واکس گیلانس برای انجام عملیات پرداخت کاری چیست؟

خرید واکس و پولیش پرداخت
خرید واکس و پولیش پرداخت

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

واکس گیلانس برای انجام عملیات پرداخت کاری چیست؟

امروز در این مقاله به بررسی واکس گیلانس در پرداخت کاری و کاربرد و انواع آن می‌پردازیم. پیش از این که وارد بحث اصلی شویم، جا دارد تا اطلاعاتی را در خصوص پرداخت کاری با شما در میان بگذاریم. یکی از مشاغلی که امروزه رواج یافته، پرداخت کاری است. ممکن است پرداخت کاری را با نام پولیش کاری هم دیده باشید. در زبان انگلیسی این کار به surface finishing  معروف است. اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن پرداخت کاری را تعریف کنیم می‌توانیم آن را هم مفهوم با صاف و براق کردن سطوح فلزات و… بدانیم. برای انجام عملیات پرداخت کاری از لوازم پرداختکاری و دستگاه‌های مخصوصی استفاده می‌کنند. ما در مجموعه خود انواع لوازم مورد نیاز جهت پرداخت کاری را از برند ساب پولیش خدمت شما ارائه می‌دهیم. برای این که با محصولات لوازم پرداخت کاری در مجموعه ما بیشتر آشنا شوید به وبسایت wwww.subpolish.com  مراجعه نمایید.

واکس پرداخت کاری ساب پولیش
واکس پرداخت کاری ساب پولیش

آشنایی با انواع پرداخت کاری فلزات

در پرداخت کاری فلزات ضایعات و زبری‌های موجود در سطح ورق با استفاده از سنباده از بین می‌روند. درجه زبری و نرمی سنباده هم تابع میزان پلیسه‌هایی است که روی ورق فلزی وجود دارند. برای پرداخت کاری روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شوند. یکی از این روش‌ها برس کاری فلزات است. این کار با استفاده از ماشین های برشکاری انجام می‌شود. این ماشین‌ها نمای بیرونی کار را کاملا یکدست می‌کنند. هم‌چنین می‌توان به کمک آن‌ها خطوط موازی و نرمی را روی کار ایجاد نمود. نوع دیگر پرداخت کاری فلزات آبکاری است. آبکاری فلزات ممکن است به دو شکل الکتریکی و غیرالکتریکی انجام پذیرد. پرداخت لرزشی یا ویبره‌ای از دیگر انواع پرداخت کاری فلزات است که طرفداران خاص خودش را دارد. دستگاه پرداخت کاری لرزشی یا ویبره‌ای وسیله‌ای است که در این فرایند آن را مورد استفاده قرار می‌دهند.

پولیش بوف نوع دیگر پرداخت کاری فلزات است که در آن از ماشین پولیش پارچه‌ای استفاده می‌شود. این ماشین یک دیسک پارچه‌ای دارد که از آن برای براق کردن محصولات استفاده می‌کنند. به کمک این ماشین علاوه بر این که محصول براقیت خاصی پیدا می‌کند، می‌توان لبه‌های کار را هم با آن گرد کرد. این نوع پرداخت کاری برای محصولات تزئینی کاربرد زیادی دارد‌. روش دیگری برای پرداخت کاری فلزات تحت عنوان سنگ زنی وجود دارد. کیفیت و دقت سنگ زنی بسیار بالا است و فولاد، شیشه، سرامیک، آلومینیوم و… از جمله فلزات و موادی هستند که پرداخت کاری آن‌ها با این شیوه انجام می‌پذیرد. یک نوع پرداخت کاری دکوراتیو هم وجود دارد که مثل رنگ است اما تفاوت‌هایی با آن دارد. به این شکل از پرداخت کاری پوشش پودری می‌گویند که دوام بیشتری در مقایسه با رنگ دارد. انواع دیگری از پرداخت کاری با نام‌های سند بلاست یا ساب پاشی و سیاه کاری حرارتی هم وجود دارند.

واکس گیلانس در پرداخت کاری چیست؟

پیش از معرفی واکس گیلانس، بهتر است در مورد خود گیلانس با همدیگر صحبت کنیم. برای پرداخت کاری و آبکاری فلزات از نمد یا همان گیلانس استفاده می‌شود. گیلانس را می‌توان جزء پرکاربردترین محصولاتی به شمار آورد که در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیلانس‌ها با توجه به کاربردی که دارند در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و جنس یکسانی هم ندارند. گیلانس‌ها از لایه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و جهت پولیش فلزات خاصی به کار می‌روند. جنس نمدی گیلانس‌ها باعث می‌شود که سطوح فلزی به شکل قابل توجهی صاف و براق شوند‌. متریال به کار رفته در گیلانس‌های پرداخت کاری ممکن است از جنس نخ، پارچه ارتشی، پشم و… باشد. در میان گیلانس‌های نام برده شده در این قسمت، گیلانس‌های نخی کاربرد بیشتری نسبت به سایرین دارند. برای درخشش محصول و براق کردن آن نیز از واکس گیلانس استفاده می‌شود. در قسمت بعدی مزیت‌های استفاده از این ماده را بررسی می‌کنیم.

صیقلی کردن سطوح با لوازم پرداختکاری

مزیت‌های استفاده از واکس گیلانس چیست؟

واکس گیلانس باعث می‌شود تا سطوح مختلف فلزی، چوبی و… درخشش و براقیت خاصی داشته باشند. عملیات پرداخت کاری فلزات بدون استفاده از واکس گیلانس ناقص است. برای اینکه نتیجه نهایی با کیفیت هرچه تمام تر رقم بخورد، از واکس گیلانس استفاده می‌شود. واکس گیلانس در کارهایی که ظرافت زیادی دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زمانی که برای ساخت دستگیره، پایه‌های کابینت، قابلمه، سطوح مسی، سرویس آشپزخانه، آینه و شمعدان و… از واکس گیلانس استفاده شود، نتيجه کار جلوه بی‌نظیری از لحاظ براقیت پیدا خواهد کرد. واکس‌های گیلانس عملکرد عالی از خود نشان می‌دهند. هم‌چنین یکی از مزیت‌های آنان این است که به دلیل عرضه در تنوع بالا به راحتی قابل تهیه هستند.

ساب پولیش

واکس گیلانس را می‌توان برای همه اقسام فلزات مورد استفاده قرار داد. واکس‌های گیلانس در انواع مختلف آبی، سبز، سفید، صورتی، مشکی و… قابل تهیه هستند. جا دارد در این قسمت از بحث به یک نکته مهم اشاره کنیم. نباید واکس گیلانس را به صورت مستقیم روی قطعات فلزی به کار برد. اگر این کار به شکل مستقیم صورت پذیرد ممکن است سطح فلز دچار آسیب شود. واکس‌های گیلانس در مرحله آخر فرایند پرداخت کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این جهت کیفیت آن‌ها بسیار مهم است. اگر واکس گیلانس کیفیت لازم را نداشته باشد، نتيجه کار باب میل مخاطب و مشتری نخواهد بود. این واکس‌ها مزیت مهم دیگری هم دارند. با استفاده از واکس‌های گیلانس، فلزات دیگر دچار زنگ زدگی نخواهند شد.

 

خرید واکس گیلانس

انواع مختلف واکس گیلانس کدامند؟

واکس گیلانس همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم دارای انواع مختلفی است. در این قسمت از مقاله به صورت مختصر ویژگی‌های هر کدام از این انواع را بررسی می‌کنیم‌. یکی از انواع واکس‌ها، واکس آبی است. از این واکس برای انجام عملیات پرداخت کاری بر روی قطعات فلزی با ارزش، قطعات استیل، کروم، برنجی، شیشه‌ای، برنزی و… استفاده می‌شود. در واقع این واکس برای استفاده بر روی محصولاتی که نیاز به جلادهی با خش بری کم دارند، مناسب هستند. از دیگر انواع واکس‌های گیلانس در پرداخت کاری واکس پولیش سبز است. واکس‌های سبز در مقایسه با واکس‌های آبی خش بری کمتری دارند. ممکن است واکس‌های پولیش سبز را در بازار تحت نام واکس برنج نیز مشاهده نمایید.

از دیگر انواع واکس گیلانس که جا دارد به آن اشاره کنیم، واکس پولیش صورتی است. این نوع واکس از نظر کاربرد تفاوتی با واکس آبی و سبز ندارد. تقریبا میانگینی از خاصیت واکس آبی و سبز را می‌توان در واکس پولیش صورتی پیدا کرد. این واکس‌ها را می‌توان در فرچه کاری استیل، فرچه کنفی و… به کار برد. واکس پرداخت کاری مشکی نوع دیگر از واکس گیلانس است که باعث می‌شود تا سنباده بر روی نمد بچسبد. این واکس بر روی قطعات و محصولات مختلف آهنی، استیل، آلومینیومی و… به کار گرفته می‌شود. عملکرد واکس پولیش مشکی، مثل سنباده نواری است. اگر بخواهید همراه با فرچه کاری به لایه برداری، خش بری و ایجاد براقیت بپردازید بهتر است از واکس قرمز استفاده کنید. واکس پولیش قرمز بر روی فرچه کنفی استفاده می‌شود.

پرداخت کاری

کلام آخر

در این مقاله سعی نمودیم تا هر آن چه که در مورد واکس گیلانس لازم است بدانید را با بیانی ساده و مختصر مطرح کنیم. واکس‌های گیلانس که جزء مواد شیمیایی هستند، در صنعت پرداخت کاری جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. با تهیه واکس‌های گیلانس می‌توان نواقص انواع مختلفی از فلزات را از بین برد و به پولیش نمودن و جلا دهی آن‌ها کمک کرد. واکس‌های پولیش همان‌طور که گفتیم با توجه به کاربردی که دارند، دارای رنگ‌های مختلفی هستند. با توجه به توضیحات فوق می‌توانید محصول مورد نیاز خود را از برند معتبر ساب پولیش با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت تهیه نمایید.

 

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *