تعمیر، سرویس، خدمات، سیم پیچی در دستگاه پرداختکاری کجا و چگونه انجام می‌شود؟

تعمیر، سرویس، خدمات، سیم پیچی در دستگاه پرداختکاری کجا و چگونه انجام می‌شود؟
تعمیر، سرویس، خدمات، سیم پیچی در دستگاه پرداختکاری کجا و چگونه انجام می‌شود؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

تعمیر، سرویس، خدمات، سیم پیچی در دستگاه پرداختکاری کجا و چگونه انجام می‌شود؟

تعمیر، سرویس، خدمات، سیم پیچی در دستگاه پرداختکاری کجا و چگونه انجام می‌شود؟ همانطور که می‌دانید تعمیر و سرویس دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش یک تخصص و حرفه است. به همین دلیل افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند باید آشنایی کامل را داشته باشند تا هنگام بروز مشکل بتوانند نیاز به تعمیر دستگاه پرداختکاری را فورا تشخیص دهند. شما می‌توانید با مراجعه به متخصصان در این زمینه از حاد شدن مشکل دستگاه پرداختکاری جلوگیری کنید. در این مقاله قصد داریم مطالب مفیدی درباره ایرادات رایج در دستگاه پرداختکاری و نکات مهم هنگام تعمیر و راه‌های افزایش طول عمر دستگاه در اختیار شما قرار دهیم.

دستگاه پرداختکاری موشکی سه فاز ساب پولیش
دستگاه پرداختکاری موشکی سه فاز ساب پولیش

ایرادات رایج در دستگاه پرداختکاری موشکی

در دستگاه پرداختکاری موشکی ممکن است ایراداتی بوجود آید که قابل تعمیر هستند. در ادامه به بررسی این ایرادات خواهیم پرداخت.

مشکل در سیم پیچی دستگاه پرداختکاری

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود افراد به دنبال تعمیر دستگاه پرداختکاری روند، سوختن سیم‌های دستگاه است. مشکلاتی از جمله اتصالی سیم‌ها، نوسانات برق و پوسیده شدن سیم سبب می‌شود سیم پیچی دستگاه پرداختکاری دچار مشکل شود. برای تعمیر و تعویض سیم پیچی دستگاه پرداختکاری نیاز به تخصص و دانش در این زمینه است. به این دلیل که وظیفه این سیم ها، انرژی مورد نیاز برای کار کردن دستگاه از منبع تغذیه به دیگر قسمت‌های دستگاه انتقال می دهد. بنابراین توصیه می‌شود در صورت بروز همچنین مشکلی به افراد حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه سپرده شود.

بلبرینگ دستگاه پرداختکاری
بلبرینگ دستگاه پرداختکاری

بروز مشکل در بلبرینگ دستگاه

بلبرینگ در عملکرد صحیح دستگاه نقش بسیار مهمی دارد. به دلیل اینکه از بلبرینگ‌ها استفاده بسیاری می‌شود، ممکن است هر چند وقت یکبار دچار عیب و ایراد شود که نیاز به تعمیر یا تعویض باشد. یکی از نشانه‌های خراب شدن بلبرینگ این است که دستگاه پرداختکاری صداهای عجیبی تولید می‌کند. بنابراین باید به تعمیر آن بپردازید تا از آسیب به دیگر قسمت‌های دستگاه جلوگیری شود. تمام اجزای دستگاه پرداختکاری به یکدیگر مرتبط هستند مثلاً اگر بلبرینگ دستگاه خراب شود ممکن است شاسی و شفت دستگاه هم دچار نقص شود. برای تعمیر و تعویض بلبرینگ باید به فرد متخصص در این زمینه سپرده شود.

خراب شدن کلیدهای دستگاه پرداختکاری موشکی

کلید‌های دستگاه پرداختکاری یکی از قسمت‌هایی است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون به کمک این کلیدها فرد دستور خاموش و روشن شدن یا حتی هر خواسته دیگری به دستگاه منتقل می‌کند. در صورت خراب شدن کلیدهای دستگاه، دیگر نمی‌توان با آن کار کرد بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل باید به تعمیر آن پرداخت. برای جلوگیری از خراب شدن کلیدهای دستگاه پرداختکاری بهتر است در بازه زمانی مشخص آن را سرویس کنید و از عملکرد صحیح کلیدها مطمعن شوید.

نقص کابل دستگاه پرداختکاری

در صورتی که به درستی و اصولی از استانداردهای دستگاه استفاده کنید تا مدت‌ها می‌توانید با دستگاه کار کنید و نیازی به تعمیر و تعویض آن هم نباشد. یکی از مهمترین بخش‌های یک دستگاه، کابل آن است. که در هنگام کار باید حتما آن را چک کنید. اگر شما بطور اصولی از این کابل‌ها استفاده کنید مدت زمان زیادی برای شما کار می‌کند.

دستگاه ویبره کروی پولیش پرداختکاری
دستگاه ویبره کروی پولیش پرداختکاری

نکات مهم هنگام تعمیر دستگاه پرداختکاری موشکی

در هنگام تعمیر دستگاه پرداختکاری موشکی باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید.

  1. همانطور که می‌دانید پیشگیری از بروز مشکل در دستگاه آسان‌تر از حل مشکل است. بنابراین باید به صورت دوره‌ای و در فواصل زمانی مشخص به سرویس دستگاه پرداختکاری بپردازید. همچنین در صورت بروز کوچکترین نقص و مشکل در دستگاه به تعمیر و تعویض به موقع آن اقدام کنید.
  2. دومین نکته‌ای که باید هنگام تعمیر دستگاه پرداختکاری توجه داشته باشید این است که کار تعمیر و تعویض قطعات دستگاه را به افراد متخصص و باتجربه سپرده شود.

نکات مهم راه‌های نگهداری از دستگاه پرداختکاری موشکی

تعمیر یا تعویض لوازم پرداختکاری ساب پولیش ممکن است هزینه‌های زیادی برای استفاده کنندگان ایجاد کند. بنابراین بهتر است از این دستگاه بدرستی استفاده شود و نکات مهم هنگام کار با این دستگاه را رعایت کنید. در اینجا چند نکته مهم برای نگهداری از دستگاه پرداختکاری شرح می‌دهیم.

تمیز کردن دریچه‌ی هوای دستگاه

در قسمت انتهایی دستگاه پرداختکاری یک دریچه است که برای جلوگیری از گرم شدن دستگاه، سوختن سیم پیچ‌ و موتور و برای خنک نگه داشتن دستگاه استفاده می‌شود. این دریچه دارای یک فیلتر است که از ورود گرد و خاک به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند. گاهی اوقات ممکن است با استفاده زیاد از این دستگاه، فیلترها بدلیل وجود گرد و خاک بسته شوند و مانع از عبور جریان هوا شود. در نتیجه این مشکل باعث گرم شدن و کاهش طول عمر دستگاه می‌شود. بنابراین در فواصل زمانی مشخص دریچه‌ی هوا را تمیز کنید.

گریس کاری دستگاه

همه می‌دانند استفاده از دستگاه‌های که بلبرینگ دارند و به طور مداوم در حال چرخش هستند باید حتما در زمان مشخص گریس کاری شوند. دستگاه پرداختکاری ساب پولیش هم از این قاعده مستثنی نیست و برای افزایش طول عمر دستگاه باید گریس کاری شود. گریس کاری در قسمت‌های مختلف دستگاه، چرخ دنده‌ها و بلبرینگ ها انجام می‌شود.

استفاده از محافظ ولتاژ

برخی از دستگاه‌های پرداختکاری بصورت شارژی کار می‌کنند و برخی دیگر به وسیله برق شهری کار می‌کنند. به دلیل وجود نوسانات برقی ممکن است سیم پیچ‌های دستگاه بسوزد یا حتی موجب آتش گرفتن دستگاه شود. بنابراین در صورتیکه از دستگاه پرداختکاری برقی استفاده می‌کنید حتما از محافظ ولتاژ استفاده کنید، تا از ورود ولتاژ کم یا زیاد به دستگاه جلوگیری شود.

تعویض پد دستگاه پرداختکاری

یکی از لوازم مصرفی دستگاه پرداختکاری و راه‌های نگهداری از این دستگاه، پد پولیش کاری است. بهتر است بعد از هر بار پولیش کاری این پد تعویض شود. عدم تعویض این پد باعث می‌شود به دستگاه فشار وارد شود و توان دستگاه کاهش یابد و دستگاه ضعیف شود. بنابراین در زمان مناسب در صورت نیاز پد پولیش کاری را تعویض کنید.

کلام آخر

سلامت دستگاه پرداختکاری موشکی و راه‌های نگهداری از آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اینکه خراب بودن دستگاه پرداختکاری، علاوه بر اینکه باعث کاهش کیفیت کار می‌شود، هزینه زیادی برای تعمیر و تعویض آن باید پرداخت کرد. برای تعمیر دستگاه پرداختکاری یا لوازم  پرداخت کاری ساب پولیش باید به شرکت‌های معتبر و باتجربه سپرده شود. یک شرکت معتبر برای تعمیر دستگاه پرداختکاری از افراد متخصص و باتجربه استفاده می‌کند و همچنین برای تعویض قطعات خراب شده از قطعات اصل استفاده می کند. در این مقاله راه‌های نگهداری از دستگاه پرداختکاری موشکی و لوازم دستگاه را بیان کردیم. برای خرید دستگاه پرداختکاری ساب پولیش و لوازم آن از جمله واکس پرداختکاری ساب پولیش، سمباده، نمد، گیلانس و…. به شرکت یا سایت‌های معتبر مراجعه کنید تا راه های نگهداری از این دستگاه را در اختیار شما قرار دهند.

اشتراک گذاری