پودر سنباده پرداخت کاری

پودر سنباده پرداخت کاری ساب پولیش
پودر سنباده پرداخت کاری ساب پولیش

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

پودر سنباده پرداخت کاری

در فرایند تولید قطعات، عملیات پرداخت کاری جایگاه ویژه ای دارد. به وسیله این عملیات، ایراد های مختلف سطح برطرف می شود. سطح صیقلی می شود و ویژگی های سطح ارتقا پیدا می کند. به صورت مثال، مقاومت سطح در برابر شکنندگی و خط و خش افزایش می یابد و از بروز لکه و گرد و غبار بر روی سطح جلوگیری می شود. عملیات پرداخت کاری به وسیله انواع دستگاه ها و لوازم و ابزار آلات پرداخت کاری انجام می گیرد. یکی از پر کاربرد ترین لوازم پرداخت کاری، پودر سنباده پرداخت کاری می باشد که در این مقاله توضیحاتی در مورد آن ارائه می کنیم.

استفاده از پودر سنباده، هزینه کمتری را نسبت به دیگر روش های پرداخت کاری شامل می شود.

پودر سنباده
پودر سنباده

پودر سنباده پرداخت کاری چیست؟

پودر سنباده پرداخت کاری، ذرات سخت و ساینده ای می باشد که در دو گروه مواد طبیعی و مواد مصنوعی به بازار عرضه می شود. انواع پودر سنباده هایی که از مواد طبیعی به وجود می آیند شامل ذرات کوارتز یا سیلیس، ذرات سنگ چخماق و ماسه می باشند و برای پودر هایی که به صورت مصنوعی ساخته می شوند، از سیلیسیم کاربید، آلومینیوم اکسید یا براده های فلزات استفاده می شود. این پودر های پرداخت کاری، در دو روش آبکاری و پرداخت کاری دستی، مورد استفاده قرار می گیرند که در بخش نحوه استفاده از پودر سنباده پرداخت کاری، توضیح خواهیم داد.

انواع پودر های سنباده

پودر سنباده پرداخت کاری، در انواع رنگ بندی سفید، خاکستری، مشکی، قهوه ای و غیره موجود می باشد. هر کدام از این پودر های سنباده از جنس متفاوتی ساخته شده اند و با توجه به کاربرد مورد نظر، مقدار سایش مختلفی را دارا می باشند. به صورت مثال، پودر سنباده سفید، در گروه مواد مصنوعی و از جنس آلومینیوم اکسید می باشد و در عملیات آبکاری مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر برای بسیاری از مواد اولیه شامل آهن، استیل، مس، برنج و غیره استفاده می شود. دیگر پودر های سنباده با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند، در زمینه بخوصصی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از پر کاربرد ترین لوازم پرداخت کاری، پودر سنباده پرداخت کاری می باشد.

ویژگی های پودر سنباده پرداخت کاری

در ابتدا، باید این موضوع را بیان کنیم که استفاده از پودر سنباده، هزینه کمتری را نسبت به دیگر روش های پرداخت کاری شامل می شود. این لوازم پرداخت کاری، هیچگونه آسیبی به محصول در زمان پولیش کاری وارد نمی کنند. در پرداخت کاری به وسیله این محصول، سطح از ظرافت بالایی برخوردار می شود و دقت کیفیت سطح افزایش می یابد. پودر سنباده پرداخت کاری، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است و زمانی که در روش پرداخت کاری دستی مورد استفاده قرار می گیرد، آسیبی به آن وارد نمی شود.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این محصول، استفاده از آن برای قطعات و محصولات با ابعاد کوچک می باشد. سبک بودن و ماهیت زبری پودر سنباده باعث این ویژگی می شود. این محصول، مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و سایر عوامل فیزیکی را دارا می باشد و قابلیت رسانایی الکتریکی و حرارتی آن قابل کنترل می باشد.

برای پرداخت کاری با استفاده از پودر سنباده نیاز به دستگاه پرداخت کاری می باشد.

کاربرد پودر سنباده پرداخت کاری

پودر سنباده پرداخت کاری برای انواع مواد اولیه محصولات، مورد استفاده قرار می گیرد. در پرداخت کاری فلزات، استفاده های بسیار زیادی از این محصول می شود. پودر سنباده، در صنعت خودرو سازی، قطعات و لوازم ماشین آلات صنعتی، پیچ و مهره ها و انواع اتصالات کاربردهای فراوانی دارد. علاوه بر موارد گفته شده، پودر سنباده برای به وجود آوردن ظاهری مناسب و زیبا، در لوازم دکوراسیون منزل و ظروف آشپزخانه نیز استفاده های متعددی دارد.

به صورت کلی، عملیات پرداخت کاری، برای زیبا سازی سطح قطعه و افزایش مقاومت سطح، در برابر عوامل  خارجی، انجام می گیرد. با استفاده از پودر سنباده پرداخت کاری، هر دو عملکرد برای سطوح قطعات انجام می گیرد. اگر کالا نیاز به زیبایی منحصر به فرد داشته باشد، مانند ظروف آشپزخانه استیل، می توان از این لوازم پرداخت کاری استفاده کرد. همچنین در قطعاتی مانند پیچ و مهره ها که ویژگی های سطح آنها باید افزایش یابد، استفاده از پودر سنباده کارایی بسیار زیادی دارد.

پودر سنباده پرداخت کاری، ذرات سخت و ساینده ای می باشند.

نحوه استفاده

همانطور که گفته شد، در پرداخت کاری با استفاده از پودر سنباده پرداخت کاری، می توان از دو روش استفاده کرد. در روش اول، از پودر سنباده در فرایند آبکاری استفاده می شود. در این فرایند، قطعات به صورتی پرداخت کاری می شوند که کل سطوح قطعه، به صورت یکجا پرداخت کاری می شوند و تمامی سطوح، با استفاده از این روش، پوشش داده می شوند. استفاده از پودر سنباده پرداخت کاری در فرایند آبکاری، باعث می شود ویژگی های تمامی سطوح ارتقا یابد و لایه ای بر روی قطعه ایجاد شود که از تاثیر عوامل خارجی مانند زنگ زدگی، جلوگیری شود.

روش دیگر استفاده از پودر سنباده پرداخت کاری، عملیات پرداخت کاری به صورت دستی می باشد. در این روش از دستگاه های پرداخت کاری و لوازم مختلفی مانند گیلانس ها و نمدها استفاده می شود. برای پرداخت کاری در این روش، ابتدا باید پودر سنباده را به وسیله چسب، بر روی گیلانس یا نمد مورد نظر چسباند. دستگاه پرداخت کاری، گیلانس یا نمد را به چرخش در می آورد و اپراتور با استفاده از دست، قطعه را در زوایای مختلف، بر روی آن فشار می دهد. به این صورت عملیات پرداخت کاری با استفاده از پودر سنباده انجام می گیرد.

برای خرید پودر سنباده پرداخت کاری با کیفیت، می توانید از فروشگاه اینترنتی ساب پولیش استفاده کنید.

خرید پودر سنباده پرداخت کاری

برای خرید پودر سنباده پرداخت کاری با کیفیت، می توانید از فروشگاه اینترنتی ساب پولیش استفاده کنید. مجموعه صنعتی ساب پولیش با سال ها سابقه، در زمینه تولید و فروش دستگاه های پرداخت کاری و لوازم مورد نیاز آن، فعالیت می کند. محصولات ساب پولیش از کیفیت بالایی برخوردار است و تمامی نیاز های تولید کنندگان محصولات صنعتی را برآورده می نماید. شما می توانید با استفاده از مشاوره های تخصصی ساب پولیش، بهترین گزینه را برای عملیات پرداخت کاری محصول خود انتخاب کنید.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری