از کاربرد سنباده چتری و هزارلا چه می‌دانید؟

از کاربرد سنباده چتری و هزارلا چه می‌دانید؟
از کاربرد سنباده چتری و هزارلا چه می‌دانید؟

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

از کاربرد سنباده چتری و هزارلا چه می‌دانید؟

از کاربرد سنباده چتری و هزارلا چه می‌دانید؟ در صنعت، خصوصا صنایعی که با فلزات سروکار دارند، از سنباده‌ها استفاده‌های گسترده‌ای می‌شود. یکی از سنباده‌های پرکاربرد در صنعت، سنباده چتری و هزارلا است. این سنباده در اشکال مختلف، توانسته است نیاز طیف وسیعی از صنایع وابسته به فلزات را رفع ‌کند.  از این نوع سنباده‌ به دلیل ظاهری که دارند، به صورت ثابت و قابل حمل استفاده می‌شود. نخستین سنباده‌ چتری و هزارلا را شرکت کلینگ اسپور آلمان عرضه کرد و بعد از آن سایر شرکت‌ها نیز به تولید و عرضه آن روی آوردند.

انواع لوازم مصرفی در دستگاه پرداخت کاری چیست؟
انواع لوازم مصرفی در دستگاه پرداخت کاری چیست؟

سنباده چتری و هزارلا

برای صیقلی شدن انواع سطوح یا درون شیارها، از انواع سنباده استفاده می‌شود. این ابزار باتوجه به کاربردهای مختلف و مهمی که دارد، در چند گرید مختلف قابل عرضه به بازار است. سنباده‌های چتری و هزارلا برای سایش و پرداخت نهایی سطوح موردنظر کاربردهای فراوانی دارند. همچنین، این سنباده برای پلیسه‌گیری و استفاده در لوازم پرداختکاری ساب پولیش‌، سطوح سخت و قطعات کوچک‌، گزینه مناسبی خواهد بود.

یک سنباده چتری و هزارلا برای استفاده روی دستگاه‌های قابل حمل برقی و بادی و دستگاه پرداختکاری موشکی ساب پولیش تولید می‌شوند. این نوع سنباده علاوه‌بر سایش و پرداخت نهایی انواع سطوح، برای صیقلی کردن سطوح داخلی و خارجی انواع لوله‌ها نیز مناسب است. این سنباده‌ها معمولا به دو شکل شفت‌دار و ديسکی با یک سوراخ مركزی تولید می‌شوند. پره‌های استفاده شده در اين نوع محصول، از یک ساينده براساس نوع آلياژ قطعه کار است. بدین ترتیب، علاوه‌بر دوام و كيفيت بالای محصول، پوليش‌کاری و سايش موردنظرتان انجام می‌شود.

انواع سنباده چتری و هزارلا

همان‌گونه که عنوان شد، از یک سنباده چتری و هزارلا برای پولیش و صیقلی کردن انواع سطوح به همراه واکس آبی استیل استفاده می‌شود. این محصول باتوجه به کاربردهای مختلف خود در صنعت، با گریدهای زبر و نرم قابل تولید و استفاده است. این سنباده، دارای لایه‌های ریز و نازک است که توسط یک چتر محافظت می‌شود. با توجه به توضیحات بالا، سنباده‌های چتری و هزارلا در انواع زیر تولید می‌شوند:

 سنباده چتری و هزارلا با فلنج فلزی

این نوع سنباده از یک فلنج فلزی از فولاد با پره‌های سنباده‌ای و چسب مخصوص ساخته می‌شود. ویژگی بارز این محصول تراکم زیاد و استحکام بالای پره‌ها در زمان دوران کردن و نیروی گریز از مرکز است. شکل پره‌های این سنباده و نحوه قرارگیری در گلویی فلنج به همراه چسب، از عوامل موثر در استحکام بالای این محصول است.

سنباده چتری و هزارلا افشان

این سنباده نیز از فلنج فلزی ورق فولادی و پره‌های رشته‌ای تولید شده است. نحوه قرارگیری سنباده در این محصول، شبیه به نوع چتری فلنج فلزی است اما تفاوت آن در کاربرد است. از این سنباده معمولا برای سطوح منحنی استفاده می شود.

سنباده چتری و هزارلا با مغذی تفلونی

این سنباده چتری از یک مغذی تفلونی و پره‌های سنباده‌ای به‌وجود می‌آید. عامل نگه‌دارنده ورق‌های این سنباده، صرفا چسب مخصوص است. از ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به وزن و قیمت پایین اشاره نمود.

کاربرد سنباده چتری و هزارلا

زمانی‌که یک سنباده چتری و هزارلا ثابت باشد، می‌تواند به شکل دورانی انواع سطوح را سنباده بزند. درصورتی‌که این محصول روی دستگاه نصب شده و به شکل متحرک باشد، برای کاربردهایی مانند پولیش‌کاری، پلیسه‌گیری، نصب در لوازم پرداخت کاری ساب پولیش و صاف کردن سطوح بزرگ نیز مناسب خواهد بود.

شما پیش از تهیه این محصول باید از خودتان بپرسید که این نوع سنباده را برای چه هدفی می‌خواهید؟ با پاسخ به این سوال، سنباده موردنظر خود را با سایز مناسب تهیه می‌نمایید.

یک سنباده چتری و هزارلا برای نصب روی دستگاه‌های مخصوص طراحی و عرضه شده است. از این محصول برای سایش و عملیات پرداخت روی تمامی سطوح فلزی با واکس سبز پرداختکاری استفاده می‌شود. این سنباده می‌تواند با دو نوع نصب روی دستگاه، کاربردهای وسیعی داشته باشد:

با نصب این محصول روی دستگاه‌های ثابت، می‌توان انواع قطعات را با سطح زبر سنباده درگیر کرد. این سنباده باتوجه به ابعاد و نوع دانه‌بندی سطح خود و نوع قطعه، پرداخت‌کاری را انجام می‌دهد.

با قراردادن این نوع سنباده روی دستگاه‌های قابل حمل، می‌توان سنباده‌کاری، پرداخت‌کاری، پلیسه‌گیری و مات کردن را انجام داد. این محصول حتی می‌تواند وظایفی مانند صاف کردن انواع خطوط جوش روی قطعات غیرقابل حمل مانند انواع مخازن را در محل انجام دهد.

شاسی استارت دستگاه پرداختکاری
شاسی استارت دستگاه پرداختکاری

متریال سنباده چتری و هزارلا

برای این محصول، اغلب از ورق سنباده تهیه شده از جنس اکسیدآلومینوم استفاده می‌شود. ولی پارچه به‌کار رفته در این سنباده، می‌تواند متفاوت باشد. یک سنباده چتری و هزارلا از پارچه‌های زیر تهیه می‌شود:

پارچه منعطف (J): برای پرداختکاری قطعاتی که نیاز به سنباده نرم برای براده‌برداری سطح دارند و سنباده زدن قطعات فرم‌دار با واکس پرداختکاری ساب پولیش، از این سنباده استفاده خواهد شد.

پارچه با انعطاف متوسط (X): از این سنباده در مصارفی که از پولیش، انتظاری درسطح متوسط وجود دارد، استفاده می‌گردد، البته، بیشترین تولید سنباده‌های چتری و هزارلا، از این نوع است.

پارچه غیرقابل انعطاف (Y): در مواقعی که هدف، براده‌برداری و پلیسه‌گیری سخت و خشن است، از این نوع پارچه استفاده می‌شود.

شما باید بدانید که از این نوع سنباده به چه نحو می‌خواهید استفاده کنید. با نصب این محصول روی دستگاه ثابت،‌ این ابزار صرفا دوران کرده و قطعات کار را باید به آن نزدیک نمود. بدین ترتیب، عملیات سنباده‌زنی و پرداختکاری سطوح انجام می‌شود. بنابراین، این محصول برای صیقلی دادن قطعات کوچک تا متوسط بهتر است.

همچنین، اگر از این محصول روی دستگاه‌های قابل حمل استفاده شود، برای انجام کار می‌تواند به سطح موردنظر نزدیک شود. به همین دلیل، این نوع پولیش و پرداختکاری برای سطوح وسیع گزینه مناسبی خواهد بود.

سخن پایانی

انتخاب نوع مناسب سنباده چتری و هزارلا، می‌تواند به بهبود کارایی و ارتقا کیفیت پروژه‌های شما کمک شایانی کند. شما با رعایت این نکته مهم، می‌توانید ابزار مدنظر خود را تهیه نمایید. یقینا، انتخاب اشتباه به هدررفت منابع مالی و وقت شما منجر می‌شود. بنابراین، شما با دریافت مشاوره از افراد مجرب در این زمینه در مجموعه بزرگ ساب پولیش با توجه به تخصص کارشناسان مجرب ما ، سنباده چتری و هزارلا مناسب خود را انتخاب می‌کنید و همچنین برای اطلاعات بیشتر به دیگر مقالات مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری