بهترین و مهمترین ابزار و لوازم پرداختکاری کدامند؟+چرا باید لوازم پرداختکاری ساب پولیش را انتخاب کنیم؟

بهترین و مهمترین ابزار و لوازم پرداختکاری کدامند؟+چرا باید لوازم پرداختکاری ساب پولیش را انتخاب کنیم؟
بهترین و مهمترین ابزار و لوازم پرداختکاری کدامند؟+چرا باید لوازم پرداختکاری ساب پولیش را انتخاب کنیم؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

بهترین و مهمترین ابزار و لوازم پرداختکاری کدامند؟+چرا باید لوازم پرداختکاری ساب پولیش را انتخاب کنیم؟

لوازم پرداختکاری ساب پولیش، عمل پرداختکاری را برای شما تسهیل می‌بخشد. پرداختکاری آخرین مرحله از تولید یک قطعه است که باعث می‌شود سطح قطعه صاف و درخشان شود. عمل پرداختکاری بدون تجهیزات ممکن نیست، بنابراین این لوازم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. مهم‌ترین تجهیزات برای مرحله پرداختکاری، استفاده از دستگاه موشکی است. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین لوازم پرداختکاری میپردازیم.

دستگاه فرز انگشتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
دستگاه فرز انگشتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

دستگاه موشکی پرداختکاری

این دستگاه از پرکاربرد‌ترین تجهیزات در صنعت پرداختکاری است. استفاده از دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش سبب براق کردن و درخشان کردن سطح قطعه می‌شود. در نهایت کیفیت قطعه تولید شده را بالا می‌برد. علاوه بر این استفاده از این وسیله، به اتمام مرحله پرداختکاری سرعت می‌بخشد. دستگاه موشکی کاملا بدون صدا و لرزش کار می‌کند و به صورت تک فاز و 3 فاز موجود است. از این دستگاه می‌توان برای درخشان کردن تمامی کالا‌ها و قطعات استفاده کرد.

نمد پرداختکاری

نمد در صنعت پرداختکاری یکی از ضروری‌ترین ابزارها و تجهیزات محسوب می‌شود که می‌تواند به جای سنباده نواری نیز استفاده شود. نمد از جنس پلی‌استر بوده و به شکل یک لایه نرم و نازک اما مقاوم تولید می‌شود که به آن شکل کمربندی نیز گفته می‌شود. این محصول در صنایع مختلفی نظیر خودرو‌سازی، ساختمان سازی، فولاد، پتروشیمی، نفت‌و‌گاز و… کاربرد دارد.

انواع سنگ برش در صنعت پرداختکاری کدام است؟
انواع سنگ برش در صنعت پرداختکاری کدام است؟

مزایای نمد پرداختکاری

همانطور که گفته شد، نمد پرداختکاری یکی از مهم‌ترین تجهیزات در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش است. این محصول به علت خواص زیادی که دارد در برابر حرارت و مواد شیمیایی عایق بوده و در برابر ضربه و فشار مقاوم است. نمد پرداختکاری قطعه را در برابر سایش محیط بسیار مقاوم می‌کند. این محصول در سایش سطح فلزات از جمله آلومینیوم و آهن کاربرد دارد. علاوه بر آن در صاف کردن استیل، برنج و برنز نیز استفاده می‌شوند.

واکس های پرداختکاری

واکس پرداختکاری ساب پولیش جهت جلادادن و صیقل دادن نهایی قطعه در صنعت کاربرد دارد. این واکس‌ها انواع مختلفی دارند که از آن‌ها می‌توان به واکس قوطی اشاره کرد. واکس‌های قوطی کاربرد گسترده‌ای در مرحله پرداختکاری دارند. دیگر انواع واکس‌ها با رنگ‌های مختلف تولید شده‌اند. این محصولات به علت سهولت استفاده در صنعت در رنگ‌بندی‌های متنوعی وجود دارند که هر کدام از این رنگ‌ها کاربرد متفاوتی در پرداختکاری دارند.

انواع واکس های پرداختکاری

واکس‌ها رنگ‌های مختلفی دارند و هر کدام کاربرد متفاوتی نسبت به دیگری دارد. واکس آبی استیل از خاصیت درخشان کنندگی بسیار زیادی برخوردار است و برای سطح فلزات به‌ویژه استیل استفاده می‌شود. یکی از بزگ‌ترین مزایای این رنگ خش بری کم آن است که در کمتر واکسی وجود دارد. واکس آبی به صورت رو‌کار استفاده می‌شود. این محصول به عنوان جلا دادن نهایی روی قطعه استفاده می‌شود.

خرید و قیمت واکس پرداختکاری سبز به چه صورت میباشد؟
خرید و قیمت واکس پرداختکاری سبز به چه صورت میباشد؟

سایر رنگ های واکس پرداختکاری

واکس سبز پرداختکاری نیز مانند رنگ آبی برای براق کردن سطح فلزات به صورت رو‌کار استفاده می‌شود. واکس‌های پرداختکاری در رنگ های سفید، صورتی، قرمز و مشکی نیز وجود دارند که رنگ قرمز و مشکی آن در نمد پرداختکاری کاربرد دارد. یکی از انواع رنگ واکس‌های پرداختکاری سفید سنگ است. واکس سفید سنگ همانطور که از نام آن پیدا است برای صیقل دادن و جلا دادن سنگ‌ها کاربرد دارد.

سنباده های پرداختکاری

سنباده‌ها از دیگر ابزارآلات و تجهیزات مهم در عمل پرداختکاری به حساب می‌آیند. این محصولات به طور کلی برای صیقل دادن و صاف کردن قطعات استفاده می‌شوند. سنباده‌ها به علت دارا بودن ذرات ریز و سخت روی سطح خود، برای سایش و فرم دهی انواع مختلف سخت سطوح کاربرد دارند. سناباده‌های پرداختکاری انواع مختلفی دارند و در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین سنباده‌ها می‌توان به سنباده رولی، نواری و دیسکی اشاره نمود. این محصول بر اساس درجه سختی و نرمی، دوام آن و سایندگی نیز به انواع گوناگونی تقسیم‌بندی می‌شود.

انواع سنباده‌های پرداختکاری

سنباده‌ها برای سایش سطح فلزات، چوب و حتی شیشه کاربرد دارند. سنباده رولی به صورت متری فروخته می‌شود و به علت قیمت پایین آن همه به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. این نوع سنباده بیشتر در کارگاه‌ها و صنایع کوچک استفاده می‌شود و به مقرون به صرفه بودن، معروف است. سنباده نواری نیز نوع کوچک‌تر سنباده رولی است و به جز ابعاد هیچ‌گونه تفاوتی با آن ندارد. سنباده دیسکی همان‌طور که از نام آن پیدا است به شکل یک صفحه گرد و یا بیضی شکل است. این محصول قیمت بالاتری دارد و اغلب برای صنایع بزرگ‌تر استفاده می‌شود.

اسکاچ‌ های پرداختکاری

اسکاچ‌ها برای برق کردن و صیقل دادن سطح فلزات به ویژه آهن، آلومینیوم و برنج کاربرد دارد. این محصول به راحتی می‌تواند لکه و خط و خطوط روی فلزات را از بین ببرد. عمده‌ترین مصرف اسکاچ پرداختکاری در از بین بردن زنگ زدگی فلزات به ویژه آهن است. انواع مختلف اسکاچ پرداختکاری در ابعاد مختلف وجود دارد که به راحتی از بازار قابل تهیه است. این محصول در لوازم آشپزخانه کاربرد فراوانی دارد.

فرچه پرداختکاری

فرچه‌های پرداختکاری در صیقل دادن و برداشتن سطح فلزات کاربرد دارند. فرچه‌ها به صورت لایه لایه از 21 تا 24 لایه وجود دارند. هر چقدر تعداد لایه‌ها بیشتر باشد زبری آن نیز بیشتر می‌شود و درجه سختی آن بالا می‌رود. در نتیجه لایه‌ها که بیشتر باشد، آن فرچه در سایش فلزات سخت‌تر استفاده می‌شود. هنگام استفاده از فرچه باید از واکس مناسب جنس قطعه استفاده شود.

انواع فرچه های پرداختکاری

فرچه‌ها در انواع گوناگونی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها برای صیقل دادن سطح خاصی از فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. از انواع مختلف این محصول می‌توان به فرچه از جنس جین (لی)، کتان، کنفی، پشمی و مدل هزارلا اشاره کرد. مدل کنفی از رایج‌ترین و پرکاربرد‌ترین فرچه‌ها در پرداختکاری است. فرچه پشمی نیز در براق کردن سطوح فلزی گران‌قیمت مانند طلا استفاده می‌شود. فرچه هزارلا در رنگ‌بندی‌های گوناگونی از جمله زرد، قرمز، آبی و سفید وجود دارد. هر کدام از این رنگ‌ها خواص ویژه خود را داشته و کاربرد متفاوتی دارند.

اهمیت انتخاب لوازم پرداختکاری

اهمیت پرداختکاری در صنعت باعث می‌شود که صنعت‌گران در انتخاب لوازم و تجهیزات خود حساسیت به خرج بدهند. استفاده از ابزار غیر استاندارد و نامناسب در عمل پرداختکاری می‌تواند مشتری را از خرید یک قطعه منصرف کند. از این جهت باید تجهیزات با کیفیت تهیه کنید تا از نتیجه کار خود اطمینان حاصل کنید. فروشگاه ساب پولیش با رضایت بالای مشتریان خود توانسته کیفیت بالای محصولات خود را تضمین کند. بنابراین پیش از آغاز صنعت باید ابزار و لوازم پرداختکاری را از جایی مطمئن تهیه کنید.

راهنمای خرید و سفارش

فروشگاه ساب پولیش با سابقه فعالیت درخشان خود در زمینه لوازم و تجهیزات پرداختکاری توانسته تمام توجهات را به خود جلب کند. به راحتی با اطمینان خاطر می‌توانید از داخل سایت، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر برای انتخاب محصول و ابزارآلات به مشاوره نیاز داشتید می‌توانید با پشتیبانان ما در سایت در تماس باشید. در ساب پولیش همواره بهترین‌ها انتظار شما را می‌کشد.

 

 

 

اشتراک گذاری