجه زیادی برای تهیه تجهیزات پیشرفته نیستند می توانند با یک دستگاه پرداختکاری تک فاز، فعالیت خود را شروع کنند. این دستگاه در مقایسه با کارایی که ارائه می دهد از قیمت مناسبی برخوردار است.

از دیگر افرادی که می توانند از این دستگاه استفاده کنند کاربران دارای کارگاه کوچک می باشند. این دسته از افراد، محیط کار کوچکی دارند. به همین دلیل، ابعاد دستگاه پرداختکاری برایشان، بسیار مهم است. از آنجایی که دستگاه پرداختکاری تک فاز، محیط کمتری را اشغال می کند بهترین گزینه برای این افراد است.

علاوه بر این افراد، کاربرانی که محل کار آن ها به برق سه فاز، دسترسی ندارند هم می توانند از این دستگاه، استفاده کنند. این دستگاه، هیچگونه محدودیت در منبع مصرف انرژی ندارد. به همین دلیل، گزینه مناسبی برای این گروه است.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *