آموزش پرداختکاری استیل و معرفی ابزار آلات لازم برای پولیش استیل

آموزش پرداختکاری استیل و معرفی ابزار آلات لازم برای پولیش استیل
آموزش پرداختکاری استیل و معرفی ابزار آلات لازم برای پولیش استیل

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

آموزش پرداختکاری استیل و معرفی ابزار آلات لازم برای پولیش استیل

آموزش پرداختکاری استیل و معرفی ابزار آلات لازم برای پولیش استیل ،استیل را می‌توانیم یکی از فلزات مهم و پرکاربرد در بیشتر صنایع معرفی کنیم که دارای سطحی براق و درخشان است به همین دلیل نیاز است تا پولیش و پرداختکاری آنها با دقت و مهارت انجام شده تا خروجی کار از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.

کدام لوازم پرداختکاری مناسب از بین بردن جای جوشکاری بر روی استیل میباشد؟
کدام لوازم پرداختکاری مناسب از بین بردن جای جوشکاری بر روی استیل میباشد؟

همواره مسئله پرداختکاری استیل و استفاده از انواع ابزارآلات و تجهیزات مناسب مهم بوده است و در صورتی که افراد فعال در این حوزه از بهترین تجهیزات و لوازم پرداخت کاری استفاده کنند می‌توانند سطح وسایل استیل را بدون اینکه خراشی در آنها به وجود بیاید کاملا یک دست و صیقلی نمایند. در این مقاله سعی داریم برای شما در مورد پرداخت کاری استیل و انواع لوازم پرداختکاری ساب پولیش صحبت کنیم.

نحوه پرداختکاری استیل

هنگامی که صحبت از پرداخت کاری استیل می‌شود اولین و مهم‌ترین نکته آشنایی با نحوه انجام این کار است. در این قسمت می‌خواهیم در مورد نحوه و چگونگی انجام پرداخت کاری استیل برای شما صحبت کنیم:

  1. سنباده‌زنی

اولین مرحله از پرداختکاری استیل مربوط به سمباده زنی است. به این منظور بهتر است از سمباده پارچه نسوز anti-buring استفاده نمایید تا استیل شما سیاه نشود. علاوه بر این بهتر است از سمباده سرامیک یا زیرکونیا استفاده کنید که این موضوع سبب صاف شدن بیشتر سطح استیل می‌شود.

  1. گرفتن خط و خش استیل

در صورتی که در زمان سمباده زدن متوجه به وجود آمدن خط و خش روی استیل شدید می‌توانید با کمک فرچه کنفی اقدام به گرفتن خط و خش کنید.

  1. آینه‌کاری

این مرحله که در واقع به نوعی آخرین مرحله مربوط به پرداخت کاری است با نام آینه کاری یا گیلاس زنی شناخته می‌شود که به روش دستی و اتوماتیک و با کمک یکسری لوازم پرداخت کاری ساب پولیش می‌توان سطوح تجهیزات استیل را کاملاً صاف، صیقلی و یک دست کرد.

آموزش انجام پولیش رینگ  و باک کامیون با واکس و گیلانس ساب پولیش چگونه است؟
آموزش انجام پولیش رینگ  و باک کامیون با واکس و گیلانس ساب پولیش چگونه است؟

لوازم و تجهیزات مورد نیاز جهت پرداخت و پولیش استیل

افرادی که در حوزه پرداختکاری استیل فعالیت می‌کنند می‌دانند که استفاده از لوازم و تجهیزات مناسب از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عدم دقت به این موضوع می‌تواند مشکلات فراوانی برای سطح  استیل به وجود بیاورد.

مثلاً استفاده از دستگاه پرداخت کاری موشکی ساب پولش می‌تواند کمک کند تا سطوح استیل به طور کامل صاف و صیقلی شده و احتمال خط و خش آنها کاهش پیدا کند. در این قسمت مهم‌ترین ابزارهایی که برای انجام پرداختکاری استیل از آنها استفاده می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. ماشین‌آلات پرداخت کاری

امروزه انواع مختلف ماشین آلات اتوماتیک صنعتی و دستی تولید شده‌اند که از ابزارهای حیاتی جهت پرداخت و صیقل دادن به سطوح استیل هستند و شما هنگام پرداختکاری باید از آنها استفاده کنید. در نظر داشته باشید هنگام خرید این ماشین آلات در ابتدا درباره آنها تحقیق کرده تا محصول مناسب را تهیه کنید.

  1. سنباده

سمباده نیز از اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازم جهت پرداخت کاری سطوح استیل است که به صورت تسمه‌ای، دیسکی، رول و جامبو رول عرضه می‌شود. در حال حاضر پرکاربردترین سمباده‌ها برای سطوح استیل شامل سنباده BORA3، سنباده JA512، سنباده PZ628، سنباده JS997 و…. هستند.

  1. دستکش‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و آب

سومین لوازم مورد نیاز جهت پرداخت کاری استفاده از دستکش‌های استاندارد و مخصوص جهت حفظ دست‌ها در برابر مواد شیمیایی است. این دستکش‌ها باید از ضخامت کافی برخوردار باشند تا دست فرد به مرور آسیب نبیند.

  1. عینک‌های حفاظتی

یکی از ضروری‌ترین و مهمترین لوازم و تجهیزات مربوط به پرداخت کاری و پولیش کاری را می‌توانیم استفاده از عینک‌های محافظتی معرفی کنیم. این عینک‌ها از تماس مواد شیمیایی با چشم پیشگیری کرده و نقش مهمی در حفاظت از دید شما دارند.

  1. محافظ گوش

گاهی مواقع ممکن از هنگام پلیش‌کاری صداهای آزاردهنده به وجود بیاید که برای پیشگیری از آسیب به شنوایی نیاز است تا از محافظ‌های گوش مناسب استفاده شود.

 

لوازم پرداختکاری جهت افزایش زیبایی و درخشندگی قطعات استیل

مواردی که در بالا ذکر کردیم جزو مهم‌ترین تجهیزات و لوازم جهت پرداختکاری استیل بودند اما لوازمی نیز وجود دارند که نیاز است از آنها برای افزایش زیبایی و درخشندگی قطعات استیل استفاده کنیم؛ این لوازم و تجهیزات عبارتند از:

  1. پولیش‌ها و واکس‌ها

استفاده از انواع واکس پرداختکاری ساب پولیش اهمیت داشته و سبب صیقل دادن سطوح استیل می‌شوند. این مواد علاوه بر اینکه باعث حفظ درخشندگی استیل می‌شود می‌توانند خط و خش‌های به وجود آمده را نیز از بین ببرد.

  1. نمدها

جهت پاکسازی پولیش استیل معمولاً استفاده از نمدها رایج است این لوازم دارای ظاهری نرم و مناسب هستند که به سطوح استیل آسیبی وارد نمی‌کنند و از ایجاد خش روی آنها جلوگیری می‌نمایند. استفاده از نمدها نقش مهمی در ایجاد یک سطح صاف و بهبود درخشندگی دارد.

  1. شامپوها

همانطور که استفاده از انواع واکس مانند واکس سبز پرداختکاری اهمیت دارد وجود شامپوهای مخصوص نیز جهت پاکسازی قطعات استیل و زدودن آلودگی‌ها یا چرک‌ها مهم است. این شامپوها دارای یکسری مواد تخصصی و مخصوص هستند که سطح استیل را شستشو داده و آن را کاملاً صاف و براق می‌کنند.

  1. خمیر پولیش استیل

برای افزایش زیبایی و جذابیت تجهیزات و لوازم استیل در زمان پرداختکاری در کنار استفاده از واکس ابی استیل یا دیگر واکس‌ها می‌توانید از خمیر پولش نیز استفاده کنید. از این ماده به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی موثر جهت بهبود پاکیزگی و درخشندگی سطوح فلزی به ویژه استیل استفاده می‌کنند.

 

سخن پایانی

پرداخت کاری را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین اقدامات روی وسایل تولید شده از استیل معرفی کنیم که این کار سبب درخشان و براق شدن سطح آنها شده و استفاده از آنها را راحت‌تر می‌کند. برای انجام این کار از یکسری لوازم و تجهیزات مختلف استفاده شده و با کمک یکسری اقدامات تخصصی می‌توان بدون ایجاد مشکل یا صرف هزینه‌های گزاف پولیش کاری را روی سطوح استیل انجام داد.

با کسب اطلاع دقیق از تجهیزات ضروری و اقدامات مهم پرداختکاری می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و بهتر و با خیال راحت از این وسایل استفاده کنید.

همچنین در صورتی که قصد ورود به این حرفه را دارید با اطلاع از وسایل و لوازم ضروری می‌توانید این مسیر را راحت‌تر طی کرده و انواع تجهیزات فلزی استیل را با هر اندازه و کاربردی در کمترین زمان پولیش کاری کنید.

اشتراک گذاری