صابون گیلانس

صابون گیلانس
صابون گیلانس

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

صابون گیلانس

صابون گیلانس معمولا اغلب افرادی که با پرداختکاری سر و کار دارند، حداقل یکبار نام صابون گیلانس را شنیده اند؛ به همین دلیل با خود گمان می کنند که منظور از صابون گیلانس چیست ؟ به همین خاطر ما می خواهیم تمامی سوالات موجود در ذهن شما را که مرتبط با صابون گیلانس می باشد، به طور خیلی مختصر و روشن توضیح دهیم و دیگر سوال جدیدی در ذهن شما ایجاد نشود.

انواع واکس پرداختکاری بر اساس رنگ
انواع واکس پرداختکاری بر اساس رنگ

در مقاله پیش رو قصد داریم، در ابتدا به صورت خیلی خلاصه به تعریف صابون گیلانس بپردازیم؛ سپس نحوه استفاده از صابون گیلانس، انواع صابون گیلانس، چگونگی تشخیص صابون گیلانس از یکدیگر، کاربرد های صابون گیلانس و… را برای شما شرح دهیم. دعوت می کنیم تا این مقاله را خیلی دقیق مورد ذره بین خود قرار دهید و به دقت آن را بررسی کنید. مطمئن باشید از خواندن این مقاله نه تنها ضرر نمی کنید بلکه کلی هم سود می برید و اطلاعات مفیدی را کسب می کنید.

صابون گیلانس
صابون گیلانس

تعریف صابون گیلانس

اگر با مراحل پرداختکاری فلزات آشنایی داشته باشید، قطع به یقین نام صابون گیلانس به گوش شما خرده است؛ از همین رو تصمیم داریم، قبل از هر چیز صابون گیلانس را برای شما شفاف سازی کنیم. از اصلی ترین اهداف تولید صابون گیلانس، پرداخت کاری سطوح مختلف از جمله: استیل، مس، اهن،‌ زرین و آهن می باشد؛ که در انواع و کاربرد های گوناگونی در بازار موجود بوده و به مردم ارائه می شود. اگر بخواهیم خیلی راحت بگوییم، معمولا از صابون گیلانس در آخرین مراحل پرداخت کاری به منظور صیقلی کردن سطوح استفاده می شود.

صابون گیلانس از مکمل هایی به حساب می آید، که معمولا به وسیله ابزار هایی از قبیل: نمد پرداخت کاری و… مورد استفاده واقع می شوند. در حقیقت تولید صابون های گیلانس بر اساس رنگ های آنها انجام می شود و همین خود دلیل موجهی می باشد تا شما بتوانید با توجه به رنگ های صابون گیلانس، آنها را از یکدیگر تشخیص دهید و دیگر دچار سردرگمی نشوید.

انواع صایون گیلانس
انواع صایون گیلانس

نحوه استفاده از صابون گیلانس

نحوه استفاده از صابون گیلانس بر خلاف چیزی که فکر می کنیم، خیلی راحت می باشد؛ به دور از هرگونه پیچیدگی، فقط باید در حین کار نکات ایمنی را خیلی دقیق رعایت کنیم. تنها کاری که لازم است انجام دهیم، این است که  صابون گیلانس را خیلی آرام بر روی سطح مورد نظر خود بکشیم. به همین راحتی؛ دیدید که کار اصلا سختی نیست و برعکس اگر نکات آن را رعایت کنیم، کار ساده ای می باشد و استفاده از آن برای شما راحت خواهد بود.

انواع صابون گیلانس

به طور کلی صابون گیلانس، به انواع مختلفی تقسیم می شود، که هر کدام از آنها کاربرد های مختلفی دارند. از نظر جنس صابون گیلانس دارای دو نوع می باشد، که آنها به عنوان صابون زیر کار و صابون روکار معروف می باشند. در ادامه هر کدام از انواع صابون گیلانس را برای شما خیلی واضح شرح می دهیم.

  • صابون گیلانس زیر کار

صابون گیلانس زیر کار به صابون هایی گفته می شود، که بر خلاف صابون روکار چرب تر و زبر تر می باشند. از موارد مصرف صابون زیر کار می توان، به سطوح آسیب دیده و یا حتی سطوحی که نیازمند آماده سازی قبل از مرحله پایانی پرداخت کاری می باشند، را نام برد.

  • صابون گیلانس رو کار

اکنون که صابون گیلانس زیر کار برای شما به رسمیت در آمد، نوبت به صابون گیلانس رو کار می رسد. از همین رو این بخش را به دقت مطالعه کنید. در صابون زیر کار همانطور که گفته شد، آنها چرب و زبر هستند اما در مقابل صابون گیلانس رو کار، صابون هایی نرم می باشند و کاربرد آنها فقط به صیقلی کردن انواع سطوح مختلف محدود می شود.

انواع واکس رنگی
انواع واکس رنگی

چگونگی تشخیص صابون گیلانس ها از یکدیگر

مسلما صابونی با داشتن این همه ویژگی تنوع بسیاری دارد، به همین خاطر ممکن است، راه های تشخیص صابون گیلانس ها از یکدیگر برای شما کاری دشوار باشد؛ در حالی که اصلا این طور نمی باشد. شما اگر بتوانید آگاهی مناسبی از رنگ ها و کاربرد های صابون گیلانس آشنایی داشته باشید، دیگر تشخیص دادن آنها از یکدیگر برای شما کار سختی نمی باشد و حتی ممکن است از این کار لذت ببرید. پس می توان نتیجه گرفت، تنها راه شناخت صابون گیلانس ها از یکدیگر، شناخت کاربرد رنگ های صابون گیلانس می باشد. در بخش بعد کاربرد های هر یک از رنگ های صابون گیلانس را برای شما مثال می زنیم‌.

کاربرد های صابون گیلانس

کاربرد های صابون گیلانس تنها به چند مورد خلاصه نمی شود و کاربرد های گوناگونی دارد. به همین دلیل خیلی زودتر از چیزی که فکرش را بکنید در میان مردم طرفدار پیدا کرده و روز به روز به مصرف کنندگان آن اضافه می شود. وجود این همه کاربرد در صابون گیلانس موجب شده تا هر کجا که اسم پرداخت کاری به میان می آید، از صابون گیلانس یاد شود‌. قبل از هر چیز لازم است تا بدانید، کاربرد هایی که در زیر ذکر شده است، در همه صابون یکسان نمی باشد و با توجه به رنگ های صابون گیلانس متفاوت می باشد. در این بخش به طور خیلی خلاصه اما دقیق کاربرد های صابون گیلانس را برای شما ذکر می کنیم.

  • شما با توانید با استفاده درست از صابون های گیلانس از آنها در فعالیت هایی همچون پرداخت کاری نهایت استفاده را ببرید و کار خود را خیلی راحت و به دور از هر گونه دردسری انجام دهید.
  • یکی از مهم ترین قابلیت های صابون گیلانس داشتن قیمت مناسب آنها می باشد. به عبارتی نیاز نیست شما برای تهیه یک صابون گیلانس هزینه زیادی را پرداخت کنید، شما می توانید تنها با پرداخت مقدار قابل توجهی این صابون های با کیفیت را تهیه کنید و از آنها در امور مختلفی استفاده کنید.
  • شما می توانید بهترین کاربرد های صابون گیلانس را در پرداخت کاری انواع شیر آلات، انواع اکسسوری های موجود در آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام خیلی راحت مشاهده کنید و از کاربرد آن اطمینان حاصل کنید.
  • شما در استفاده از صابون گیلانس هیچ گونه محدودیتی ندارید؛ چرا که صابون گیلانس این امکان را برای شما فراهم کرده است تا از آن در انواع سطوح متنوعی همچون: استیل، آهنی، فولاد، مس، آلومینیوم، روی و… انواع اقسام سطح های دیگر.

    انواع رنگ بندی واکس
    انواع رنگ بندی واکس

انواع رنگ های صابون گیلانس

برخی از رنگ های صابون گیلانس:

  • صابون گیلانس سفید:

اگر بخواهیم با شما رو راست باشیم، باید بگوییم که تاثیر گذاری صابون گیلانس سفید به حدی می باشد ، که نمی توان آن را نادیده گرفت و به راحتی از کنار آن عبور کرد؛ شما می تواند تاثیر بی نظیر صابون گیلانس سفید را برای سطوح مختلف سنگی همچون: تراورتن و مرمر مشاهده کنید. معمولا صابون گیلانس سفید کاربرد های فراوانی در فعالیت های مرتبط به سنگ دارد.

  • صابون گیلانس آبی:

از عمده کارایی های صابون گیلانس آبی می توان به پولیش و جلا دادن اشاره کرد. یکی از مزیت های صابون گیلانس آبی این است، که مواد تشکیل دهنده آن مختص به پولیش و جلا دادن می باشند نه چیز دیگری. لازم به ذکر است صابون گیلانس سبز قابلیت براق کردن سطوح را هم دارد، به همین دلیل دیگر نمی توان خش برداری را از کارایی هایی آن به حساب آورد. بر خلاف صابون گیلانس سفید، صابون گیلانس آبی تنها به یک فعالیت خلاصه نمی شود و نقش موثری در انواع پرداخت کاری ها از جمله: استیل، آهن، فولاد، مس و در آخر برنج دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های صابون گیلانس آبی نرم بودن آن می باشد.

  • صابون گیلانس قرمز:

از صابون گیلانس قرمز به عنوان صابون گیلانس قهوه ای هم یاد می شود. از عمده کاربرد های صابون گیلانس قرمز ، فرچه کاری و ریخته گری می باشد. در مقابل صابون هایی که در بالا برای شما توضیح دادیم، صابون گیلانس قرمز از کمترین مقدار چربی و بیشترین میزان سایش برخوردار می باشد. از اصلی ترین وظایف صابون گیلانس قرمز صیقلی کردن و لایه برداری از خش هایی است، که در اثر نمد پرداخت کاری باقی مانده هستند. لایه برداری را می توان با ابزار هایی گوناگونی انجام داد که عبارت اند از: فرچه کنفی.

  • صابون گیلانس سبز:

اکنون نوبت به صابون گیلانس سبز رنگ می رسد. صابون گیلانس سبز متریال های ویژه ای دارند. کاربرد صابون گیلانس متاسفانه تنها دو مورد را شامل می شود؛ براقیت و خش برداری. در صابون گیلانس آبی همانطور که مطالعه کردید، میزان براقیت و خش برداری بسیار زیاد می باشد اما در صابون گیلانس  سبز به این صورت نمی باشد و حتی شما شاهد کمترین میزان براقیت و خش برداری خواهید بود. پس می توان نتیجه گرفت از مهم ترین تفاوت های صابون گیلانس آبی و سبز رنگ در میزان براقیت و خش برداری می باشد.

  • صابون گیلانس مشکی و طوسی:

دلیل اینکه این دو رنگ صابون را در یک عنوان قرار داریم، شباهت های بسیار آنها می باشد؛ به طوری که تفاوت اندکی در آنها مشاهده می شود. کاربرد هر دو این صابون ها در سنباده کاری می باشد‌ اما همان گونه که گفتیم در آنها هر چند ناچیز اما باز هم تفاوت های وجود دارد. شما می توانید در سنباده کاری نرم از صابون گیلانس طوسی استفاده کنید؛ در حالی که این امر در سنباده کاری زبر برای شما وجود ندارد و شما تنها قادر به استفاده از صابون گیلانس مشکی می باشید‌. یکی از اصلی ترین ویژگی های صابون گیلانس مشکی داشتن چربی مورد نیاز و مواد سایشی می باشد؛ به همین دلیل از صابون گیلانس مشکی در نمد پرداخت کاری استفاده می کنند.

انواع واکس پرداختکاری
انواع واکس پرداختکاری

از دیگر ویژگی های صابون گیلانس مشکی یا همان به اصطلاح سیاه، واکنش آن در فعالیت هایی همانند: نمد پرداخت کاری می باشد. از همین رو از صابون گیلانس مشکی در فعالیت های نمد پرداخت کاری استفاده های بسیاری می شود. مثلا شما می توانید تفاوت استفاده از صابون گیلانس سفید را در حین خش برداری نمد پرداخت کاری با قبل از استفاده از صابون گیلانس سفید را مورد بررسی قرار دهید؛ حال متوجه خواهید شد که تفاوت آنها از زمین تا آسمان می باشد و چگونه کیفیت نمد پرداخت کاری مورد افزایش قرار می دهد و نقش موثری در لایه برداری ایفا می کند.

  • صابون گیلانس زرد:

همانطور که از نام این صابون پیداست، موارد استفاده از صابون گیلانس زرد اغلب پرداخت کاری هایی بر روی کالا های ظریف مانند: جواهرات، گوهر، طلا و در نهایت پلاتین را شامل می شود. کارایی صابون گیلانس زرد به قدری زیاد می باشد، که ما در اینجا فقط چند نمونه از آنها را برای آشنایی نسبی شما مثال زدیم؛ شما زمانی می توانید از تمامی کارایی های آنها آشنایی داشته باشید، که از آنها استفاده کرده باشید و با ویژگی های آنها آشنا شوید.

  • صابون گیلانس صورتی

در تمامی مواردی که در بالا برای شما نام بردیم، بیشتر موارد مصرف آنها در سطوح استیل و آهن و… می باشد، اما صابون گیلانس صورتی به طور اختصاصی به پرداخت کاری آلومینیوم می پردازد. همچنین صابون گیلانس صورتی از صابون های صنعتی به شمار می آید. شما می توانید با استفاده از صابون گیلانس صورتی سطوح آلومینیومی خود را براق کنید.

مزایا استفاده از صابون گیلانس

تاکنون باید متوجه شده باشید، که هر کدام از رنگ های صابون گیلانس خاصیت های ویژه ای دارند؛ که موجب تفاوت آنها با یکدیگر شده است. یکی از مهم ترین مزیت های صابون گیلانس این می باشد که تنوع بسیار بالایی دارد؛ به همین خاطر برای هر نوع سلیقه ای مناسب می باشد یا به عبارت دیگر جوابگوی نیاز هر سلیقه و نظری می باشد. از همین رو دست شما در انتخاب و خرید صابون گیلانس باز می باشد. بنابراین می توان گفت، وجود این مزیت سبب شده تا مردم هیچ گونه محدودیتی در انتخاب و خرید نداشته باشند.

کلام آخر

در مقاله ای که مشاهده کردید تمام تلاش خود را کردیم، تا تمامی ابهامات موجود در ذهن شما را که مربوط به صابون گیلانس می باشد، تا حد امکان بر طرف سازیم. توصیه می شود اگر زمانی تصمیم به استفاده از صابون گیلانس گرفتید، قبل از هر چیز اطلاعات کافی از این زمینه کسب کنید. مطمئن باشید هر چقدر که میزان اطلاعات شما از صابون گیلانس بیشتر باشد، در هنگام خرید و استفاده از صابون گیلانس کمتر با مشکل رو به رو می شوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *