نحوه استفاده از صابون پولیش

همه چیر در مورد واکس پولیش
همه چیر در مورد واکس پولیش

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

نحوه استفاده از صابون پولیش

همانطور که میدانید پولیش به فعالیت هایی گفته می شود، که در جهت حذف یا برطرف کردن نواقص و افزایش میزان براق بودن سطوح مختلف به کار می رود. برای اینکه پولیش کاری انجام شود، ما نیازمند یکسری از لوازم و تجهیزات برای شروع به کار هستیم. لوازم پولیش کاری هر کدام به نوبه ی خود تاثیر بسزایی بر روی قطعات دارند و دارای ویژگی ها و کاربرد های مخصوصی هستند. برای نمونه می توان چند مورد از لوازم پولیش را مثال زد: فرچه کنفی، ابر پولیش کاری، صابون پولیش کاری و…. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از مهمترین لوازم کاربردی پولیش کاری، یعنی صابون پولیش کاری و نحوه استفاده از صابون پولیش کاری آشنا بکنیم. پس با ما تا آخر همراه باشید تا از این اطلاعات بهره مند شوید.

نحوه استفاده از صابون پولیش
نحوه استفاده از صابون پولیش

تعریف و نحوه استفاده از صابون پولیش کاری

صابون پولیش کاری که از آن به عنوان واکس پولیش کاری یاد می شود، به خمیری گفته می شود، که شکل جامدی دارد و اغلب برای براق کردن سطوح اجسام مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. صابون پولیش کاری مهمترین لوازم بعد از گیلانس ها در پولیش کاری به شمار می آید. نحوه استفاده از صابون پولیش کاری برای همه نوع صابون ها یکسان نمی باشد و هر کدام از آنها با توجه به کاربرد هایشان طریقه ی مصرف متفاوتی دارند. پس نمی توان گفت، که طریقه ی استفاده از همه ی صابون پولیش کاری یکی می باشد. در کل صابون پولیش کاری به سه نوع تقسیم می شود، که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

پولیش کاری علاوه بر استفاده در فلزات بر روی صنایع چوبی و سنگ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پولیش چوب زمانی انجام می شود که کار رنگ کاری چوب تمام شده باشد، در این زمان چوب را پولیش کاری می کنند. پولیش کاری به دو صورت قابل انجام شدن است. در روش اول دستگاه هایی وجود دارند که کار پولیش کاری را خیل راحت و در کمترین زمان انجام می دهند. دستگاه پولیش کاری برخلاف اینکه کار را بسیار راحت می کند، نیازمند دقت بالایی در حین کار است. پس فکر اینکه دستگاه را به یک فرد کار نابلد بسپارید را از ذهن خود بیرون کنید.

همچنین استفاده از دستکش و عینک ایمنی به هنگام کار با دستگاه پولیش کاری بسیار ضروری هستند. در روش دوم شما میتوانید به صورت دستی اجسام مورد نظر خود را پولیش کاری کنید؛ که این کار تجهیزات متنوعی دارد که صابون پولیش چوب یکی از کاربردی ترین آنها می باشد که شما میتوانید به راحتی آنها را در بازار پیدا کنید. استفاده از صابون پولیش چوب باعث می شود تا چوب به براقیت و جلای خاصی دست پیدا کند. همچنین صابون پولیش چوب جلوه ی خاصی به انواع چوب ها می دهد.

  • صابون پولیش کاری سنگ:

صابون پولیش سنگ در مواردی کار می رود که امکان ساب زدن ماهرانه وجود نداشته باشد. مثلا: سنگ های تزیینی یا حاشیه های سنگ. در هنگام پولیش کاری در سنگ به جز صابون نیازمند لوازم دیگری از جمله نمد هستید تا به شما در انجام این کار کمک کند.

  • صابون پولیش کاری فلزات:

این نوع از صابون ها همانطور که از اسمشان پیداست، در اجسام فلزی کاربرد دارند. صابون پولیش کاری فلزات به از بین بردن برخی از خط و خش های ایجاد شده توسط: حمل و نقل، برش و غیره کمک می کند. در بخش زیر بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع صابون پولیش کاری

همانگونه که در بخش های بالا اشاره کردیم، صابون پولیش کاری یا همان واکس پولیش کاری در عملیات پولیش کاری تاثیر بسیاری دارد. واکس های پولیش کاری در رنگ ها و شکل های مختلف تولید می شوند و این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم کرده تا از این طریق بتوانند انواع واکس های پولیش کاری را از هم تشخیص دهند و دچار اشتباه نشوند. معمولا واکس پولیش کاری هایی که رنگ روشن تری دارند، در صیقل کاری و واکس پولیش کاری هایی که رنگ تیره تری دارند، در لایه برداری استفاده می شوند. همچنین هر کدام از رنگ های واکس پولیش کاری به یکی از کاربرد های آن اشاره دارند.

قبل از مطالعه ی انواع واکس های پولیش کاری و خصوصیات آنها بهتر است، به یکسری از نکات دقت کنید. معمولا بیشتر افراد قصد دارند در این مطالب خیلی راحت صابون پولیش خوب به آنها معرفی شود، که باید بگوییم این کار کاملا اشتباه است، زیرا ما فقط ویژگی ها و کاربرد های هر یک از آنها را برای شما مشخص می سازیم و این شما هستید، که باید از بین این همه تنوع خواسته مورد نیاز خود را پیدا کنید؛ در این صورت می توان گفت، شما به صابون پولیش خوب دست یافته اید. اکنون به توصیف انواع واکس پولیش کاری می پردازیم.

واکس پولیش کاری
واکس پولیش کاری
  1. واکس پولیش کاری سفید رنگ:

واکس پولیش کاری سفید رنگ تاثیرگذاری بسیاری در انواع سطوح سنگی مانند: تراورتن و مرمر دارد. و معمولا در فعالیت های مربوط به سنگ و… مورد استفاده واقع می شود.

  1. واکس پولیش کاری آبی رنگ:

واکس پولیش کاری آبی رنگ کارایی بسیاری در پولیش و جلا دارد، زیرا در هنگام تولید آن از موادی استفاده می کنند، که مخصوص پولیش و جلا هستند. نحوه استفاده از واکس پولیش کاری آبی رنگ به این شکل است، که در مراحل پایانی کار از این صابون ها استفاده می شود. واکس پولیش کاری آبی رنگ با توجه به براقیت شگفت انگیزی که دارد، دیگر خش برداری از کارایی های آن به حساب نمی آید. از کاربرد های بی نظیر واکس پولیش کاری آبی رنگ می توان به استیل، آهن، مس، فولاد و برنج اشاره کرد. واکس پولیش کاری آبی رنگ جزء دسته، واکس های نرم می باشد.

  1. واکس پولیش کاری سبز رنگ:

واکس های پولیش کاری سبز رنگ، متریال ویژه ای دارند. به طور عمده کاربرد های آنها به براقیت و خش برداری محدود می شود. بر خلاف واکس پولیش کاری آبی رنگ، این صابون ها از براقیت کمتر و خش برداری بیشتری برخوردار هستند. بنابراین می توان گفت، تفاوت واکس پولیش کاری سبز رنگ و واکس پولیش کاری آبی رنگ به براقیت و خش بری بر می گردد.

  1. واکس پولیش کاری قرمز رنگ:

واکس پولیش کاری قرمز رنگ یا همان به عبارتی قهوه ای رنگ کاربرد بسیاری در فرچه کاری (گیلانس ها) و ریخته گری دارد. از ویژگی های واکس پولیش کاری قرمز رنگ میتوان مقدار چربی کم و سایش بیشتر را مثال زد. وظیفه اصلی واکس پولیش کاری، صیقلی کردن قطعات و لایه برداری از انواع خش های باقی مانده از نمد کاری است؛ که به وسیله ی ابزار هایی مانند: فرچه کنفی برطرف می شوند و سطح کار را صیقلی می کنند.

  1. واکس پولیش کاری سیاه(مشکی) و طوسی رنگ:

هر دو این صابون ها به منظور سنباده کاری مورد استفاده قرار می گیرند ولی یک تفاوت در میان آنها وجود دارد. واکس پولیش کاری سیاه رنگ در سنباده کاری زبر و واکس پولیش کاری طوسی رنگ در سنباده کاری نرم استفاده می شود. از دیگر تفاوت های میان این دو این است، که واکس پولیش کاری سیاه به دلیل داشتن چربی و مواد سایشی در نمد پرداختکاری مورد استفاده قرار می گیرند. نمد پرداختکاری به عنوان صابون (واکس) پولیش زیر کار در بازار شناخته می شود. از ویژگی های واکس پولیش کاری مشکی واکنش نشان دادن آن بر روی نمد پرداختکاری است. واکس پولیش کاری سیاه رنگ کمک های بسیاری به نمد پرداختکاری می کند. برای نمونه: در هنگام خش بری نمد پرداختکاری، کیفیت آن را افزایش می دهد و همچنین در کار هایی نظیر لایه برداری نقش موثری دارد.

کاربرد صابون پولیش
کاربرد صابون پولیش

کاربرد صابون پولیش کاری

بعد از اینکه با انواع و نحوه استفاده از صابون پولیش آشنا شدید، بهتر است با کاربرد های صابون پولیش هم نیز آشنا شوید. صابون پولیش کاری از کاربرد های مفیدی برخوردار است، که هر کدام نقش بی نظیری در انجام فعالیت های پولیش کاری اجرا می کنند. کاربرد های صابون پولیش کاری اغلب در صنعت سنگ، ساختمان سازی و… خلاصه می شود. در ادامه به برخی از این کاربرد ها اشاره می کنیم:

  1. قابل استفاده در پرداختکاری
  2. برخورداری از قیمت مناسب
  3. قابل استفاده در آخرین مراحل پولیش کاری بر روی سطوح قطعات
  4. مورد اطمینان برای مصرف در پولیش کاری شیرآلات و یا استفاده در انواع اکسسوری های آشپزخانه و سرویس بهداشتی و در نهایت حمام
  5. برخورداری از قابلیت استفاده بر روی انواع سطوح از قبیل: استنلس استیل و همچنین فلزات آهنی و غیر آهنی همچون: مس، روی ، آلومینیوم، برنج و…

بسته بندی انواع صابون پولیش کاری

بسته بندی هر کدام از صابون پولیش کاری بسته به نوع آنها متفاوت می باشد. معمولا اکثر بسته بندی ها، از جنس مقوا به رنگ مشکی بوده و روی آنها برند ساب پولیش درج شده است و به این ترتیب به مردم عرضه می گردد. نکته ای که در اینجا بسیار حائز اهمیت است، این است که امکان تولید هر یک از آنها بر اساس نیاز و خواسته ی شما وجود دارد، که نیاز های شما را تامین می کند.

صابون پولیش ساب پولیش

شاید شما هم بار ها وبار ها نام برند ساب پولیش را شنیده باشید و برای شما جالب باشد تا بدانید چگونه برندی است. در واقع می توان گفت، که صابون هایی که توسط برند ساب پولیش تولید شده باشند، از بهترین صابون پولیش خوب به شمار می روند. مواد اولیه ای که در درون نحوه استفاده از صابون وجود دارد، به نوعی از بهترین مواد اولیه ی خارجی هستند. دستور تولید فرمول صابون پولیش ساب پولیش مربوط به مشهور ترین شرکت های ترکیه ای می باشد. همچنین برند ساب پولیش علاوه بر دستور تولید، مواد اولیه ای خود را از ترکیه وارد می کند و بعد پس از ساخت به ایران صادر می کنند و ما از آنها بهره می بریم.

توصیه های ایمنی برای استفاده از صابون پولیش کاری

شما نه تنها در پولیش کاری بلکه برای انجام هر کاری نیز باید نکاتی را در حین انجام آن کار رعایت کنید؛ بنابراین صابون پولیش کاری هم از این قاعده مستثنی نیست و باید در هنگام کار با آن احتیاط کنیم. از مواردی که نیازمند مراقبت زیاد در انجام کار با صابون پولیش کاری است، چشم است. شما باید برای اینکه چشم هایتان آسیب نبیند از عینک مخصوص صابون پولیش کاری استفاده کنید. همچنین بهتر است لباس کار پارچه ای بر تن داشته باشید. از دیگر مواردی که می توان در انجام کار با صابون پولیش کاری رعایت کرد؛ استفاده از دستکش های نخی و ماسک یکبار مصرف، برای پیشگیری از ورود هر نوع ذرات ریز و درشت است.

بهترین صابون پولیش
بهترین صابون پولیش

راهنمای خرید بهترین نوع صابون پولیش کاری

برای اینکه بتوانید بهترین نوع صابون پولیش کاری را تهیه کنید، لازم است ابتدا در بخش ها بالا با ویژگی ها و نحوه استفاده از صابون پولیش آشنا شوید، سپس با توجه به نیاز خود صابون پولیش کاری را انتخاب کنید. شما علاوه بر اینکه می توانید به انواع فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و از مشاوره های رایگان آنها در این زمینه بهره ببرید، میتوانید سری به برخی از وب سایت های رسمی بزنید و به صورت غیر حضوری(آنلاین) صابون پولیش کاری را خریداری کنید. در اینجا لازم است به یک نکته دقت کنید گاهی ممکن است در هنگام کار با انواع صابون پولیش کاری به مشکل بر بخوریم و خیال کنیم، که این مشکل به دلیل کیفیت نامرغوب صابون پولیش کاری ایجاد شده باشد، اما همیشه اینگونه نیست؛ گاهی ممکن است خطا از نحوه استفاده از صابون پولیش باشد. اگر شما آگاهی کامل از نحوه استفاده از صابون پولیش را نداشته باشید، قطع به یقین خیلی زود تر از چیزی که فکرش را بکنید به مشکل خواهید خورد. پس باز هم تاکید میکنیم، که مطالعه ی دقیق نحوه استفاده از صابون پولیش از مهم ترین گام ها برای انجام پولیش کاری می باشد.

و در انتها پیشنهاد ما برای اینکه محصولات خود را با کیفیت به بازار عرضه کنید استفاده از واکس های صنعتی ساب پولیش میباشد زیرا با استفاده از این برند شما هم در مصرف واکس صرفه جویی کردید چون از ریزش کمتری برخوردار است و هم از کیفیت بهتر و بیشتر آن لذت خواهید برد و در نهایت محصولات خود را با رضایت مندی کامل به فروش خواهید رساند.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

مدیر سایت

1401-04-29

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

لطفا برای خرید انواع واکس پرداخت کاری،دستگاه پرداختکاری موشکی تک فاز،دستگاه پرداختکاری سه فاز،گیلانس پرداختکاری،چسب نمد،فرچه کنفی،غلتک و دیگر لوازم پرداختکاری با مشاورین ساب پولیش در تماس باشید.

علیرضا کاظمی

1402-02-30

آیا این نظر به شما کمکی کرد؟

بسیار مفید و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *