کاربرد فرچه کنفی

گیلانس کنفی
گیلانس کنفی

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

کاربرد فرچه کنفی

کاربرد فرچه کنفی امروزه صنعت پرداختکاری یکی از مهم ترین صنعت های جهان به حساب می آید، که روز به روز با توجه به نیاز جمعیت بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد؛ به همین دلیل از مهم ترین مراحل در تولید صنایع یاد می شود. پرداختکاری به لوازمی برای آغاز کار خود نیاز دارد، که به لوازم پرداختکاری معروف هستند. اگر تاکنون یک بار مسیرتان به لوازم پرداختکاری خرده باشد، قطع به یقین با نام فرچه کنفی بر خورد کرده اید؛ همین خود می تواند سبب شود تا با خود گمان کنید ، منظور از فرچه کنفی چیست؟ در این مقاله سعی کردیم با جمع اوری اطلاعات از بهترین منابع؛ بهترین پاسخ را به سوال شما بدهیم.

گیلانس کنفی
گیلانس کنفی

در مقاله پیش رو، قبل از هر چیز تصمیم داریم تا خیلی دقیق به موضوع فرچه کنفی بپردازیم، سپس کاربرد فرچه کنفی، ویژگی های فرچه کنفی، انواع فرچه کنفی، مزایا فرچه کنفی و را مورد بررسی قرار دهیم. توصیه ی ما به شما این است، این مقاله را خیلی خوب مطالعه کنید، چرا که مطمئن باشید حداقل ارزش یک بار خواندن را دارد؛ پس تا آخر با ما همراه باشید.

فرچه کنفی پرداختکاری چیست؟

فرچه کنفی یکی از مهم ترین لوازم پرداختکاری می باشد، که در فروشگاه های مختلف در دسترس می باشد. فرچه کنفی توسط کشور هایی از قبیل: چین، هندوستان، ترکیه و ایران طراحی و ساخته شده اند؛ اما مواد اولیه فرچه کنفی از کشور کوبا مشهور به کنف های قهوه تامین می شود. فرچه کنفی متریال های ویژه ای را در بر می گیرند و این متریال ها از کنف و لایه های پارچه مخصوص هست. متریال های فرچه کنفی به وسیله چرخ های بسیار قوی به یکدیگر متصل یا به عبارتی ساده تر به هم دوخته می شوند.

در دوختن متریال فرچه کنفی تفاوت های نیز وجود دارد؛ برای نمونه طبق بررسی هایی که صورت گرفته است، متریال هایی که دوخت ریز تری داشته باشند صد در صد دارای کیفیت بهتری می باشند. یکی از دلایل این نظریه این است، که اغلب دوخت های ریز از ریزش های بسیار کمتری و همچنین کیفیت های بالاتری برخوردار می باشند. فرچه های کنفی را هم میتوانید ایرانی و هم خارجی در بازار جست و جو کنید. فرچه های پرداختکاری متشکل از نمد پرداختکاری می باشند .

فرچه کنفی پرداخت کاری
فرچه کنفی پرداخت کاری

انواع فرچه کنفی

ضروری است تا به این نکته اشاره کنیم، فرچه کنفی مثل فرچه های دیگر پرداختکاری انواع مختلفی را شامل می شود؛ که هر کدام از انها بر اساس رنگ ها و کاربرد هایشان با یکدیگر متفاوت هستند. در بخش زیر قصد داریم، یک نمونه از کاربردی ترین رنگ های فرچه کنفی را برای شما شرح دهیم.

  • فرچه کنفی سفید رنگ

فرچه های کنفی سفید رنگ بر خلاف رنگ های دیگر مثل قرمز دارای لطافت خاصی می باشند، چون نرم تر می باشند، نه همانند فرچه قرمز زبر. فرچه کنفی سفید از بهترین گزینه برای افرادی به شمار می آید، که از آن به جهت پرداختکاری مواردی مثل: کتری و سماور استفاده می کنند.

فرچه کنفی سفید تنها یک نمونه از انواع فرچه های کنفی می باشد و فرچه های کنفی انواع زیادی را در بر می گیرد.

کاربرد فرچه کنفی

یکی از مهم ترین مباحث در این مقاله، کاربرد فرچه کنفی می باشد، چرا که شما با آشنایی در مورد کاربرد فرچه کنفی می توانید هر یک از آنها را با توجه به نیاز خود تهیه و استفاده کنید؛ به همین خاطر در این موارد مصرف فرچه کنفی را برای شما توصیف می کنیم. در حقیقت اصلی ترین کاربرد فرچه کنفی به سخت بری، ریخته گری و براده برداری بر می گردد. برای انجام این سه موارد شما باید از واکس مخصوص آنها برای انجام کار کمک بگیرید. طریقه مصرف فرچه کنفی به این صورت می باشد، که فرچه کنفی بر روی اجسام مختلفی مثل: استیل، برنج و..‌ خیلی آرام کشیده می شود.

سخت بری، ریخته گری و براده برداری اکثر در صنایع گوناگونی همچون: تولید انواع اقسام شیرآلات، دایکاست، لوازم مخصوص موتورسیکلت مثل اگزوز موتور، قطعات استیل، برنج، آهن و… مورد استفاده واقع می شوند. علاوه بر همه ی این موارد نمی توان از کاربرد فرچه کنفی در لوازم پرداختکاری چشم پوشی کرد و به راحتی از کنار آن گذر کرد؛ زیرا فرچه کنفی توانسته است، سابقه درخشانی در لوازم پرداختکاری برای خود رقم بزند و اثر شگفت انگیزی از خود به یادگار بگذارد. کاربرد فرچه کنفی مخصوصا در لوازم پرداختکاری فقط و فقط  بر اساس نیاز پرداختکاری انجام می شود و نه چیز دیگری.

کاربرد فرچه کنفی
کاربرد فرچه کنفی

ویژگی های فرچه کنفی

ویژگی های فرچه کنفی با یکدیگر یکسان نمی باشد، زیرا کشور های تولید کننده آنها هر کدام برای فرچه های کنفی خصوصیات ویژه ای را قائل شده اند. یک نمونه از آنها را برای شما مثال می زنیم. اگر به فرچه کنفی ساخت کشور ترکیه دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد، که فرچه های کنفی اغلب به رنگ قرمز و سختی کار خیلی زیادی می باشند و همچنین بافت فرچه کنفی ضخامت بیشتری دارد؛ در حالی که در فرچه کنفی ساخت کشور هند اصلا همچین چیزی به چشم نمی آید، بلکه بر عکس شما شاهد فرچه هایی با کمترین ریزش و کرم رنگ خواهید بود. اما با این حال، مشتریان ویژه ی خود را حفظ کرده و روز به روز به تعداد آنها اضافه می کند.

فرچه های کنفی ایرانی هم از کیفیت قابل قبولی در مقابل با کشور های دیگر برخوردار می باشند و دست کمی از آنها ندارند. اندازه فرچه کنفی به طور معمول از ۱۵ تا ۴۰ سانت قابل سفارش می باشد، که این بستگی به شما دارد کدام چه سایز را انتخاب می کنید. همچنین ضروری است تا به این نکته اشاره کنیم، تمامی فرچه ها تکمیل شده به صورت یک تا پنج لایه می باشند. پس از اندازه فرچه کنفی، ضخامت فرچه ها مورد بحث قرار می گیرند. ضخامت های فرچه کنفی همان گونه که در بالا مثال زدیم، با یکدیگر متفاوت می باشد؛ اما خوشبختانه توانسته ایم میانگینی از این ضخامت ها به دست بیاوریم، که به ۱۰ تا ۱۲میل می رسد.

مزایا فرچه کنفی

اکنون که با کاربرد فرچه کنفی و ویژگی های آن آشنایی پیدا کردید، مزایا فرچه کنفی چهارمین مبحثی به حساب می اید، که باید آن را به دقت بررسی کنیم و به اطلاعات مهم آنها پی ببریم‌. مطمئنا تاکنون باید به این موضوع پی برده باشید، که وسیله ای با این همه دبدبه و کبکبه قطعا مزایای زیادی دارد؛ که باعث تمایز او با موارد دیگر شده است. در کل مزایای فرچه کنفی به دو دسته تقسیم می شود.

  • مقرون به صرفه بودن فرچه کنفی

امروزه مردم همواره به دنبال محصولاتی می باشند، که علاوه بر کیفیت عالی، قیمت مناسبی هم نیز داشته باشند. به همین دلیل لازم به ذکر است، فرچه کنفی نسبت به دیگر محصولات از قیمت مناسبی برخوردار می باشد و همین سبب شده تا مردم به طور خیلی جدی بر روی این محصول حساب باز کنند و دیگر دغدغه ای از بابت هزینه های گزاف آن نداشته باشند.

  • کیفیت عالی فرچه کنفی

همانطور که ذکر شد، کیفیت عالی خود از دلایل موجهه در هنگام انتخاب فرچه کنفی می باشد، که همچنان مورد توجه مردم قرار دارد‌. همیشه مردم برای خرید هر چیزی به جز اینکه هزینه آن را در نظر می گیرند بلکه کیفیت محصول را هم وارسی می کنند، که آیا از کیفیت مناسبی برخوردار می باشد؟، کیفیت محصول از چه جنسی می باشد و… هزاران سوال دیگر. فرچه کنفی با داشتن کیفیت عالی خیال مشتریان خود را راحت کرده است.

قیمت فرچه کنفی

فرچه کنفی مانند فرچه های دیگر قیمت های مختلفی دارد و همچنین تمامی قیمت های فرچه کنفی تابع عوامل گوناگونی می باشند؛ مثل: کیفیت فرچه کنفی، ابعاد فرچه کنفی و موارد دیگر که تنها دو مورد از آن ها را برای شما نام بردیم.  یکی از مزیت های فرچه کنفی این است، که می توانید هم ان را به صورت عمده و هم به صورت تکی خریداری کنید و محدودیتی از این مورد ندارید. همچنین لازم به ذکر است عمده یا تک فروشی فرچه کنفی در میزان قیمت فرچه ها تاثیر گذار می باشند.

شما می توانید با سر زدن به برخی از فروشگاه های معتبر که دست واسطه ها را کوتاه کرده اند، فرچه کنفی را با قیمت خیلی مناسب تری تهیه کنید. این فروشگاه ها با از بین بردن واسطه ها، فرچه های کنفی را خیلی مستقیم به شما تحویل می دهند؛ بدون اینکه دخل و تصرفی در قیمت آن ایجاد کنند. همچنین یکی دیگر از خوبی این فروشگاه ها این می باشد، که قیمت فرچه کنفی را در یک رنج مشخصی حفظ می کنند و مدام آنها را دستخوش تغییر نمی کنند. این فروشگاه ها در همه ی شهر ها وجود دارند؛ تنها کافی است، آنها را شناسایی کنید.

نحوه ی استفاده از فرچه کنفی

اول از همه اتصالی میان فرچه کنفی و دستگاه مخصوص ان بر قرار می کنند، بعد با استفاده از الیاف فرچه کنفی، عملیات پرداخت کاری را بر روی سطوح فلزات مختلف از قبیل: استیل، آهن، برنج و غیره انجام می دهند و در نهایت هر گونه ناصافی و ناهمواری که بر روی فلزات دیده می شود، از طریق پرداختکاری از بین می رود. به عبارت ساده تر واکس پرداختکاری را در وهله ی اول بر روی فرچه کنفی می کشند و بعد این فرچه آغشته به واکس با چرخش کار خود را شروع می کند. با چرخش فرچه کنفی به تدریج ناهمواری ها و ناصافی ها بر طرف می شود و شما پس از گذشت مدتی شاهد سطحی صاف و صیقلی شده می باشید.

نکات مهم در هنگام خرید فرچه کنفی

شما باید در هنگام خرید فرچه کنفی مواردی را در نظر بگیرید، زیرا فرچه کنفی با توجه به سختی فلز شما مورد استفاده قرار می گیرند. در مرحله اول باید به جنس الیاف و کیفیت فرچه کنفی دقت کنید، که آیا با نیاز شما مطابقت دارد یا خیر؛ هیچ وجه تشابهی بین فرچه کنفی و نیاز شما دیده نمی شود. گاهی اوقات الیاف بعضی از فرچه های کنفی پوسیده می باشند، که این خیلی بد است؛ چون زمانی که چند بار از آنها استفاده کنید، خیلی زودتر از چیزی که فکرش را بکنید پاره یا حتی به ریزش دچار می گردد. در نتیجه دیگر نمی تواند انتظارات شما را بر آورده کند و تنها کاری که می توانید در چنین مواقعی انجام دهید، تعویض فرچه می باشد. پس این نکته را هرگز فراموش نکنید.

یکی دیگر از موارد در هنگام خرید، در نظر گرفتن الیاف فرچه با سختی و ضخامت فلز مورد نظر شما می باشد. حتما حتما باید به این موضوع دقت کنید. چرا که اگر متناسب با نوع فلز شما نباشد، خصوصا فلزاتی مانند طلا و نقره که ارزش بسیار بالایی دارند، این احتمال وجود دارد که بر روی فلزات شما سایش ایجاد کنند و جلوه ی زیبایی به فلز شما نداده و حتی از زیبایی فلزات شما بکاهد. علاوه بر اینها حتی اگر درجه سختی فرچه کنفی کم باشد بازهم عواقب زیان باری بسیاری برای شما در پی دارد. برای نمونه در هنگام صیقلی کردن فلزاتی همچون طلا به خوبی صیقلی نمی شوند و در پایان کار متوجه خواهید شد، که از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی باشد.

سعی کنید قبل از خرید هر چیزی با فرد متخصص آن مشورت کنید، چرا که خیلی خوب می توانید با راهنمایی های آن فرد متخصص اگاهی مناسبی از این موارد کسب کنید؛ گاهی اوقات به برخی افراد سودجو مواجهه می شوید، که فقط به دنبال کسب سود بیشتر و منفعت خود می باشند و به هیچ کسی توجه ندارند. همین باعث می شود تا به شما مشاوره ها نادرستی بدهند و شما را گمراه کنند. این موضوع باعث می شود، که نه تنها شما سود نکنید بلکه مشمول ضرر های بیشتری نیز می شوید‌.

کلام آخر

در مقاله ای که مطالعه کردید، تمام تلاش خود را کردیم تا با ارائه مفید ترین اطلاعات از موثق ترین منابع به آشنایی شما با فرچه کنفی کمک کنیم. امید داریم اگر روزی تصمیم به خرید فرچه کنفی گرفتید، قبل از هر چیز این مقاله را خیلی دقیق مطالعه کنید و با فردی متخصص در حوزه مشورت کنید، سپس با در نظر گرفتن تمامی این موارد اقدام به خرید فرچه کنفی کنید و خریدی رضایت بخش را برای خود رقم بزنید.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *