واشر پولکی دستگاه پرداختکاری

واشر پولکی دستگاه پرداختکاری
واشر پولکی دستگاه پرداختکاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

واشر پولکی دستگاه پرداختکاری چیست؟

هر دستگاه پرداختکاری موشکی دارای دو نگه دارنده است. هر طرف از شفت های دستگاه پرداختکاری موشکی دارای یکی از این نگه دارنده ها است. به هر کدام از این نگه دارنده ها واشر پولکی دستگاه پرداختکاری موشکی گفته می شود.

واشر پولکی دستگاه پرداختکاری
واشر پولکی دستگاه پرداختکاری

توضیحات بیش تر در رابطه با واشر پولکی دستگاه پرداختکاری

کاربرد واشر پولکی دستگاه پرداختکاری

در عمل واشر پولکی قطعه ای است که مهره و بدنه را به هم وصل می کند. جنس واشر پولکی دستگاه پرداختکاری از فلزات ساخته می شود. معمولا فلزی که برای ساخت این قطعه مورد استفاده قرار می گیرد، آهن است.

واشر پولکی دستگاه پرداختکاری در سایز و اندازه های مختلفی ساخته و روانه بازار می شود تا برای هر دستگاهی قابل استفاده باشد و نیاز تمام صنعتگران برطرف شود.

استفاده کردن از واشر پولکی دستگاه پرداختکاری دارای مزیت هایی می باشد. مزیت های استفاده از این قطعه را در ادامه عنوان می کنیم:

  1. استفاده کردن از این قطعه باعث می شود که مهره به قطعه اصلی آسیبی وارد نکند. شاید در نگاه اول این مساله خیلی مهم و تاثیرگذار به نظر نیاید ولی تا حد بسیار زیادی باعث طول عمر مفید قطعه اصلی و در نهایت باعث طول عمر مفید دستگاه پرداختکاری موشکی می شود.
  2. واشر پولکی دستگاه پرداختکاری از شل شدن پیچ و مهره به علت لغزش جلوگیری می کند. در بلند مدت باعث می شود که هزینه های نگهداری از دستگاه پایین بیایند و همین طور باعث می شود که هزینه های تعمیر دستگاه بسیار کاهش یابند زیرا استهلاک دستگاه به میزان قابل توجهی کم تر می شود.

    واشر پولکی دستگاه پرداختکاری
    واشر پولکی دستگاه پرداختکاری

واشر پولکی چیست؟

شکل ظاهری واشرهای پولکی معمولا شبیه به یک ورق کوچک و نازک است که عمدتا حالتی مشابه یک دیسک کوچک دارد ولی در اشکال مربعی هم یافت می شود. واشرهای پولکی در قسمت مرکز خود دارای یک سوراخ هستند.

واشرهای پولکی بیش تر فقط با نام واشر یا واشر تخت شناخته می شوند و همان واشرهای رایج و معمول هستند که اغلب افراد دیده اند.

انواع دیگر واشرها شامل واشر فنری و واشر قفلی می شود.

کاربرد معمول واشرها توزیع بار روی رزوه های پیچ و مهره ها است.

کاربرد عمده دیگر واشرها محکم کاری محکم کردن اتصالات در پیچ و مهره است. همچنین در صورت استفاده از واشرها در پیچ ها و بست ها لرزش و ارتعاشات آن ها کاهش پیدا می کنند.

ابعاد مورد نیازی که باید در مورد واشرها بدانید، قطر بیرونی و قطر داخلی و ضخامت آن ها است. منظور از قطر بیرونی همان قطر کلی با در نظر گرفتن سوراخ وسط واشر است. منظور از قطر داخلی واشر، در واقع قطر دایره ای است که سوراخ وسط واشر را تشکیل داده است. برای بیان اندازه واشر این سه اندازه با علامت ضربدر در وسط آن ها استفاده می کنیم. برای مثال اگر یک واشر دارای اندازه قطر خارجی 12 میلی متر باشد و قطر داخلی آن 8 میلی متر باشد و ضخامت آن هم 0.5 میلی متر باشد، در نهایت اندازه های این واشر به این شکل نمایش داده می شود: 12mm * 8mm * 0.5mm

برای ساختن واشرها از مواد مختلفی استفاده می شود. برای پیشگیری از خوردگی واشرها روی آن ها را با پوششی آلمینیومی می پوشانند. واشرهای با پوشش آلمینیومی برای کاهش اصطکاک هم به کار برده می شوند.

در اغلب موارد جنس پوشش واشر با توجه به دیگر اتصالات به کار رفته در دستگاه های مختلف انتخاب می شود. پوشش های مختلف واشرها می توانند از جنس هایی مانند فلز گالوانیزه، داکرومات، PTFE و… باشند.

نکته ای که در مورد واشرها قابل توجه است ابن است که معمولا مردم تفاوتی بین گسکت ها و واشرها قائل نیستند. ممکن است که این دو وسیله از نظر ساختار با یکدیگر مشابه باشند ولی کارایی آن ها با یکدیگر فرق دارد.

همان طور که عنوان شد واشرها با استفاده از مواد اولیه متفاوتی ساخته می شوند. این مواد با توجه به کاربرد هر نوع از واشر انتخاب و به کار برده می شود.

واشر پولکی دستگاه پرداختکاری
واشر پولکی دستگاه پرداختکاری

جنس انواع واشرها و واشر پولکی دستگاه پرداختکاری موشکی

استیل: واشرها می توانند از کربن استیل یا استنلس استیل ساخته شده باشند.

فلزهایی مانند مس، برنج، تیتانیوم، آهن، برنز، برنج، روی و آلمینیوم جزو فلزهایی هستند که از آن ها برای ساختن واشرهها استفاده می شود.

از آلیاژهایی مثل سیلیکون برنز و اینکونل و مونل هم برای تولید واشر استفاده می شود.

واشرهای پلاستیکی هم وجود دارند که اغلب اوقات در اتصالات لوله کشی آب کاربرد دارند. این واشرها از ترموپلاستیک یا پلی اتیلن و تفلون ساخته می شوند. همچنین از نایلون 6 و نایلون 66 هم واشر تولید می شود. فیبر و سرامیک و لاستیک و چرم و… هم می توانند برای ساخت واشر استفاده شوند.

البته برای دستگاه پرداختکاری موشکی فقط می توان از واشرهای فلزی بهره برد.

کاربرد انواع واشر و واشر پولکی دستگاه پرداختکاری موشکی

به طور معمول واشرها برای توزیع بار حاصل روی اتصالات پیچ و مهره ای استفاده می شوند.

واشرهایی وجود دارند که محور انعطاف پذیری دارند از قفل شدن یا شل شدن مهره ها هنگام لرزش پیشگیری می کنند.

گونه ای از واشرها هم ضمن داشتن تمام کاربردهای بالا از چرخش اتصالات هم پیشگیری می کنند.

دستگاه پرداختکاری موشکی چیست؟

از دستگاه های پرداخت کاری موشکی برای پولیش های پرداختکاری چوب یا فلزات استفاده می شود. این دستگاه در انواع تک فاز و سه فاز وجود دارد. این دستگاه ها عمل پرداخت کاری را با دقت بالایی انجام می دهند و عملکرد آن ها نیز بسیار بهینه است.

پرداختکاری چیست؟

پرداختکاری یا پولیش کاری عملی است که طی آن با استفاده از وسایل و ابزار و مواد مختلفی سطح فلزات را صیقلی و صاف می کنند و جلا می دهند.

طی فرایند پرداختکاری ظاهر فلز جلا پیدا می کند و درخشان می شود. علاوه براین مزیت با پرداخت کاری کیفیت فلز نیز بالاتر می رود.

تاثیر پرداخت کاری بر کیفیت فلز به این شکل است که با صاف و یکدست شدن سطح فلز سطح تماس آن با هوا کاهش می یابد و احتمال زنگ زدن فلز و اکسیده شدن آن کاهش می یابد.

در نتیجه پرداختکاری باعث می شود که طول عمر مفید فلزات بیش تر شود.

اشتراک گذاری

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

مدیر سایت

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

لطفا برای خرید انواع واکس پرداخت کاری،دستگاه پرداختکاری موشکی تک فاز،دستگاه پرداختکاری سه فاز،گیلانس پرداختکاری،چسب نمد،فرچه کنفی،غلتک و دیگر لوازم پرداختکاری با مشاورین ساب پولیش در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *