دستگاه پرداخت کاری ویبره چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه پرداخت کاری ویبره چیست و چه کاربردی دارد؟
دستگاه پرداخت کاری ویبره چیست و چه کاربردی دارد؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

دستگاه پرداخت کاری ویبره چیست و چه کاربردی دارد؟

در این نوشتار دستگاه پرداخت کاری ویبره و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و به طور کلی فرایند پرداخت کاری تا انتهای مقاله همراه ما باشید. ما در مجموعه خود با کیفیت ترین محصولات از برند ساب پولیش را با بهترین قیمت ممکن خدمت مشتریان عرضه می‌کنیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد تمامی محصولات به wwww.subpolish.com  مراجعه نمایید. پرداخت کاری که معادل انگلیسی آن واژه surface finishing  است، به معنی پولیش کردن، جلا دادن و صاف کردن سطوح فلزی و از بین بردن نواقص مراحل تولید می‌باشد. امروزه پولیش کاری یا همان پرداخت کاری را می‌توان جزء مراحل اصلی و نهایی تولید یک محصول به شمار آورد. در صنایع مختلف پولیش محصولات جایگاه ویژه‌ای دارد و به بیانی می‌توان گفت که کیفیت خروجی تولیدات از نظر ظاهری و میزان مقاومت وابسته به پرداخت کاری است.

دستگاه پرداخت کاری چرخشی لرزشی
دستگاه پرداخت کاری ویبره

وقتی عملیات پرداخت کاری بر روی فلزات مختلف صورت پذیرد، ضایعاتی که حاصل از عملیات برشکاری هستند از بین می‌روند. با پرداخت کاری ظاهر کار بهبود پیدا می‌کند و ویژگی‌های مثبت محصول ارتقاء پیدا می‌کنند.‌ برای مثال محصول در برابر سایش و خوردگی مقاوم‌تر می‌شود و مقاومت شیمیایی آن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند‌. پرداخت کاری فلزات کنترل اصطکاک سطحی و پیشگیری از تغییر شکل قطعات فلزی را با خود به همراه دارد. برای انجام پرداخت کاری بر روی قطعات فلزی ضایعات و زبری‌هایی که در سطح کار موجود هستند، با استفاده از سنباده رفع می‌شوند‌. این که سنباده چه میزان نرم یا زبر باشد کاملا به مقدار پلیسه‌ها و ناهمواری‌های روی سطح محصول وابسته است. جنس فلز و کاربرد فلز نیز در این راستا واجد اهمیت هستند. سپس عملیات پولیش و پرداخت توسط گیلانس پرداختکاری صورت می‌گیرد.

خرید لوازم مختلف پرداخت کاری از برند ساب پولیش

به کمک دستگاه پرداخت کاری ویبره انواع عملیات پرداخت کاری گوناگون را بر روی وسایل فلزی انجام می‌دهند. نقره، مس، آهن، برنج، استیل، آلومینیوم و… از جمله فلزاتی هستند که محصولات تولید شده توسط آن‌ها در مرحله نهایی کار تحت پرداخت کاری قرار می‌گیرند. برای انجام عملیات پرداخت کاری یک سری از وسایل لازم هستند. در این قسمت شما را با این وسایل آشنا می‌کنیم. یکی از چیزهایی که در پرداخت مواد و سطوح فلزات کاربرد دارد، نمد مخصوص پولیش است. نمد‌های مخصوص برای پولیش کردن اقسام گوناگونی دارند. هم‌چنین جهت صیقل دادن و صاف کردن سطوح انواع فلزات در آخرین مراحل تولید از نمد استفاده می‌شود. واکس پرداخت کاری نیز از دیگر وسایلی است که کیفیت عملیات پرداخت کاری و سطح جلابخشی و صیقلی شدن کار به آن وابسته است.

امروزه می‌توان واکس‌های پرداخت کاری را در تنوعی از رنگ‌ها با کاربردهای ویژه تهیه کرد. نکته جالب توجه این است که هر کدام از این رنگها در واکس‌های پولیش دارای ویژگی‌ها و کاربرد منحصربه‌فرد هستند. مشتریان نیز با توجه به جنس فلز مورد نظر و کاربردی که مد نظر دارند، به انتخاب رنگ مناسب می‌پردازند‌. اگر مصرف مورد نظر شما برای روکار است، پس باید از واکس‌هایی که تحت نام واکس سبز یا واکس آبی موجود هستند، استفاده کنید. هم‌چنین واکس‌‌های قرمز یا مشکی گزینه‌های مناسبی برای انجام نمدکاری محسوب می‌شوند. البته در کنار مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم نوع دیگری از واکس‌های مخصوص فلزات جهت پولیش کردن به نام واکس‌های قوطی هستند. از این مواد برای زیر کار کردن می‌توانید استفاده کنید.

به کارگیری گیلانس ساب پولیش در پرداخت کاری با دستگاه

گیلانس نیز وسیله‌ای است که نقش اساسی در انجام عملیات پرداخت کاری ایفاء می‌کند. انواع مختلفی از گیلانس‌ها تحت عنوان گیلانس‌های نخی، پشمی، ارتشی و… را می‌توانید از مارک معتبر ساب پولیش تهیه و خریداری نمایید. بعلاوه گیلانس‌های هزارلای سفید که بسیار کاربردی و دارای جنسی نرم نیز هستند در پولیش نهایی به کار گرفته می‌شوند. برای پرداخت فلزات مختلفی که نرم هستند نیز از گیلانس‌های هزارلای قرمز استفاده می‌‌شود.

عملکرد دستگاه پرداخت کاری ویبره

در کنار دستگاه پرداخت کاری ویبره محصولات دیگری را در قسمت قبلی معرفی کردیم. با خاطری آسوده و اطمینان از کیفیت کار می‌توانید به راحتی محصولات برند ساب پولیش را از مجموعه ما تهیه نمایید. علاوه بر وسایلی که معرفی شدند، چسب نمد و اسکاچ پرداخت کاری نیز از مواردی هستند که نباید فراموش شوند‌. پرداخت لرزشی یا ویبره‌ای فلزات ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت. وقتی سطوح فلزی مختلف لبه‌های تیزی داشته باشند، قطعا نیاز به اصلاح دارند. برای اصلاح این لبه‌های برنده از پرداخت کاری لرزشی استفاده می‌شود. برای این که بافت یکنواختی بر روی سطح محصول ایجاد شود، ابتدا فلز مورد نظر را داخل یک درام که از گلوله‌های ساینده پر شده است قرار می‌دهند. پس از این مرحله لرزش‌های متناوبی بر روی فلز اعمال می‌شود.

لوازم پرداخت کاری

با توجه به این که چه مقدار صافی و صیقلی شدن مد نظر کاربر باشد، سرعت چرخش و میزان لرزش دستگاه هم متفاوت خواهد بود. بنابراین با این دستگاه‌ها همه‌ی قطعات فلزی کوچک و بزرگ قابل پرداخت هستند. متاسفانه در گذشته که دستگاه‌هایی مثل دستگاه پرداخت کاری ویبره وجود نداشتند، صنعتگران برای صاف و صیقلی کردن محصولات فلزی با دشواری‌های زیادی مواجه بودند. در آن زمان برای صاف کردن سطح فلزات قطعات را داخل بشکه می‌ریختند و آن را به حالت افقی قرار می‌دادند. سپس بشکه را با استفاده از شن و سایر قطعات پر نموده و با چرخاندن آن قطعات فلزی را صاف و صیقلی می‌کردند. در ابتدا صنعتگران این کار را با دست انجام می‌دادند. با گذشت مدتی برای چرخاندن از چرخ آبی استفاده می‌کردند. روش دوم کمی سریع‌تر و یکنواخت‌تر بود‌. اما با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌هایی مثل دستگاه پرداخت کاری ویبره تولید شدند که علاوه بر تسهیل فرایند پرداخت فلزات از سرعت و دقت عمل بالایی هم برخوردار هستند.

دستگاه ویبره مستطیل پولیش پرداختکاری
دستگاه ویبره مستطیل پولیش پرداختکاری

خرید وسایل پولیش

مزیت‌های دستگاه پرداخت کاری ویبره

با استفاده از دستگاه پرداخت کاری ویبره قطعات فلزی آبکاری، تمیزکاری، پلیسه گیری، اکسید زدایی، چربی گیری، پرداخت کاری و… می‌شوند. جالب است بدانید که این دستگاه حتی در صنایع ماشینی، طلا سازی و… هم مورد استفاده است. به کارگیری دستگاه پرداخت کاری ویبره همواره فواید زیادی در صنایع دارد. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، استفاده از این دستگاه سرعت و دقت کار را افزایش می‌دهد. بعلاوه کار کردن با آن نیاز به تخصص زیادی ندارد و بسیار آسان است. همه انواع قطعات فلزی به راحتی با این دستگاه پولیش می‌شوند. با تنظیم شدت کار عملیات پولیش روی سطوح خیلی سخت هم قابل انجام است.

 

ساب پولیش

هزینه دستگاه پرداخت کاری ویبره با توجه به نوسانات بازار ممکن است متغیر باشد. به همین جهت در صورتی که قصد خرید دستگاه را دارید بهتر است پیش از خرید، نسبت به استعلام قیمت روز اقدام نمایید. استفاده از دستگاه پرداخت ویبره با وجود هزینه پرداختی برای خرید، گزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود. علت این است که با خرید این دستگاه و فقط یک بار هزینه کردن، بسیاری از هزینه‌های تولید قطعات فلزی کاهش پیدا می‌کنند. این دستگاه موجب می‌شود تا عملیات پولیش و پلیسه گیری قطعات مختلف با دقت و سرعت بالا و با استفاده از کمترین نیروی انسانی به بهترین شکل انجام پذیرد.

 

پولیش فلزات در لوازم پرداختکاری

سخن پایانی

در این متن به تحلیل خصوصیات دستگاه پرداخت کاری ویبره و سایر وسایلی که مورد نیاز برای انجام عملیات پرداخت کاری بر روی فلزات گوناگون هستند پرداختیم. دستگاه‌های پرداخت کاری ویبره‌ای امروزه در بازار به دو شکل پلاستیکی و سنگی عرضه می‌شوند. این دستگاه‌ها به دلیل اینکه قابل تنظیم هستند، می‌توانند با توجه به صافی و جلای مد نظر شما سرعت چرخش متفاوتی داشته باشند‌. با انجام عملیات پرداخت کاری با استفاده از این دستگاه، ظاهر محصول به شکل یکدست صاف و صیقلی شده و براقیت چشمگیری پیدا می‌کند. این مسئله می‌تواند در جلب نظر و توجه مشتریان تاثیر بسزایی در خرید لوازم پرداختکاری داشته باشد.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *