واکس آلومینیوم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

واکس پرداختکاری آلومینیوم
واکس پرداختکاری آلومینیوم

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

واکس آلومینیوم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

واکس آلومینیوم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟بطور کلی، پروسه پرداختکاری به کمک ابزارهای مختلفی انجام می گیرد که واکس آلومینیوم یکی از مهمترین آن ها است. بسیاری از کاربران بر این باورند که تنها با گیلانس می توان سطوح فلزاتی مثل آلومینیوم را صاف و صیقلی کرد. در صورتی که اگر، این سطوح، دارای کوچکترین آلودگی و کثیفی باشند و آلودگی های آن به خوبی از بین نرفته باشد تمام پروسه پرداختکاری، زیر سوال می رود.

بنابراین، یکی از مهمترین اقدامات برای پرداختکاری فلزات، تمیز کردن آن ها است. همان طور که پرداختکاری، شامل مراحل مختلفی است، ابزارها و محصولات متنوعی نیز در این پروسه، بکار گرفته می شود. به همین دلیل، صاف و براق شدن فلزات، فقط به ابزارهای پرداختکاری محدود نمی شود. یکی از مهمترین این محصولات که به براق و درخشنده تر شدن سطوح فلزی کمک می کند واکس آلومینیوم است. این واکس به نام های دیگری مثل واکس پولیش، واکس استیل و … نیز معروف می باشد.

همه چیز در مورد لوازم پرداخت کاری کلیک کنید.

معمولا بعد از مرحله گیلانس، از این محصول استفاده می شود تا فلزات و قطعات تولیدی، با درخشندگی هرچه بیشتر، وارد بازار شوند. این واکس سبب می شود انواع سطوح فلزی مثل سطوح آلومینیومی، استیل، برنج و حتی چوب، صاف و صیقلی شوند. این عملیات در پرداختکاری سبب می شود فلزات با سطح کیفیت بالاتری به بازار عرضه شوند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت مهمترین هدف واکس آلومینیوم، از بین بردن آلودگی، نقص و افزایش درخشندگی قطعات است. حال اگر شما هم قصد خرید این محصول را دارید باید بدانید واکس پولیش در انواع و رنگ های مختلفی در بازار موجود است که برای انواع قطعات تولیدی، مناسب می باشد. این واکس، مخصوص پرداختکاری و پولیش کاری است.

واکس پرداختکاری آلومینیوم
واکس آلومینیوم

فهرست دیگر مطالب سایت

واکس آلومینیوم چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به مطالب بالا می توان گفت، مهمترین کاربرد این محصول صنعتی پرداختکاری، جلا دادن سطح فلزات و صیقلی کردن آن ها است. بعد از اینکه عملیات خالص سازی فلزات در کارخانه ها انجام گرفت برای اینکه به فروش خوبی برسند باید تحت یکسری تغییرات قرار گیرند. برای ایجاد این تغییرات، شرایط خاصی روی آن ها اعمال می گردد. این شرایط، ارتباط مستقیم با سطح کیفیت این فلزات دارند.

یکی از مهمترین عملیات هایی که بر روی این فلزات، اعمال می گردد صاف و صیقلی کردن سطح با انواع گیلانس و واکس پرداختکاری است. به عبارت دیگر، با این عملیات، سطح فلزات، جلا می یابند. این پروسه نه تنها سبب زیباتر شدن و افزایش کیفیت فلزات می شود بلکه آن ها را در برابر زنگ زدگی، اکسید شدن و واکنش دادن با هوا محافظت می کند. با این احتساب، طول عمر اینگونه فلزات، افزایش می یابد.

این مزایا سبب شدند واکس پولیش یا واکس آلومینیوم به یکی از پرکاربردترین محصولات پرداختکاری تبدیل شود که در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. خصوصا اگر حساسیت و ظرافت در صنعتی، مهم باشد. بطور کلی از این واکس در صنایع مختلفی استفاده می شود که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداختکاری لوستر
  • پرداختکاری انواع قابلمه
  • سایش و صیقلی کردن سطوح مسی
  • صنعت ساخت دستگیره و پایه کابینت
  • پرداختکاری انواع سرویس آشپزخانه
  • سایش و صیقلی کردن سطوح انواع فلزات نظیر ظروف برنجی و مسی
  • در صنعت آینه و شمعدان
  • و …

البته موارد گفته شده، تنها بخش کوچکی از کاربردهای واکس آلومینیوم بشمار می روند و محدوده کاربرد این محصول صنعتی بسیار وسیع تر می باشد.

واکس پرداخت کاری آلومینیوم
واکس آلومینیوم

اهمیت واکس آلومینیوم در صنایع مختلف

اهمیت کاربرد این محصول به حدی است که اگر قطعات و سطوح فلزی، بدون این مرحله به بازار عرضه شوند اصلا فروش مد نظر را نخواهند داشت. حتی اگر بالاترین سطح پرداختکاری بر روی فلزات انجام گیرد. چرا که قطعات و سطوح فلزی، آن درخشندگی و براقیت حد نصاب را پیدا نمی کنند. به همین دلیل، نوع و کیفیت واکس پولیش کاری برای صنایع مختلف، بسیار حائز اهمیت است. لذا بهتر است، معتبرترین مرکز فروش این محصول را بیابید.

مزایای واکس پولیش کاری

قابلیت ها و مزایای زیاد واکس پولیش کاری سبب شد استفاده از آن برای صنایع متعددی، مهم باشد. از جمله این مزایا عبارتند از:

  • سبب صاف و صیقلی شدن سطح انواع فلزات می شود.
  • نحوه استفاده از این محصول بسیار ساده است.
  • عملکرد فوق العاده عالی دارد.
  • تمام اضافات پرداختکاری را برطرف می کند.
  • به افزایش درخشندگی سطوح، کمک می کند.
  • با همه فلزات، سازگاری دارد.
  • انواع مختلفی دارد و هر کاربری می تواند با توجه به نیاز خود یکی از آنها را خریداری کند.
  • انواع نواقص و خط و خشی که در موقع عملیات پرداختکاری بر روی سطوح، ایجاد می شود را از بین می برد.
  • قابلیت خش بری و صیقلی کردن انواع فلزات و آلیاژها نظیر برنج، آهن، آلومینیوم و … را دارد.
انواع واکس پرداختکاری آلومینیوم
انواع واکس پرداختکاری آلومینیوم

انواع واکس پرداختکاری

این محصول نیز مانند سایر ابزارهای پرداختکاری، دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آنها ویژگی و کاربردهای خاص خود را دارند که عبارتند از:

  • واکس پرداختکاری آبی: اگر به دنبال پرکاربردترین واکس پرداختکاری هستید حتما این نوع واکس را خریداری کنید. خاصیت جلا دادن و براقیت این واکس نسبت به سایر واکس ها، بیشتر و فوق العاده است. به همین دلیل از این مدل واکس در پرداختکاری فلزات مختلفی مثل آلومینیوم، استیل، شیشه و برنز و همچنین پلاستیک و طلق استفاده می شود. همچنین جلا دادن استیل نیز با این واکس، امکانپذیر است. به همین دلیل، پرفروش ترین واکس پرداختکاری بشمار می رود. البته، چون خاصیت خش بری کمی دارد معمولا در پولیشکاری نهایی، استفاده می شود.
  • واکس سبز: مهمترین کاربرد این مدل واکس، از بین بردن خط و خش و افزایش درخشندگی سطح فلزاتی نظیر برنج، آلومینیوم، برنز، شیشه، پلاستیک و … است. در واقع، خاصیت خش بری بالایی دارد اما خاصیت براقیت و جلای آن از واکس آبی، کمتر است. معمولا از این واکس در گیلانس های جین، پشمی و کتان، استفاده می شود.
  • واکس سفید: کاربرد این واکس به صنعت سنگ کاری، محدود می شود. به این صورت که برای از برطرف کردن خط و خش و افزایش درخشندگی سطوح سنگی از این واکس، استفاده می شود.
  • واکس صورتی: این واکس نیز نوعی واکس پولیشکاری است که برای پرداختکاری استیل، مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این مدل واکس، تقریبا شبیه واکس های سبز و آبی است و معمولا در صنایع فرچه کنفی استفاده می شود.
  • واکس مشکی: از این واکس برای پرداختکاری آلومینیوم، استیل و … استفاده می شود. از طرف دیگر، بهترین گزینه برای پرداختکاری و صیقل دادن نمد می باشد.

نکات مهم در زمان خرید واکس پرداخت کاری

با توجه به انواع واکس پرداختکاری و کاربردهای متنوعی که هر کدام از آن ها دارند نمی توان به صورت تصادفی اقدام به خرید این محصول نمود. به عبارت دیگر، هر نوع واکس پرداختکاری نمی تواند انتظارات و نیاز کسب و کار شما برطرف کند. به همین دلیل، شرکت های تولید کننده، این محصول را در رنگ های مختلف، دسته بندی کرده اند. بنابراین، قبل از خرید، حتما با رنگ بندی و کاربرد واکس پرداختکاری آشنا شوید.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *