قیمت گیلانس پرداختکاری

قیمت گیلانس پرداختکاری
قیمت گیلانس پرداختکاری

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

قیمت گیلانس پرداختکاری

قیمت گیلانس پرداختکاری با توجه به تفاوت کیفیت مواد سازنده آن، در بازه های قیمتی مختلفی قرار می گیرد. تولید کنندگان مختلفی اقدام به ساختن این محصول می کنند که هر کدام از آن ها ممکن است از متریال خاصی برای تولید استفاده کنند. همین تفاوت ها باعث وجود اختلاف در قیمت گیلانس پرداختکاری می باشد. البته این تنها فاکتوری نیست که روی قیمت گیلانس پرداختکاری تاثیر می گذارد. در ادامه به معرفی گیلانس پرداختکاری و طریقه استفاده از آن و عوامل موثر بر قیمت گیلانس پرداختکاری می پردازیم.

قیمت انواع گیلانس پرداختکاری
قیمت انواع گیلانس پرداختکاری

ابزار و وسایل مختلفی نیز وجود دارند که در کنار این وسیله باید مورد استفاده قرار گیرند و گیلانس پرداختکاری وسیله ای نیست که به تنهایی بتواند کار پولیش و پرداختکاری را انجام دهد. بنابراین الزام استفاده از دستگاه ها و وسایل دیگر پولیش کاری حتمی است و صنعتگری که باید با گیلانس پرداختکاری کار کند حتما بایستی طرز کار دستگاه های دیگر پرداختکاری را هم بداند. به همین دلیل آشنایی با این ابزار و وسایل و آشنایی با نحوه کار آن ها به دلیل تشابه وظایف آن ها نیز خالی از لطف نمی باشد و به مقاله قیمت گیلانس پرداختکاری اضافه شده اند.

بهتر است برای آشنایی بیش تر با طرز کار و چیستی گیلانس پرداختکاری ابتدا به تعریف پرداختکاری بپردازیم.

پرداختکاری چیست؟

پرداختکاری یا پولیش (surface finishing or polishing) به معنی صاف و صیقلی کردن سطوح مختلف با سایش و از بین بردن لایه نخست آن ها است. هدف اصلی پرداختکاری بهبود ظاهر و براقیت و جلای سطح ظاهری کار است. پولیش یا پرداختکاری با استفاده از ابزار های مختلفی انجام می شود و امروزه ابزارهای پیشرفته تری برای این کار استفاده میشود.

گیلانس پرداختکاری چیست؟

گیلانس پرداختکاری با نام گیلانس پولیش هم در بازار ارائه می شود. این ابزار برای پولیش و پرداختکاری سطوح مختلف فلز و چوب مورد استفاده قرارمی گیرد. طریقه استفاده از گیلانس پرداختکاری به این شکل است که باید به موتور پرداختکاری یا همان دستگاه پرداخت متصل شود. برای گیلانس از نام فرچه نخی پرداختکاری هم استفاده می شود.

گیلانس های پرداختکاری متنوعی در بازار وجود دارند که برای مقاصد مختلف می توان از آن ها بهره برد.

فرچه پرداخت کاری
فرچه پرداخت کاری

انواع گیلانس پرداختکاری

انواع مختلفی از گیلانس ها مانند گیلانس پشمی، گیلانس لی، گیلانس ارتشی، گیلانس هزارلا، گیلانس سفید، گیلانس کرکی و گیلانی فرچه در صنعت پرداختکاری تولید و استفاده می شوند. هر صنعتگر با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را به کار می گیرد.

گیلانس هایی که از جنس پنبه ساخته شده اند و یا اینکه دارای سطح کرکی هستند، برای ایجاد جلای بیش تر و صیقل هر چه بیش تر سطح مورد استفاده قرار می گیرند و باعث می شوند که سطح تا حد زیادی براق تر به نظر برسد.

طریقه استفاده از گیلانس پرداختکاری

به طور کلی می توان گفت گیلانس پرداختکاری به دو سر دستگاه پرداختکاری موشکی متصل می شود.

نحوه استفاده از گیلانس پرداختکاری به این صورت است:

ابتدا گیلانس را به سر دستگاه پرداختکاری موشکی که به شکل یک میله با نوک تیز است، وصل می کنیم. گیلانس ها به شکل دایره ساخته می شوند. برخی از آن ها دارای سوراخی در قسمت مرکز دایره هستند. این سوراخ محل اتصال گیلانس به دستگاه است. نصب گیلانس های دارای سوراخ بسیار ساده است. جایگاهی که گیلانس باید در آن قسمت قرار بگیرد کاملا واضح است و منفذ گیلانس نیز برای متصل شدن به دستگاه هم به وضوح مشخص است.

گیلانس پرداختکاری
گیلانس پرداختکاری

اگر گیلانس سوراخی در مرکز خود نداشت، صنعتگر باید با دقت شکافی در وسط دایره ایجاد نماید و سپس آن را به دستگاه متصل کند. این ویژگی که گیلانس در مرکز خود سوراخ داشته باشد و یا اینکه فاقد آن باشد نیز ممکن است زوی قیمت گیلانس پرداختکاری تاثیر داشته باشد.

پس از نصب گیلانس دستگاه پرداختکاری را به کار می اندازیم و آن را روشن می کنیم. دستگاه گیلانس را به چرخش در می آورد. در این مرحله می توان از واکس یا صابون پرداختکاری استفاده نمود. در همان حین که گیلانس در چرخش است، آن را به واکس پرداختکاری آغشته می کنیم. بعد از آن سطحی که که به پولیش نیاز دارد را با گیلانس تماس می دهیم تا صیقل یابد.

لوازم دیگری هم وجود دارند که همانند گیلانس پرداختکاری برای صیقل دادن سطوح مختلف کاربرد دارند. این لوازم شامل مواردی همچون نمد پرداختکاری، فرچه پرداختکاری و صابون گیلانس و… می باشد اما صابون گیلانس به دلیل کاربرد وسیع در حین استفاده از گیلانس پرداختکاری نقش بسیار مهم تری دارد. بنابراین لازم است با ماهیت و انواع آن آشنا شوید.

واکس آبی استیل
واکس آبی استیل

صابون گیلانس

محصولاتی به نام صابون گیلانس در بازار وجو دارند که تحت عنوان واکس پولیش یا واکس پرداختکاری هم عرضه می شوند اما ماهیت تمام آن ها  یکسان است و برای استفاده با گیلانس پرداختکاری طراحی شده اند و باعث می شوند کیفیت پولیش کاری تا حد زیادی بالا برود.

یکی از مهم ترین وسایلی که همزمان با گیلانس پرداختکاری به عنوان مکمل استفاده می شود، صابون یا واکس پرداختکاری است. آشنایی با ماهیت این ابزار و نحوه کار آن و یادگیری استفاده کردن از آن برای استفاده از گیلانس پرداختکاری ضروری به نظر می رسد.

صابون گیلانس چیست؟

صابون گیلانس جزو ابزارهای بسیار پرکاربرد در صنعت پرداختکاری است که کیفیت پرداخت را بالاتر می برد.

با صابون گیلانس قادر خواهید بود سطوح مختلف فلزی مانند استیل، مس، آهن یا… را صیقل دهید.

به طور معمول در آخرین مرحله پرداختکاری از صابون گیلانس برای صیقلی تر کردن سطوح استفاده می کنند.

صابون گیلانس به عنوان یک مکمل برای پرداختکاری همراه با وسایل دیگر پرکاربرد در این صنعت استفاده می شود.

برای مثال از آن همراه با گیلانس پرداختکاری یا نمد پرداختکاری استفاده می کنند.

صابون پرداختکاری با رنگ های متفاوتی به بازار عرضه می شود. علت وجود تفاوت در رنگ ها، آسان شدن تشخیص نحوه استفاده هر صابون است و مرحله استفاده از آن است.

هر رنگ صابون پرداختکاری دارای ویژگی های منحصر بفردی است. برای هر فلز یک نوع از صابون پرداختکاری با رنگی خاص استفاده می شود.

مراحل مختلفی نیز در پرداختکاری وجود دارد. مثلا برای شروع پرداختکاری ابتدا پرداختکاری زیرکار انجام می شود سپس روی کار پولیش و پرداختکاری می شود. صابون هایی که برای هر مرحله استفاده می شوند نیز دارای رنگ های مختلفی هستند و ویژگی های خاصی دارند.

واکس پرداختکاری استیل
واکس پرداختکاری استیل

در پرداختکاری زیر کار از صابون هایی استفاده می شود که زبر تر هستند و خاصیت خش بری بالایی دارند. این مرحله به منظور آماده سازی بستر فلز مورد نظر برای جلا دادن به سطح کار انجام می شود. پس از اینکه برآمدگی ها و ناهمواری ها و خش های کاملا مشهود از بین رفتند در مرحله پرداختکاری رو کار، سطح برای پولیش نهایی آماده است. در آخرین مرحله پولیش و پرداختکاری فلز با ظرافت و دقت بسیار بیش تری پولیش می شود.

برای هر کدام از این مراحل از صابون های پرداختکاری مخصوص آن استفاده می شود که با تفاوت در رنگ از یکدیگر جدا شده اند و کار مصرف کننده در انتخاب و استفاده از آن ها بسیار شده است.

کاربرد صابون گیلانس

صابون گیلانس در رنگ های متنوعی تولید می شود و هر رنگ در موقعیت خاصی به کار می رود.

از این ابزار برای پرداختکاری انواع اجسام فلزی استفاده می شود. انواع شیر آلات فلزی، لوازم و ظروف آشپزخانه و زیور آلات و… جزو مواردی هستند که پولیش می شوند و می توان از صابون گیلانس برای آن ها استفاده کرد. این اجسام می توانند از جنس فلزات مختلف مانند آستیل، آهن، فولاد، مس، آلمینیوم و … باشند.

انواع صابون گیلانس

به طور کلی صابون های گیلانس به دو گروه کلی تقسیم بندی می شوند: صابون های روکار و صابون های زیرکار.

و صابون های روکار برای ظاهر کار و در آخرین مرحله از پولیش استفاده می شوند.

صابون گیلانس زیرکار:

صابون گیلانس زیرکار، جنسی چرب دارد و سطح آن بسیار زبر است. صابون های زیر کار برای پولیش اولیه و آماده سازی سطح استفاده می شوند و یا اینکه برای پولیش سطوحی که آسیب دیده اند کاربرد دارند.

صابون گیلانس روکار:

برعکس صابون های زیرکار با سطوح بسیار زبر، صابون گیلانس روکار کاملا نرم است و برای صیقل دادن سطوح مختلف در آخرین  مرحله پرداختکاری کاربرد دارند.

رنگ های مختلف صابون گیلانس:

همانطور که گفته شد طریقه شناسایی صابون های گیلانس به واسطه رنگ آن ها انجام می شود. در ادامه به این موضوع می پردازیم، رنگ های مختلف صابون گیلانس را بررسی می کنیم و کاربرد هر یک را بیان می کنیم.

صابون گیلانس سفید:

صابون گیلانس سفید برای پولیش سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلف سنگ ها با استفاده از این رنگ صابون پولیش صیقل داده می شوند.

صابون گیلانس آبی:

صابون گیلانس آبی عمدتا نرم است و برای پولیش نهایی استفاده می شود و به اصطلاح کاربرد آن برای استفاده روکار می باشد و سطح کار را براق نموده و جلا می دهد.

صابون گیلانس سبز:

خواص و ویژگی ها و کابردهای صابون گیلانس سبز هم مانند نمونه آبی این محصول است با این تفاوت که صابون سبز از مقدار خش بری و براقیت کم تری برخوردار است. از این صابون ها برای پولیش روکار انواع مختلف فلزات استفاده می کنند.

صابون گیلانس قرمز یا قهوه ای:

این صابون با هر دو رنگ نام برده وجود دارد و شناخته می شود.

کاربرد عمده این صابون فرچه کاری و ریخته گری است. میزان چربی صابون گیلانس قرمز بسیار کم تر از انواع دیگر صابون است و درجه سایش آن در حد بالایی می باشد.

استفاده از نمد پرداختکاری خش هایی روی سطح فلز به وجود می آورد که با استفاده از صابون گیلانس قرمز از بین می روند و در نهایت سطح کار براق و صیقلی می شود. فرچه کنفی وسیله ای است که می توان از آن برای به کار بردن صابون گیلانس قرمز بهره برد.

صابون گیلانس مشکی:

صابون گیلانس مشکی بسیار نرم است و برای سمباده کاری روکار مورد استفاده قرار می گیرد.

صابون گیلانس توسی:

شباهت های صابون گیلانس مشکی و توسی بسیار زیاد است و موارد کاربرد آن ها بسیار مشابه یکدیگر می باشد. البته میزان چربی صابون مشکی کمی بیش تر از نمونه توسی آن است.

صابون گیلانس زرد:

صابون گیلانس زرد برای پولیش کالاهای فلزی ظریف مانند جواهرات (طلا، نقره، پلاتین و …) به کار برده می شود.

صابون گیلانس صورتی:

در نمونه های قبلی صابون های پرداختکاری که در بالا به معرفی آن ها پرداختیم گفته شد که برخی از آن ها برای پرداختکاری فلزات کاربرد دارد. در این قسمت به معرفی صابون پرداختکاری صورتی می پردازیم که به طور اختصاصی برای صیقل دادن و پولیش آلمینیوم به کار برده می شود.

طریقه استفاده از صابون گیلانس به چه صورت است؟

ممکن است بسیاری از افراد در صنعت پرداختکاری در ابتدا از نحوه کار با صابون گیلانس آگاهی نداشته باشند ولی بر خلاف آنچه تصور می شود به کار بردن آن بسیار ساده است.

از صابون گیلانس همراه با گیلانس پرداختکاری یا نمد پرداختکاری استفاده می کنند.

نحوه دقیق تر استفاده از این ابزار به این شکل است که صابون گیلانس باید روی سطح نمد پرداختکاری یا گیلانس که به دستگاه پرداختکاری متصل می شود، مالیده شود. سپس با استفاده از نمد پرداختکاری یا گیلانس که به صابون آغشته شده است سطح فلز را پولیش می کنیم.

روش دیگری که برای استفاده از این ابزار وجود دارد به این شکل است که ابتدا صابون را روی فلز می کشیم و سپس با استفاده از دیگر وسایل پولیش سطح کار را می سابیم و پولیش می کنیم.

این صابون باعث می شود که سطوح مورد نظر جلای بهتری پیدا کنند.

قیمت گیلانس پرداختکاری

تمامی موارد مرتبط با گیلانس پرداختکاری و لوازم تکمیلی پولیش که با این ابزار به کار برده می شوند در این مقاله ذکر شدند. در نهایت می توان گفت که مهم ترین فاکتور موثر بر قیمت گیلانس پرداختکاری، جنس مواد سازنده آن است. مسلما استفاده از مواد درجه یک برای ساخت این وسیله سبب می شود که قیمت گیلانس پرداختکاری بالاتر برود.

نوسانات  ارز و نرخ بالای تورم از جمله مواردی هستند که روی قیمت تمامی اجناس اثر می گذارند. گیلانس پرداخت هم از این قاعده مستثنی نیست و فاکتورهای ذکر شده روی قیمت گیلانس پرداختکاری هم بی اثر نیستند.

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ساب پولیش تماس حاصل فرمایید.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *