کاربرد چسب نمد گلدن

چسب نمد طلایی Golden
چسب نمد طلایی Golden

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

کاربرد چسب نمد گلدن

کاربرد چسب نمد گلدن ، چسب نمد گلدن  یکی از ابزارهای تکمیلی پرداختکاری است که استفاده از آن سبب کیفیت پرداخت و پولیش می شود. این چسب جزو ابزارهای کاربردی برای صنعتگران محسوب می شود.

چسب نمد به عنوان یکی از لوازم پرداخت کاری، با برند های مختلفی تولید می شود. برای اینکه نحوه کار با این چسب را بدانید، باید در مورد سایر ابزارهای پرداختکاری نیز اطلاعاتی داشته باشید. به طور مثال باید بدانید از نمد پرداختکاری برای جلا دادن سطوح انواع اجسام فلزی، چوبی، شیشه ای و… استفاده می شود.

چسب نمد طلایی Golden
چسب نمد طلایی Golden

چسب نمد گلدن و کاربرد های آن

چسب نمد گلدن جهت چسباندن دو ماده ی کاربردی پرداختکاری به هم، بکار گرفته می شود. برای پرداختکاری لازم است پودر سمباده به نحوه مطلوب به نمد پرداختکاری چسبانده شود. بنابراین با بهره گیری از یک چسب نمد خوب و با کیفیت، این کار قابل انجام است.

پودر سمباده های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع قطعه ای که قرار است پرداختکاری شود، انتخاب می شود. لذا آگاهی داشتن در مورد انواع پودر سمباده نیز امری مهم و ضروری است. هرچقدر پودر سمباده زبر تر باشد برای سطوحی که ضایعات بیشتری دارند مناسب است.

استفاده از چسب نمد بسیار راحت است. در ابتدا باید چسب نمد را با آب چسب ترکیب کنیم تا چسب کمی رقیق شود. در مرحله ی بعد لازم است این ترکیب را به صورت کاملا یکنواخت روی نمد قرار دهیم تا لایه ی بدست آمده سطحی یک دست داشته باشد. در مرحله ی بعدی پودر سمباده که متناسب با قطعه ی مورد نظر انتخاب شده، روی چسب ریخته می شود.

پودر سمباده ای که قرار است روی چسب نمد گلدن ریخته شود باید توسط فردی ماهر و با تجربه انتخاب شود. در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری به قطعه وارد خواهد شد. استفاده ی درست از پودر سمباده سبب می شود تا کیفیت پرداختکاری بسیار بالا رود و خروجی کار مطلوب واقع شود.

چسب نمد در بسته های پنج کیلویی عرضه می شود و قیمت براساس یک کیلو گرم محاسبه خواهد شد. خشک شوندگی این چسب به وسیله ی هوا و کوره امکان پذیر است. حلال آن نیز آب چسب یا همان حلال چسب می باشد.

مشخصات چسب نمد گلدن

چسب نمد گلدن محصولی از تولیدی ساب پولیش است که از مواد اولیه خارجی ساخته می شود. این محصول بسیار با کیفیت و مرغوب است برای انجام پرداختکاری گزینه ی مناسبی به حساب می آید. چسب گلدن در واقع نیاز به حلال خاصی ندارد و به واسطه ی روش های خاص، ترکیب و رقیق شده است.

استفاده از حلال ها در چسب های دیگر معایبی را به دنبال داشت. پرداختکاران برای رقیق کردن چسب لازم بود حلال را به چسب اضافه کنند. گاهی حلال بیش از حد اضافه می شد و چسب قابلیت خود را از دست می داد. در نتیجه الباقی چسب غیر قابل استفاده می شد.

چسب نمد گلدن این مزیت را دارد که در دمای محیط خشک می شود و دیگر نیازی به کوره نخواهد بود. این چسب در دمای محیط که حدودا 25 درجه است کاملا خشک شده و برای استفاده آماده است.

چسب نمد گلدن اگر در شرایط محیطی خوبی قرار گیرد و درب آن کاملا بسته باشد تا 24 ماه قابل نگهداری است. این چسب به واسطه ی نامش به چسب طلایی هم معروف است و برخی این چسب را با این نام می شناسند.

چسب نمد گلدن
چسب نمد گلدن

آموزش کار با چسب نمد گلدن

برای استفاده از چسب نمد گلدن به ترتیب مراحل زیر باید انجام شود :

  • در ابتدا مرکز نمد پرداختکاری را به وسیله ی میخ یا مته سوراخ می کنیم.
  • چسب نمد را به وسیله ی فرچه به صورت یکنواخت روی نمد پخش می کنیم.
  • لوله ای به نمد وصل می کنیم تا به حالت غلتک در آید.
  • حالا نمد، که به صورت غلتک است روی پودر سمباده قرار می دهیم تا تمامی قسمت های نمد به پودر آغشته شود.
  • نمد آغشته به پودر سمباده را به مدت پنج ساعت در دمای محیط (25 درجه ) قرار می دهیم تا کاملا خشک شود.
  • پس از خشک شدن کامل نمد، می توان از آن برای پرداختکاری استفاده کرد.

چسب نمد گلدن به دلیل ترکیبات خاصی که دارد از سوخته شدن نمد هنگام کار جلوگیری می کند. بدین ترتیب عمر نمد افزایش پیدا کرده و تعداد دفعات استفاده از آن هم زیاد تر می شود. این چسب علاوه بر پرداختکاری قطعات، برای آبکاری فلزات هم کاربرد دارد.

نکته مهم درباره استفاده از چسب نمد این است که قبل از استفاده از چسب سطح نمد باید عاری از هرگونه چربی باشد تا چسب به بهترین شکل ممکن عمل کند. دوام و استحکام این چسب بسیار عالی بوده و پودر سمباده را به صورت پایدار روی نمد نگه می دارد.

جمع بندی

چسب نمد گلدن یکی از مهمترین مواد در پرداختکاری است و به دلیل اینکه این محصول مصرفی است بازار خرید و فروش آن هم بسیار داغ است. اکثر پرداختکاران به دنبال چسب نمد با کیفیت هستند زیرا کیفیت بالای این محصول خروجی کار آنها را رضایت بخش تر خواهد کرد.

چسب نمد با نام های چسب پودر سمباده نیز شناخته می شود. استفاده از این چسب ها برای جلا دادن به محصولات بسیار ضروری است به شکلی که محصولات زیادی بدون استفاده از این چسب و سمباده قابل ارائه به بازار نخواهند بود. اگر از این محصول استفاده نشود قطعات توان قرار گیری در وان آبکاری را نیز نخواهند داشت.

چسب نمد گلدن

پودر سمباده برای پرداختکاری بسیاری از قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. بطور مثال : در پرداختکاری محصولات پلاستیکی و انواع سطوح فولاد ضد زنگ ، صیقل کاری قاشق و چنگال ، قطعات خودرو و موتور سیکلت و رینگ باز کاربرد دارد. پس انتخاب چسب نمد با کیفیت لازم و ضروری خواهد بود.

جالب است بدانید پودر سمباده واحد اندازه گیری متفاوتی دارد. این پودر با واحد میش اندازه گیری شده و از 40 تا 1200 میش قابل عرضه است. بطور کلی پودر سمباده در اندازه ی 40 تا 80 میش، در کیسه های 20 کیلوگرمی و پودری که بالاتر از 80 میش باشد در کیسه های 25 کیلوگرمی عرضه می شود. این محصول در اکثر اوقات از برند های چینی و ژاپنی در بازار های صنعتی ایران به فروش می رسد.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیشفروش لوازم پرداختکاری

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *