همه چیز در مورد پودر سنباده

پودر سنباده چینی
پودر سنباده چینی

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

همه چیز در مورد پودر سنباده

همه چیز در مورد پودر سنباده، متشکل از مراحل مختلفی است و طبیعتا به محصولات متنوعی هم نیاز دارد. پودر سنباده، یکی از مهمترین محصولات این پروسه است. یا به عبارت دیگر می توان گفت، پرداختکاری به روش های مختلفی انجام می گیرد که هر کدام از این روش ها به ابزار و محصولات خاص خود نیاز دارند. در یکی از روش های پرداختکاری از پودر سنباده استفاده می شود.

از آنجایی که ابزارها و متریال های پرداختکاری بسیار متنوع و با کارایی های مختلف است اغلب کاربران با آنها و نحوه کارایی آن ها آشنا نیستند. این موضوع سبب شد ما محتوای خود را به یکی از پرکاربردترین متریال های پرداختکاری، یعنی، پودر سنباده و کاربردهای آن اختصاص دهیم. برای آشنایی با این محصول با ما همراه باشید.

پودر سنباده ژاپنی
 پودر سنباده ژاپنی

فهرست دیگر مطالب سایت

  1. لوازم پرداخت کاری
  2. همه چیز درباره دستگاه پرداختکاری
  3. نحوه استفاده از صابون پولیش
  4. آموزش استفاده از واکس پرداختکاری فلزات
  5. خرید اسکاچ پرداختکاری
  6. واکس پرداخت کاری
  7. چسب پودر سنباده پرداخت کاری
  8. دستگاه پرداخت کاری موشکی سه فاز

پودر سنباده چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

این پودر که نام دیگر آن سیلیکون کارباید (کاربید) است یکی از محصولات صنعتی پرداختکاری می باشد که از مواد ترکیبی شیمیایی، مواد معدنی و آلی تشکیل شده است. معمولا در پرداختکاری هایی که نیاز به ظرافت و دقت بالا است از این پودر استفاده می شود. این پودر، نه تنها، پروسه پرداختکاری را با دقت و ظرافت بالایی انجام می دهد بلکه سبب می شود در سریع ترین حالت ممکن، پرداختکاری، تمام شود.

این قابلیت پودر سنباده سبب شد در عملیات های آبکاری نیز مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی، پودر سنباده یکی از مهمترین و پرکاربردترین متریال های پرداختکاری است که از جمله کاربردهای آن می توان به استفاده از آن برای پرداختکاری قطعات و لوازم خودروسازی، انواع قطعات ماشین آلات صنعتی، انواع شیرآلات صنعتی و خانگی و … اشاره کرد. البته این موارد، تنها بخش کوچکی از کاربردهای این سنباده است.

مهمترین شاخصه این سنباده، پودری بودن آن است که سبب شده پرداخت و سایش قطعات مختلف را با قدرت بسیار بالایی انجام دهد. از این رو، معمولا در اغلب پروسه های پرداختکاری از این محصول برای سایش فلزات و قطعات مختلف، استفاده می کنند.

لازم به ذکر است بدانید پودر سنباده به مانند اغلب متریال های پرداختکاری، دارای انواع مختلفی است که معمولا تولیدکنندگان، این تنوع را با رنگبندی های مختلف، دسته بندی می کنند. بنابراین هر رنگ پودر سنباده دارای کاربرد و ویژگی های خاص خود می باشد. لذا قبل از خرید حتما باید با این رنگبندی آشنا باشید.

پودر سنباده
پودر سنباده

طرز استفاده از سنباده پودری

این سنباده یکی از متریال های با کارایی صنعتی در پرداختکاری است. لذا نیازمند تجهیزات و دستگاه های خاص خود است. با استفاده از این تجهیزات می توان از سنباده پودری به 3 روش در پرداختکاری، استفاده کرد که عبارتند از:

  • با بهره گیری از دستگاه های پرداختکاری دارای گیلانس
  • با استفاده از دستگاه های دمنده پرداختکاری مثل پرتاب شلنگی یا خرطومی و پرتاب پودر
  • با استفاده از حوضچه های آند و کاتد به منظور آبکاری فلزات

هر کاربری می تواند با توجه به نوع کسب و کار خود، یکی از این روش ها را انتخاب کند. البته باید این نکته را یادآوری کنیم در صورتی که روش اول را انتخاب نمودید باید گیلانس و چسب نمد را هم خریداری کنید.

پودر سنباده چینی
پودر سنباده چینی

کاربردهای سنباده پودری

با توجه به مزایا و ویژگی های این سنباده، یکی از مهمترین کاربردهای آن، آبکاری فلزات است. در حال حاضر، یکی از رایج ترین روش های پرداختکاری فلزات از طریق آبکاری می باشد. این روش پرداختکاری نیازمند حوضچه، آند، کاتد و محلول است و به صورت الکترولیتی و غیر الکترولیتی انجام می گیرد. از این روش می توان انواع قطعات، فلزات، لوازم اتومبیل، قطعات ماشین های صنعتی، انواع اتصالات، وسایل آشپزخانه و .. را آبکاری و پرداختکاری نمود.

ماهیت این پودر به گونه ای است که از قدرت سختی و سایش بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل، به راحتی می تواند سطح انواع فلزات را خراش و هرگونه تغییر دلخواهی را روی آنها اعمال نماید. ویژگی های منحصر به فرد این محصول سبب شد از کاربردهای متعددی برخوردار باشد که آسیاب کردن مواد غیر آهنی یکی از این کاربردها است.

بررسی ویژگی ها

  • دقت، ظرافت و سرعت بالای این پودر در پرداختکاری سبب می شود هیچگونه آسیبی به محصول در زمان پولیشکاری وارد نشود.
  • با اینکه سبک است اما مقاومت و استحکام بالایی دارد. به همین دلیل از آن در تولید محصولاتی که دائما در تماس با محصولات فیزیکی و شیمیایی هستند و امکان زنگ زدگی و خوردگی آنها وجود دارد استفاده می شود.
  • برخورداری از ماهیت زبری از دیگر ویژگی های این پودر است که سبب می شود پرداختکاری قطعات و صفحات کوچک و حساس با دقت بالایی انجام گیرد.
  • در برابر فشار، ضربه و سایر عوامل فیزیکی، مقاومت بالایی نشان می دهد.
  • قیمت این محصول در مقایسه با کارایی آن بسیار اقتصادی است.
  • یکی از پرکاربردترین متریال های پرداختکاری است.
  • قابلیت رسانایی الکتریکی و حرارتی این محصول، قابل کنترل است.
پودر سنباده پرداخت کاری ساب پولیش
پودر سنباده پرداخت کاری ساب پولیش

چه مواقعی از سنباده پودری استفاده می شود؟

یکی از رایج ترین مواقعی که تولیدکنندگان به سراغ این متریال می روند زمانی است که سایر روش های پرداختکاری، پاسخگو نیستند و انتظارات لازم را برآورده نمی کنند. از جمله این مواقع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از رایج ترین مواقع، زمانی است که امکان پرداختکاری ناهمواری قطعات، با دست یا سایر وسایل پرداختکاری وجود ندارد. همانطور که می دانید اغلب قطعات دارای ناهمواری های زیادی هستند که امکان رسیدن دست یا سایر تجهیزات به تمام بخش های آن، ممکن نیست. در چنین مواقعی از سنباده پودری استفاده می شود. چرا که به صورت اسپری، به تمام بخش ها و ناهمواری ها نفوذ می کند.
  • زمانی که فشار حاصل از سنباده، سبب آسیب رسیدن به کالا می شود. برخی از محصولات در برابر فشار، مقاومت کمی دارند. به گونه ای که حتی فشار ناشی از پرداختکاری با سنباده هم به آن ها آسیب می رساند.
  • در مواقعی که امکان دسترسی به سایر سنباده های پرداختکاری را ندارید.
  • زمانی که به دستگاه ها و تجهیزات پرداختکاری دسترسی ندارید. چرا که تمام سنباده های پرداختکاری اعم از رولی، نواری و … برای کار کردن، نیاز به دستگاه و تجهیزات پولیشکاری دارند. لذا در صورتی که کاربر، به این تجهیزات، دسترسی نداشت یا اختلالی در این دستگاه ها به وجود آمد می تواند از پودر سنباده استفاده کند. برای کار کردن با این پودر فقط یک پمپ باد، لازم است.
  • زمانی که با کمبود بودجه مواجه هستید و نمی توانید سایر تجهیزات پرداختکاری را تهیه کنید؛ این پودر بهترین گزینه می باشد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *