خمیر پولیش چیست؟+(نحوه استفاده و مزیت آن در صنعت پولیش)

خمیر پولیش چیست؟+(نحوه استفاده و مزیت آن در صنعت پولیش)
خمیر پولیش چیست؟+(نحوه استفاده و مزیت آن در صنعت پولیش)

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

خمیر پولیش چیست؟+(نحوه استفاده و مزیت آن در صنعت پولیش)

خمیر پولیش برای پاکسازی سطوح فلزی، احیای انواع سطوح رنگ شده و براق کردن نهایی کار استفاده می‌گردد. این محصول از انواع مختلفی از صابون‌های محلول در آب ساخته شده‌است. شما پس از مراحل سنباده‌کاری و پولیش سطوح فلزی، به جهت براق نمودن، به خمیر پولیش نیاز دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل، در مورد این محصول توضیح دهیم.

زیر نواری پرداختکاری
زیر نواری پرداختکاری

مزایای استفاده از خمیر پولیش

به صورت کلی، استفاده از خمیر پولیش، می‌تواند به تمیز کردن، صیقل‌‌‌‌ دهی و حفظ زیبایی سطوح فلزی کمک کند. همچنین، این محصول قابل مصرف چند منظوره است و می‌تواند سبب افزایش ارزش و ظاهر قطعات فلزی شود. البته این امکان وجود ندارد که بتوان به شکل دستی، پرداختکاری را به صورت حرفه‌ای و بدون استفاده از دستگاه‌های پرداختکاری انجام داد. بنابراین لازم است که شما برای کار پرداختکاری خود، از ابزارهای مختف پرداخت مانند دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش نیز استفاده کنید. در زیر مواردی از مزایای خمیر پولیش را بررسی می‌کنیم:

  • اصلاح خراش‌های ریز:

خمیر پولیش فلزات قادر به اصلاح موثر و رفع خراش‌های ریز و سطحی روی فلزات است. با کمک آن، می‌توانید خراش‌های ریز و ناچیز را از بین ببرید و سطح را به حالت اولیه برگردانید.

  • حفظ زیبایی سطح:

با روند استفاده منظم از خمیر پولیش فلزات، می‌توانید زیبایی و براقیت سطح فلزی را به طول عمر بیشتری ارتقا دهید. این محصول، سبب حفظ طولانی‌ مدت درخشندگی و مانع از زنگ‌ زدگی و خوردگی سطوح فلزی می‌شود.

  • استفاده آسان:

خمیر پولیش فلزات، به راحتی قابل استفاده است. کافیست مقدار کمی از خمیر را روی سطح فلزی اعمال کنید و با حرکات دایره‌ای آن را پولیش کنید. عملیات استفاده از خمیر پولیش، نسبتاً ساده است و نیاز به تجهیزات ویژه‌ای ندارد.

  • قابلیت استفاده چند منظوره:

خمیر پولیش فلزات بر روی انواع مختلف فلزات مانند استیل، آلومینیوم، مس و برنج قابل مصرف است. این به شما امکان می‌دهد از یک محصول برای پولیش و تمیز کردن قطعات مختلف و سطوح فلزی استفاده کنید.

  • افزایش ارزش:

با استفاده از خمیر پولیش فلزات، می‌توانید سبب افزایش ارزش و ظاهر قطعات فلزی شوید. این محصول باعث می‌شود قطعات فلزی در انواع صنایع مختلف مثل خودروسازی، جواهرات، لوازم خانگی و غیره مورد توجه قرار گیرد.

دستگاه خرطومی(پرتابل) پرداختکاری
دستگاه خرطومی(پرتابل) پرداختکاری

تفاوت واکس پرداختکاری و خمیر پولیش

همانطور که می‌دانید واکس پولیش، ابزاری مهم و کاربردی برای صیقلی کردن انواع فلزات است. این محصول پس از اتمام عملیات پولیش، با لایه‌ برداری از سطح فلزات، کلیه خش‌ها و ناهمواری‌های محصولات را از بین می‌برد. واکس ابی استیل برای فلزات گرانبها شامل طلا، نقره، پلاتین، تیتانیوم و … به کار برده می‌شود. واکس سبز پرداختکاری نیز بر روی فلزاتی مثل برنج، مس و آلومینیوم استفاده می‌شود و به براق شدن و جلای بیشتر آن‌ها کمک می‌کند. البته ناگفته نماند که واکس سبز، جلادهی و براقیت کمتری نسبت به آبی دارد.

خمیر پولیش نیز در واقع همان واکس پرداختکاری ساب پولیش است، با این تفاوت که به شکل مایع است. واکس‌ها یا همان صابون‌ها به طور کلی به شکل جامد در دسترس هستند، زیرا به صورت غیر اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما خمیر پولیش به صورت مایع بوده و برای استفاده در دستگاه‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی این ابزارآلات، باید حتماً در مراحل آخر پرداختکاری استفاده‌ شده تا ریزترین خطوط و ناهمواری‌ها را از بین ببرند.

اجزای تشکیل‌دهنده فرمولاسیون خمیر پولیش

در مکانیسم تولید فرمولاسیون خمیر پولیش فلزات، از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود که سبب ارتقاء کیفیت محصول نهایی و بهبود اثرگذاری آن می‌شود. مواد اصلی سازنده فرمولاسیون خمیر پولیش را، مواد آلی و معدنی شکل می‌دهند. از جمله مهم‌ترین موادشیمیایی موجود در فرمولاسیون این خمیر، می‌توان به چربی حیوانی، کربنات سدیم، گچ طبیعی، آب و آمونیوم هیدروکساید اشاره کرد.

نحوه استفاده از خمیر پولیش

نحوه استفاده از خمیر پولیش، به نوع سطحی که می‌خواهید پولیش کنید و نوع خمیر پولیش مورد استفاده، بستگی دارد. زمان پولیش از عینک و ماسک استفاده کنید تا از خود در برابر گرد وغبار و بخارات محافظت کنید. استفاده از خمیر پولیش فلزات عموماً به روش زیر انجام می‌شود:

  1. سطح را پاکسازی کنید: قبل از استفاده از خمیر پولیش، سطح فلزی را کاملا تمیز کنید. از طریق شستشو با شوینده ملایم و مناسب، روغن، چربی، گرد و غبار، زنگ و سایر آلودگی‌ها را از سطح فلز بردارید. سپس سطح را با یک دستمال تمیز و خشک کنید.
  2. آماده‌کردن خمیر: قبل از مصرف، خمیر پولیش را آماده کنید. بسته به نوع محصول، ممکن است احتیاج به ترکیب خمیر با آب یا سایر مواد داشته باشید. دستورالعمل را دقیقاً دنبال کنید تا ترکیب و میزان صحیح را به‌دست آورید.
  3. مصرف خمیر: مقدار کمی از خمیر پولیش را روی سطح فلزی قرار دهید. با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز یا اسفنج فلزی، خمیر را به حالت یکنواخت روی سطح پخش کنید. می‌توانید از حرکات دایره‌ای کوچک یا خطی استفاده کنید و فشار متوسطی را به سطح فلز وارد کنید.
  4. پولیش و صیقل: بعد از پخش خمیر روی سطح، شروع به پرداخت و صیقل فلز کنید. با حرکات مداری یا خطی، خمیر را به آرامی بر روی سطح فلز بمالید. از فشار متوسط استفاده کنید و توجه کنید که بیش از حد فشار اعمال نکنید تا سطح فلز آسیب نبیند.
  5. شستشو و تمیزکاری: پس از اینکه سطح موردنظر به اندازه کافی پولیش شد، از یک دستمال میکروفایبر تمیز برای پاک کردن خمیر پولیش باقی‌مانده استفاده کنید. ممکن است لازم باشد سطح فلز را با آب داغ شستشو دهید تا خمیر را کاملاً از بین ببرید. سپس سطح را خشک کنید تا درخشندگی عالی حاصل شود.

نحوه نگه‌داری از خمیر پولیش

سعی کنید از خمیر پولیش در یک منطقه سایه‌دار و دور از نور مستقیم خورشید استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از این محصول، تا حداکثر 5 سال پس ‌از تاریخ تولید است و بهتر است محصول را از منابع گرما دور نگه‌دارید. توجه داشته باشید که قرار گرفتن مداوم این خمیر روی پوست سبب می‌شود که پوست، دچار خشکی و ترک‌خوردگی شود. در هنگام استفاده از خمیر پولیش، بهتر است که از دخانیات استفاده نکنید و حتما آن را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. اگر می‌خواهید خمیر شما خشک نشود، فراموش نکنید که پس از استفاده، درب محصول را کاملا ببندید.

خرید خمیر پولیش

شما می توانید به منظور خرید انواع لوازم پرداختکاری ساب پولیش، به سایت ما سر بزنید و این محصولات را به راحتی تهیه کنید. سایت لوازم پرداخت کاری ساب پولیش به نشان نماد اعتماد، ساماندهی و مجوز اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی مجهز است. تلاش ما همواره بر این بوده است تا محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم.

اشتراک گذاری