خرید و قیمت واکس پرداختکاری سبز به چه صورت میباشد؟

خرید و قیمت واکس پرداختکاری سبز به چه صورت میباشد؟
خرید و قیمت واکس پرداختکاری سبز به چه صورت میباشد؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

 خرید و قیمت واکس پرداختکاری سبز به چه صورت میباشد؟

امروزه در صنعت پرداختکاری از لوازم و تجهیزات مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از این لوازم پرداختکاری ساب پولیش، واکس پرداختکاری ساب پولیش است. استفاده از واکس پرداختکاری باعث شده سطوح مانند سطح آلومینیومی، نقره یا چوب کاملا صاف و صیقلی شود به همین دلیل در صنایع پرداختکاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. هدف از استفاده از این واکس برای این است که نقص و ایرادات قطعات را از بین ببرد و میزان درخشش آن را افزایش دهد. واکس پولیش در رنگ‌های گوناگون در بازار عرضه می‌شود که می‌توان برای قطعات تولیدی از آن استفاده کرد. در ادامه این مقاله اطلاعات کامل درباره این محصول برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

کونیک دستگاه پرداختکاری
کونیک دستگاه پرداختکاری

تعریف واکس پرداختکاری

یکی از اصلی‌ترین لوازم پرداختکاری ساب پولیش، واکس پرداختکاری است. این واکس برای پولیش و صیقلی کردن فلزات بکار می‌رود. واکس پرداختکاری دارای رنگ‌های مختلفی است که هر رنگ براساس کاربردشان برای فلزات مختلف استفاده می‌شود. واکس پرداختکاری به چند دسته تقسیم می‌شود.

  • واکس قرمز و مشکی: از این نوع واکس برای نمد کاری استفاده می‌کنند.
  • واکس قوطی: معمولا برای زیرکاری سنگ و چوب از واکس قوطی استفادع می‌کنند.
  • واکس سبز و آبی: از این نوع واکس برای روی کار قطعات استفاده می‌شود.
فرچه سیمی پرداختکاری
فرچه سیمی پرداختکاری

کاربرد واکس پرداختکاری

واکس پولیش یا واکس پرداختکاری در صنایع گوناگون کاربرد دارد. به طور کلی می‌توان گفت زمانی که حساسیت و ظرافت کار بسیار مهم باشد استفاده از این واکس منحصر بوده و نقش مفیدی را ایفا می‌کند. از مهمترین کاربردهای واکس پرداختکاری می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • برای پولیش لوستر‌ها و قابلمه
  • برای صیقلی کردن سطح محصولات مسی
  • ساخت دستگیره و پایه کابینت
  • پولیش کاری سرویس آشپزخانه
  • برای ساخت آینه و شمعدان
  • تجهیزات فلزی آشپزخانه
  • و انواع دکوری‌های برنجی

یکی از مهمترین دغدغه صنعتگران تهیه یک واکس پولیش خوب و باکیفیت است. به همین دلیل برای تهیه واکس پولیش توصیه می‌کنیم حتما از شرکت‌های معتبر و با سابقه بالا خریداری کنید تا از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

سنباده نواری پرداختکاری
سنباده نواری پرداختکاری

مزایای استفاده از واکس پرداختکاری

استفاده از واکس پرداختکاری برای صنایع مختلفی مزایای بسیاری دارد از جمله:

  • صاف و صیقلی کردن سطوح مختلف
  • سازگار بودن با تمام فلزات
  • باعث افزایش درخشش سطوح مختلف می‌شود.
  • در تنوع بسیار بالایی عرضه می‌شود.
  • برطرف کردن نقص و ایرادات سطوح در هنگام پرداختکاری
  • از بین بردن هر گونه خط و خشی و نقصی رو بدنه
  • مقاوم در برابر عوامل جوی و فیزیکی

انواع واکس پرداختکاری

برای صیقلی کردن انواع فلزات استفاده از واکس پرداختکاری بسیار مهم است. زمانی که شما سطح مورد نظر را پولیش کردید یک لایه از سطح فلزات برداشته می‌شود و تمام خط و خطوط و ناهمواری‌ها از بین ‌می‌رود‌. واکس پولیش علاوه بر اینکه یک ظاهر زیبا و خیره‌کننده‌ای به محصول می‌دهد باعث افزایش مقاومت در برابر عوامل محیطی و جوی می‌شود. واکس پرداختکاری انواع مختلفی دارد، در اینجا  با ویژگی و کاربرد هر کدام آشنا می‌شویم.

واکس پولیش آبی: از واکس آبی برای مرحله نهایی پولیش سطوح استفاده می‌شود. واکس آبی روی سطوح پلاستیک، شیشه، طلق صیقل می‌دهد، همچنین برای سطوح استیل هم از واکس آبی استیل استفاده می‌کنند. واکس آبی یکی از مهمترین و پرکاربردترین لوازم دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش است که برای صاف و صیقلی کردن سطوح مختلف بکار می‌رود.

واکس سبز: واکس سبز پرداختکاری قابل استفاده برای انواع گیلانس‌ها، کتان، لی، پشمی و نخی است. همچنین بر روی سطوح برنج، مسی، آلومینیومی برای براق‌تر شدن آن‌ها استفاده می‌شود. واکس سبز نسبت به واکس آبی میزان جلا‌دهی کمتری دارد.

واکس قرمز: از واکس قرمز برای از بین بردن خط و خش‌های روی سطوح استفاده می‌شود و همچنین برای براق شدن سطوح استیل و آهنی بسیار کمک می‌کند.

واکس مشکی: واکس پرداختکاری مشکی بیشترین کاربرد را در صنعت پرداختکاری دارد. بر روی محصولات آلومینیوم، آهن، برنج و استیل و…. می‌توان کرد.

واکس سفید: یکی دیگر از لوازم پرداخت کاری ساب پولیش واکس سفید است که کاربرد آن مانند واکس مشکی است و بر روی نمد استفاده می‌شود. بیشتر در صنایع سنگ کاری کاربرد دارد چون می‌توان سنگ‌ها را پولیش داد و براق کرد.

واکس صورتی: کاربرد واکس پولیش صورتی هم مانند واکس آبی و سبز است. از این واکس برای فرچه کاری استیل و نمدی استفاده می‌شود.

مراحل کار با واکس پرداختکاری

برای کار با واکس پرداختکاری باید مراحل زیرا انجام داد:

  1. ابتدا باید نمد پرداختکاری را به دستگاه پرداختکاری متصل کرد.
  2. سپس به آن آب چسب اضافه می‌کنیم.
  3. در مرحله بعد برای شروع انجام پولیش کاری باید واکس پرداختکاری را به آن اضافه کرد و پرداختکاری روی فلز انجام می‌شود.

برای انجام کار پرداختکاری باید حتما نکات ایمنی را رعایت کرد و حین انجام کار از عینک و دستکش نخی و لباس مخصوص استفاده کرد.

نکات مهم هنگام خرید واکس پرداختکاری

برای خرید واکس پولیش باید حتما به شرکت‌های مطمئن و باسابقه که محصولات باکیفیت دارند مراجعه کنید. واکس پولیش یکی از مهمترین محصولات در فرایند پولیش کاری است. بنابراین هنگام خرید باید حتما به نوع برند و کیفیت آن توجه داشته باشید. همانطور که در بالا هم ذکر شد واکس پرداختکاری در انواع رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند بنابراین اگر متناسب با کار خود زنگ مورد نظر را انتخاب نکنید ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت واکس پرداختکاری

واکس پرداختکاری در رنگ و برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. گاهی ممکن است یک واکس با توجه به کاربردی که دارد یا اینکه قابل استفاده در چند صنعت است، قیمت بالاتری هم داشته باشد. میزان ماندگاری واکس از دیگر عواملی است که بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. برخی از واکس‌ها هستند که به صورت مایع‌اند به همین دلیل ارزان‌تر هم هستند. واکس‌های پرداختکاری که ماندگاری بالایی دارند یا اینکه به صورت ترکیبی هستند از قیمت بالایی برخوردارند. نوع واکس هم یکی از فاکتورهایی است که بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. به طور کلی برای اینکه بتوانیم یک واکس باکیفیت بالا و قیمت مناسب انتخاب کنیم باید به مجموعه‌های معتبر مراجعه کنیم.

کلام آخر

قبل از انجام واکس کاری باید حتما به نوع فلزی که پولیش کاری و پرداختکاری می‌شود توجه داشته باشید. قانونا باید هر نوع فلزی که به بازار عرضه می‌شود متناسب با آن پرداختکاری شود. به این دلیل که پرداختکاری یک فرایند مهم در صنایع محسوب می‌شود به همین دلیل باید لوازم آن از جاهای معتبر تهیه شود که دارای مواد اولیه مرغوب و باکیفیت همراه با ضمانت تولید شده باشند.

اشتراک گذاری