در مورد فرچه کنفی پرداخت کاری و مطالب مهم مربوط به آن چه می‌دانید؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

اطلاعات و مطالب مهم در مورد فرچه کنفی پرداخت کاری

فرچه کنفی پرداخت کاری، از انواع مهم و ضروری در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش می‌باشد. صنعت پرداختکاری به طور کلی صنعتی است که امروزه طرفداران بسیار فراوانی دارد. این صنعت در واقع با استفاده از قابلیت‌های خود، به راحتی می‌تواند محصولات و اجسام مختلف را پرداخت کند. پرداخت کاری، فعالیتی است که باید توسط دستگاه‌های مخصوص و لوازم و تجهیزات ویژه انجام شود. در این محتوا و در بخش‌های بعد توضیحات کامل و جامعی را در مورد فرچه کنفی پرداخت کاری و تمام مطالبی که مربوط به پرداختکاری می‌شود برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. پس در تمامی بخش‌ها با ما همراه باشید تا اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم.

دستگاه پرداختکاری چیست و انواع دستگاه پرداختکاری شامل چند مورد می‌باشد؟

به طور کلی دستگاه پرداختکاری را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار و لوازم پرداختکاری ساب پولیش در نظر گرفت. این دستگاه در صنعت پرداختکاری با استفاده از تجهیزات خود، محصولات و یا قطعات گوناگون را پولیش و پرداخت می‌کند. پرداخت و پولیش در این صنعت پرکاربرد به معنای صیقل دادن، صاف کردن، جلا دادن و درخشان کردن قطعات و اجسام متفاوت می‌باشد. دستگاه پرداختکاری در صنایع گوناگون به طور کلی دارای 4 مدل اصلی است.

این 4 مدل شامل دستگاه موشکی پرداختکاری ایستاده تک فاز، دستگاه موشکی پرداختکاری ایستاده سه فاز، دستگاه پرداختکاری خرطومی پرتابل شلنگی و دستگاه پرداختکاری ویبره می‌باشد. ولی در واقع صنعت پرداختکاری به یک صنعت بسیار بزرگ تبدیل شده است و دستگاه‌های پرداخت کاری پیشرفته دیگری نیز دارد. دستگاه پرداخت آلومینیوم، دستگاه پرداخت طلا، دستگاه پرداخت کاری فلزات، دستگاه پرداخت کاری نقره، دستگاه پرداخت کاری برنج، دستگاه پرداخت چوب، دستگاه پرداخت کاری اتوماتیک، دستگاه پرداخت کاری استیل، دستگاه پرداخت مس و دستگاه‌های پرداخت رومیزی از جمله این دستگاه‌های پرداخت متنوع می‌باشد.

بهترین دستگاه پرداخت کاری

 

بهترین دستگاه پرداخت کاری چیست؟

همان گونه که می‌دانید و بیان کردیم در صنعت پرداختکاری، دستگاه‌های پرداخت و پولیش متنوعی وجود دارد. هر یک از این دستگاه‌ها، وظایف خاص خود و کارایی ویژه‌ای دارند. در نتیجه هر کدام از آن‌ها در انجام پرداخت کاری، بهترین دستگاه محسوب می‌شوند. به طور کلی عوامل متعددی وجود دارد که بر اساس آن مناسب ترین دستگاه جهت پرداختکاری انتخاب می‌شود. این عوامل شامل کیفیت محصول، جنس محصول و یا قطعه، نوع برق مورد استفاده در کارگاه پرداخت، نوع عمل انجام شده بر روی محصول و غیره است. البته برخی پرداختکاران بر اساس استفاده‌های مکرر از دستگاه پرداخت موشکی ایستاده سه فاز و نوع کارکرد آن، این دستگاه را بهترین دستگاه پرداخت و پولیش معرفی می‌کنند.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

در کنار دستگاه پرداختکاری، ابزاری نیز باید وجود داشته باشد و آن لوازم پرداخت کاری ساب پولیش است. این لوازم مهم و ضروری با کمک دستگاه‌های پرداخت کاری، عملیات پرداخت و پولیش محصولات و اجسام مختلف را به درستی انجام می‌دهد. در حقیقت تمامی این لوازم باید در کنار یکدیگر و همراه با دستگاه‌های پرداختکاری، عملیات پولیش و پرداخت را انجام دهند. از جمله این لوازم می‌توان به سنباده‌های پرداختکاری، فرچه کنفی پرداخت کاری، فرچه سیمی پرداخت، نمد، انواع واکس پرداخت، انواع گیلانس پرداخت، سنبه، غلتک پرداخت، اسکاچ، زیر نواری، خمیر پولیش، صابون پولیش و دیگر اقلام پرداخت کاری اشاره کرد. در صنعت پرداختکاری این لوازم بسیار متعدد و گوناگون می‌باشند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی و کاربرد مخصوصی هستند. آموزش کار با لوازم پرداختکاری مناسب با محصول مورد نظر می‌باشد. هر یک از آن‌ها در واقع در موقعیت‌های مختلف و مناسب باید استفاده شوند. در این محتوا با برخی از مهم‌ترین لوازم پرداخت کاری و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

 

مراحل پرداخت کاری شامل چه مواردی می‌شود؟

به طور کلی همان‌طور که می‌دانید، عملیات پرداخت نیاز به لوازم پرداخت کاری ساب پولیش دارد. برای انجام پرداخت و پولیش روی محصولات، باید مراحلی طی شود. پرداختکاران در واقع قبل از انجام پرداخت، محصول و یا قطعه مورد نظر را تمیز می‌کنند. تمیز شدن سطح قطعه، هر نوع آلودگی و کدری را از روی آن از بین می‌برد. اکنون جهت شروع پرداختکاری باید روش‌های متعددی روی محصول انجام شود. این مراحل شامل آبکاری فلزات، برس کاری، براق کاری، سنگ زنی، سند بلاست، پولیش لرزشی، پوشش پودری و سیاه کاری حرارتی می‌باشد. به طور کلی در هر یک از این مراحل، محصول و یا اجسام گوناگون به بالاترین سطح کیفیت و ماندگاری می‌رسند.

فرچه کنفی پرداخت کاری چیست؟

فرچه کنفی چیست؟ فرچه کنفی پرداخت کاری همان‌طور که بیان کردیم، از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار و لوازم در صنعت پرداخت کاری می‌باشد. نام دیگر فرچه کنفی پرداخت کاری، برس کنفی می‌باشد. فرچه به طور کلی مانند دیگر لوازم پرداختکاری ساب پولیش، وظیفه صاف کردن و صیقل دادن قطعات و یا اجسام گوناگون را بر عهده دارد. به این منظور که این ابزار، ضایعات و خوردگی‌های روی سطح اجسام را از بین می‌برد و در نهایت آن‌ها را شفاف و درخشان می‌کند. به طور کلی فرچه در پرداختکاری به دو نوع فرچه کنفی پرداخت کاری و فرچه سیمی پرداختکاری تقسیم بندی می‌شود.

البته انواع دیگری از فرچه مانند فرچه با الیاف جین (لی)، فرچه کتان، هزارلا، پشمی و غیره نیز در پرداخت کاری وجود دارد. ولی از مهم‌ترین آن‌ها، فرچه کنفی پرداخت کاری و سیمی می‌باشد. متریال استفاده شده در فرچه کنفی پرداخت کاری همان گونه که از نام آن مشخص است، کنف می‌باشد. کنف یک پارچه ضخیم است. در این نوع فرچه، پارچه کنفی ضخیم در لایه‌های بسیار زیاد به یکدیگر دوخته می‌شوند و فرچه کنفی پرداخت کاری را تشکیل می‌دهند. این فرچه‌ها از 1 لایه تا 5 لایه تولید شده و در بازار وجود دارند تا پرداختکاران مناسب با نوع پرداخت، به راحتی فرچه مورد نظر را انتخاب کنند.

فرچه کنفی چیست؟ فرچه کنفی پرداخت کاری

 

خصوصیات فرچه کنفی در لوازم پرداختکاری

فرچه کنفی پرداخت کاری در لوازم پرداختکاری ساب پولیش دارای ویژگی و خصوصیات بسیاری می‌باشد. اندازه فرچه کنفی پرداخت کاری در کمترین ابعاد 15 سانتی‌متر است. ولی این اندازه در بیشترین حالت خود، 40 سانتی‌متر می‌باشد. البته پرداختکاران اغلب از ابعاد خاصی در پرداخت و پولیش محصولات استفاده می‌کنند و این ابعاد از 30 سانتی‌متر شروع شده و تا 40 سانتی‌متر پایان می‌یابد. پرداختکاران و مشتریان، این ابعاد را بر اساس نوع کارایی و موارد مصرف به راحتی سفارش داده و عملیات پرداخت را انجام می‌دهند.

ضخامت فرچه کنفی، از دیگر خصوصیات فرچه کنفی پرداخت کاری است. ضخامت نیز در این ابزار متفاوت است و کمترین اندازه آن از 10 میلی‌متر شروع می‌شود. بیشترین اندازه و ضخامتی که برای این نوع فرچه‌ها وجود دارد 12 میلی‌متر است. البته اندازه و ضخامت فرچه کنفی پرداخت کاری به کشور سازنده و برند آن نیز بستگی دارد. فرچه کنفی در لوازم پرداختکاری و در فروشگاه ساب پولیش قابل عرضه می‌باشد. فرچه کنفی‌ها تنوع زیادی در بخش تولید دارند که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

فرچه کنفی در لوازم پرداختکاری

 

انواع فرچه کنفی در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش

همانطور که بیان کردیم، فرچه کنفی پرداخت کاری در سایزهای گوناگون و ابعاد مختلف در ایران تولید میشوند. ولی در واقع این تولید تنها در کشور ایران نمیباشد. این فرچه به دلیل تولید در کشورهای دیگر و صادر شدن آن به ایران، دارای تنوع بسیار زیادی میباشد. از جمله کشورهای سازنده این نوع فرچه ترکیه، چین و هند است. البته در این کشورها فرچه کنفی پرداخت کاری، تنها در ابعاد 30 سانتیمتری تولید میشود ولی به دلیل تنوعی که در برند آن وجود دارد، دست مشتریان را برای انتخاب بهتر و مناسب‌تر باز می‌گذارد.

این امر باعث می‌شود مشتریانی که به دنبال فرچه کنفی پرداخت کاری از برندهای خارجی هستند، به راحتی خرید خود را انجام دهند. در بین این کشورهای سازنده، ترکیه فرچه کنفی پرداخت کاری را به صورت ریز دوخت تولید و صادر می‌کند. این ریز دوخت بودن سبب می‌شود جنس فرچه بسیار محکم باشد و اجسام سخت را به راحتی پرداخت و پولیش کند. البته نوع ایرانی این گونه فرچه‌ها نیز از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و به طور کلی فرچه کنفی پرداخت کاری در لوازم پرداختکاری ساب پولیش در انواع گوناگونی تولید شده و قابل سفارش می‌باشند.

کاربرد فرچه پرداخت کاری کنفی

 

1 فکر در مورد فرچه کنفی در لوازم پرداختکاری

موارد مصرف فرچه کنفی پرداخت کاری، از دیگر مواردی است که باید به آن اشاره کنیم. در واقع با استفاده از فرچه کنفی، نیاز اصلی پرداخت و یا پولیش کاری برطرف خواهد شد. با توجه به این که فرچه، مورد استفاده در پرداختکاری می‌باشد اما در صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرچه کنفی پرداخت کاری به منظور سخت بری، ریخته گری، برداشت ضایعات و براده‌های قرار گرفته بر روی سطح اجسام مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع فعالیت‌های صنعتی کاربرد دارد. در واقع با توجه به نوع کاربرد فرچه از واکس مخصوص آن استفاده می‌شود. این محصول وسیله‌ای است که در صنعت پرداختکاری استفاده شده و آن را بر روی سطح فلزاتی از قبیل استیل، آهن و برنج می‌کشند. همان گونه که بیان کردیم، با توجه به قابلیت‌های بسیار عالی فرچه‌ها از آن‌ها در صنایع گوناگون مانند موتور سازی، ساخت اگزوز موتور، تولید انواع شیرآلات، دایکاست، پولیش قطعات آهن، استیل و برنج استفاده می‌شود.

قیمت فرچه کنفی پرداخت کاری

فرچه کنفی پرداخت کاری مانند دیگر اقلام پرداختکاری متنوع، قیمت یکسان و ثابتی ندارد. در واقع قیمت فرچه کنفی پرداخت کاری با توجه به انواع متفاوت آن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل کیفیت پارچه و یا الیاف مورد نظر، ابعاد و اندازه فرچه، ضخامت فرچه، جنس فرچه پرداخت کاری و غیره می‌باشد. البته علاوه بر موارد بیان شده، عوامل دیگری نیز قیمت فرچه کنفی پرداخت کاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تک فروشی و یا عمده فروشی یکی از این عوامل است. در صورت عمده فروشی، قیمت فرچه‌ها کمتر شده و با تک فروشی قیمت آن‌ها بالا می‌رود. البته فروشگاه آنلاین ساب پولیش، برای تمامی لوازم و ملزومات پرداخت کاری قیمت ثابت و یکسانی قرار داده است تا مشتریان و خریداران یک خرید مناسب، با کیفیت و مقرون به صرفه را تجربه کنند.

قیمت و کاربرد انواع فرچه کنفی

 

فرچه سیمی پرداختکاری چیست و چه کاربردی دارد؟

فرچه سیمی پرداختکاری از دیگر اقلام و لوازم پرداخت کاری ساب پولیش می‌باشد. همان گونه که از نام این فرچه مشخص است، جنس آن از سیم و یا مفتول می‌باشد. در واقع این نوع فرچه را از آلیاژ کربن می‌سازند. دلیل تولید این نوع فرچه مقاومت و ماندگاری بسیار بالای آن است. این ابزار به دلیل سختی زیادی که دارد، به صورت فراوان جهت براده برداری استفاده می‌شود. فرچه سیمی نیز مانند فرچه کنفی پرداخت کاری بسیار پرکاربرد است و فلزاتی مانند برنج، آهن و استیل را براده برداری کرده و سطح آن‌ها را صیقلی می‌کند. از این نوع فرچه می‌توان هم قبل از پرداختکاری و هم بعد از آن استفاده کرد.

گیلانس پرداختکاری چیست و از چه چیزی ساخته شده است؟

یکی دیگر از مهم‌ترین و کاربردی ترین لوازم پرداختکاری ساب پولیش، گیلانس پرداختکاری است که مانند فرچه کنفی پرداخت کاری از لوازم ضروری به حساب می‌آید. با استفاده از گیلانس، می‌توان تمام سطح قطعات فلزی و یا غیر فلزی را پرداخت کرده و درخشندگی آن‌ها را افزایش داد. گیلانس پرداختکاری را یک نوع فرچه می‌دانند که از جنس نمد می‌باشد. گیلانس در واقع لایه‌های متعدد نمدی است که به یکدیگر دوخته شده‌اند. تعداد این لایه‌ها ممکن است از 21 عدد تا 24 عدد تغییر کند.

با انواع گیلانس پرداختکاری و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید

گیلانس در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش در انواع جنس‌ها و رنگ‌های متنوع تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. از انواع متفاوت گیلانس‌ها می‌توان به گیلانس کنفی، نخی و یا لی، کتان، پشمی، پشمی انگشتی، هزارلا زرد، هزارلا آبی، هزارلا سفید، هزارلا قرمز، ارتشی و ترکیبی اشاره کرد. کاربرد گیلانس پرداختکاری چیست؟ اکنون که با انواع گیلانس پرداخت آشنا شدیم، بهتر است کاربردهای هر یک از آن‌ها را نیز بیشتر بشناسیم. جلا دادن سطوح سنگی، درخشان کردن قطعاتی همچون استیل، برنج و آهن، جلا دهندگی طلا، رزین کاری، اپوکسی کاری و پرداختکاری سطوح میانی قطعات از مهم‌ترین نمونه‌‌های کارایی و کاربرد گیلانس پرداختکاری می‌باشد.

گیلانس پرداخت کاری

 

نحوه و طریقه استفاده از انواع گیلانس پرداختکاری چگونه هستند؟

به طور کلی پرداختکاران جهت استفاده از گیلانس پرداختکاری، باید آن را آماده کنند. آماده سازی گیلانس به این صورت است که در اولین مرحله تعدادی از گیلانس‌ها به یکدیگر وصل می‌شوند. این اتصال با استفاده از میخ و یا پرس انجام می‌شود. وسط گیلانس‌ها باید یک سوراخ دایره‌ای وجود داشته باشد که آن را با استفاده از مته ایجاد می‌کنیم. در این بخش گیلانس آماده‌ی پرداخت می‌باشد و باید آن را در جایگاه مخصوص در دستگاه پرداختکاری قرار دهیم. اکنون گیلانس مورد نظر می‌تواند به درستی ضایعات و خوردگی‌های روی سطح قطعات را از بین ببرد و آن را براق کند.

همراه با انواع گیلانس پرداختکاری چه ابزارهایی برای پرداختکاری به کار گرفته می‌شوند؟

همان‌طور که در ابتدای محتوا بیان کردیم، تمام ملزومات و لوازم پرداخت کاری ساب پولیش بدون همکاری با یکدیگر توانایی پرداخت محصولات را ندارند. کار با گیلانس پرداختکاری نیز به همین صورت است. در واقع جهت عملکرد درست و مناسب گیلانس پرداختکاری، از انواع واکس‌های پرداخت و سنباده پرداخت کاری نیز استفاده می‌کنند. به این صورت که واکس مناسب را انتخاب کرده و بر روی گیلانس می‌کشند. سپس قطعه مورد نظر را در تماس با گیلانس قرار می‌دهند تا کار پرداخت انجام شود. در نهایت اضافات باقی مانده را با استفاده از سنباده پاک کرده و آن را براق می‌کنند.

انواع واکس پرداخت کاری چگونه هستند؟

واکس پرداختکاری همچون فرچه کنفی پرداخت کاری و دیگر لوازم پرداخت، دارای انواع و اقسام گوناگونی است. از لحاظ کارایی این واکس‌ها به دو دسته رو کار و زیر کار تقسیم بندی می‌شوند. زیر کار به واکسی گفته می‌شود که در ابتدای پرداختکاری از آن استفاده شود. واکس رو کار نیز برعکس زیر کار در مراحل پایانی پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر رنگ نیز واکس‌ها را به مدل‌های گوناگون تقسیم می‌کنند. واکس پرداخت کاری آبی، واکس پرداخت کاری سبز، واکس قرمز، واکس پرداخت مشکی، واکس پرداخت صورتی، واکس پرداخت سفید سنگ، واکس پرداختکاری نخودی و در نهایت واکس قوطی از انواع متفاوت واکس‌های رنگی پرداخت می‌باشند.

انواع واکس پرداخت کاری آبی

کاربرد و استفاده از سنبه پرداختکاری در چیست؟

نشانه زنی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که به وسیله ابزار و لوازم پرداختکاری ساب پولیش بر روی سطوح مختلف قطعات انجام می‌شود. این عمل در پرداختکاری باید توسط وسیله‌ای به نام سنبه انجام شود. در واقع از این وسیله و ابزار جهت بیرون کشیدن میله‌ای که در داخل سوراخ است، استفاده می‌شود. این کار باید با کمک یک چکش در پرداختکاری انجام بگیرد. به این صورت که چکش ضربه‌هایی را به سنبه وارد کرده و باعث خارج شدن میله از سوراخ می‌شود. به همین منظور جنس سنبه‌ها از فولاد می‌باشد و در برابر هر نوع ضربه و واکنشی، مقاوم هستند.

کاربرد غلتک پرداختکاری در لوازم پرداختکاری ساب پولیش در چیست؟

در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش، وسیله و یا ابزاری به نام غلتک پرداخت کاری نیز وجود دارد. به طور کلی تمامی تجهیزات پرداختکاری، وظیفه صاف کردن و صیقل دادن قطعات و اجسام مختلف را برعهده دارند. برخی از این قطعات، بسیار حساس بوده و باید با استفاده از تجهیزات مناسب پرداخت شوند. یکی از این ابزارها، سنباده نواری است. در حقیقت برای بهتر شدن کار پرداخت و فرم دادن اصولی قطعات در کنار سنباده نواری، غلتک پرداختکاری وسیله‌ای بسیار کاربردی می‌باشد. این غلتک سطوح استیل را به خوبی پرداخت کرده و تمامی ناهمواری‌ها را از بین می‌برد. در صنعت پرداختکاری، از غلتک تنها برای فرم دهی سطوح استیل استفاده نمی‌شود و فلزات دیگر نیز با کمک این ابزار پرداخت و یا پولیش می‌شوند. ولی پرداختکاران اغلب از این وسیله جهت پرداخت قطعات استیل استفاده می‌کنند.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری