قیمت پودر سنباده

فروش پودرسنباده یا پودرسمباده
فروش پودرسنباده یا پودرسمباده

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

قیمت پودر سنباده

همانطور که می دانید سمباده یکی از ابزار هایی است که جهت صیقلی نمودن سطوح مختلف به کار می رود. سمباده در انواع مختلفی وجود دارد که در این مقاله به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. همچنان در ادامه به معرفی یکی از مهم ترین انواع سمباده در پرداختکاری، یعنی پودر سمباده است خواهیم پرداخت و در خصوص قیمت آن اطلاعاتی را به شما عریزان ارائه می دهید. تا پایان با ما همراه باشید.

فروش پودرسنباده یا پودرسمباده
فروش پودرسنباده یا پودرسمباده

سنباده وسیله ای است که جهت صاف کردن و صیقلی نمودن سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. عمل صاف نمودن سطوح به این دلیل انجام می شود که سطح مورد نظر جهت عملیات رنگ کاری و یا چسب کاری آماده شود. سمباده در انواع مختلفی وجود دارند و از هر کدام از ان ها با درجه سختی متفاوت برای صیقلی نمودن یک نوع سطح استفاده می کنند. سمباده ها در انواع متفاوتی وجود دارند که رایج ترین نوع آن ها سمباده کاغذی است و در جنس های کاغذی، پارچه ای و مقوایی تولید می شوند که بر اساس درجه ی سختی هر کدام بر روی یک نوع سطح مورد استفاده قرار می گیرند. از سمباده های ورقی در صاف نمودن سطوحی مانند سنگ ، چوب، فلزات و گچ استفاده می کنند. در ادامه به معرفی یکی دیگر از انواع سمباده ها به نام سمباده پودری صحبت می کنیم.

  • ذرات ساینده

شاید بارها برایتان سوال پیش آمده باشد که ذرات ساینده ای که در ساختار سنباده مورد استفاده قرار می گیرد از چه موادی تشکیل شده اند. در ساختار سمباده از موادی نظیر ذرات سنگ لعل، اکسید الومینیوم، ذرات سیلیسیم، کوارتز و سنگ چخماق استفاده می شود و تمامی این ذرات باعث ساینده بودن سطح سمباده می شوند. تقسیم بندی دیگری که برای سنباده ها وجود دارد تقسیم بندی بر اساس مواد ساینده آن ها است. بر طبق این تقسیم بندی سنباده به انواع زیر تقسیم می شود:

  • کاغذ سنباده

سنباده های کاغذی به طور معمول در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند که سطح مورد نظر گچ باشد. در این حالت از سنباده کاغذی برای صیقلی نمودن سطح مورد نظر استفاده می کنیم. رنگ این نوع سمباده ها معمولا به رنگ کرم است و به دلیل مقاومت نسبتا کمی که دارند نمی توان از آن ها به تعداد دفعات زیاد استفاده نمود. همچنین این سنباده بعد از گذشت چندین بار استفاده دانه های ساینده ی خود را از دست می دهند.

  • سنباده فلزی: این نوع سمباده که ذرات تشکیل دهنده آن بر روی پارچه قرار گرفته اند، دارای مقاومت بالاتری در مقایسه با نوع کاغذی هستند. سنباده فلزی اغلب در رنگ های قرمز و آبی وجود دارد. رنگ قرمز برای چوب مورد استفاده قرار می گیرد و از رنگ آبی به دلیل مقاومت بالای ذرات ساینده آن در خصوص فلزات استفاده می کنند.
  • سنباده پوستاب: سنباده پوستاب جهت از بین بردن ناصافی های موجود بر روی فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. سمباده پوستاب قبل از استفاده کاملا خشک و شکننده است و قبل از استفاده باید برای چند دقیقه درون آب قرار بگیرد تا در حین کار بریده نشود.

بد نیست علت نامگذاری این سنباده را نیز بدانید. این نام گذاری (پوست+آب) به این دلیل انجام شده است که از این سمباده همراه با آب استفاده می کنند. لذا در ساختار این سمباده از موادی که دارای سیلیسیم است استفاده می کنند تا در مجاورت با آب دچار زنگ زدگی نشود. این نوع سمباده موارد کاربرد متنوعی دارد. و برای پاک نمودن لکه ها و صیقلی نمودن و از بین بردن زنگ زدگی های سطح فلزات استفاده می شود. همچنین از این سمباده در صنایع دیگری از جمله خودروسازی، رنگ کاری، صنایع چوب، شیشه و سرامیک استفاده می کنند.

سمباده ها انواع بسیار دیگری دارند که از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

پشت بند، رولی یا توپی، نواری، تسمه ای، پره ای، دیسکی یا دایره ای

حال آن که در باره خصوصیات کلی سمباده توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه نمودیم قصد داریم در خصوص پودر سمباده و قیمت پودر سمباده اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پودر سمباده
پودر سمباده
  • سنباده پودری

سنباده پودری که به نام پودر سمباده نیز در بازار وجود دارد یکی از انواع ابزارهایی است که به طور خاص در صنایع پرداخت کاری فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. روش استفاده از پودر سمباده با انواع کاغذی آن قدری متفاوت است. سمباده پودری بر خلاف سمباده های کاغذی و نواری که بر روی سطح مورد نظر کشیده می شوند، به سطح نمد می چسبد.

نمد های پرداخت کاری یا گیلانس های پرداخت کاری ابزاری هستند که در طی فرآیند پرداخت کاری فلزات نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. گیلانس ها در انواع مختلفی وجود دارند و هر کدام از آن ها بر اساس درجه سختی فلز از یک نوع ماده اولیه ساخته می شود تا بتوانند ابتدا به تنهایی و سپس به کمک سمباده پودری ناصافی های موجود بر روی فلز را از بین ببرند. پودر سمباده به این کنف ها می چسبد و با قرار گرفتن بر روی فلز، سطح فلز را عاری از هرگونه ناهمواری می کند.

سمباده های پودری برای پرداخت کاری انواع فلزات مورد استفاده قرار می گیرند و از طریق چسب به سطح نمد ها و گیلانس های پرداخت کاری می چسبند و منجر به براقیت سطح فلزات می شوند. درجه بندی های پودر سمباده بر اساس شماره انجام می شود و از شماره 80 تا 300 را شامل می شود.

پودر سمباده با نام های دیگری از جمله پودر سیلیکون نیز مورد به فروش می رسد.که در وقع این نام گذاری به ذرات و مواد تشکیل دهنده سمباده اشاره دارد. یکی از دلایلی که در پرداخت کاری فلزات از پودر سمباده استفاده می شود، ظریف کاری و نیاز به سرعت بالا در عمل پرداخت کاری است. همچنین استفاده از پودر سمباده هیچ گونه آسیبی به سطح فلز وارد نمی کند. پودر های سیلیکون یا همان سنگ سمباده کاربرد های دیگری از جمله آسیاب نمودن مواد غیرآهنی و تکمیل مواد سخت و خشن مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده از پودر سمباده در اغلب موارد آن را با کمی اب مقطر مخلوط می کنند تا به شکل مایع چسبناک شود. از نکات بسیار مهمی که در خصوص پودر سمباده وجود دارد مقاومت بسیار بالا و سبک بودن آن است که این دو ویژگی موجب شده که این ابزار در تمامی انواع پرداخت کاری مورد استفاد قرار بگیرد. در برخی موارد می توان پودر سمباده را با الماس برابر دانست.

فروش پودرسنباده یا پودرسمباده
فروش پودرسنباده یا پودرسمباده

استفاده از پودر سمباده می تواند در خصوص قطعاتی که در برابر فشار محیطی و فیزیکی قرار دارند بسیار کارآمد باشد. همچنین به دلیل استفاده شدن موادی با خاصیت زنگ زدگی در ساختار پودر سمباده، این ماده می تواند در قطعات نیز این خاصیت را ایجاد نماید. پودر سمباده به دلیل اینکه قطعات و فلزات را به شکل بسیار ظریف و کارآمدی صیقلی می کند می تواند موجب افزایش دوام و مقاومت قطعه شود و از وارد اوردن هزینه های گزاف بر تولید کننده جلوگیری نماید.

  • ویژگی های پودر سنباده درجه یک

  • این پودر در مقابل هرگونه فشار و سختی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد
  • مقرون به صرفه بودن در مقایسه با کارایی های فراوانی که دارد
  • در پرداخت کاری تمامی فلزات می تواند مورد استفاده قرار بگیرد
  • بتوان آن را در تمامی دستگاه ها و ادوات صنعتی به کار برد
  • میزان رسانایی الکتریکی و دمایی این محصول کاملا قابل کنترل باشد

با توجه به ویژگی هایی که ذکر نمودیم، تعجبی ندارد که پودر سنباده یکی از مهم ترین تولیدات در صنایع تلقی شود و تولید کنندگان در هر شرایطی مایل به خرید پودر های سنباده با کیفیت باشند. پودر سنباده موارد کاربرد وسیع تری دارد و استفاده از آن صرفا محدود به پرداخت کاری فلزات نیست. از این محصول در بسیاری از صنایع مانند تولید سنگ های تزئینی و ساختمانی، شیشه گری و فعالیت ها مربوط به چوب استفاده می شود. خلق بسیاری از محصولات چوبی در مراحل آخر نیاز به صاف نمودن سطح دارد که اغلب برای داشتن این سطح صاف و صیقلی از پودر سمباده کمک می گیریم. به طور کلی هر زمانی که سخن از تولید قطعه ای می شود، عمل پرداخت کاری اهمیت ویژه ای پیدا می کند و در این جاست که کاربرد تجهیزات پرداخت کاری، مانند پودر سمباده، آشکار می شود.

  • قیمت پودر سنباده

همانطور که می دانید بازار مواد صنعتی و به طور کلی ابزار آلاتی که در تمامی صنایع وجود دارد دچار نوسانات شدید است و پودر سنباده نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما نکته ای که در خصوص قیمت پودر سنباده وجود دارد، این است که ایران با داشتن منابع و معادن متعددی که دارد توانسته است به یکی از مهم ترین تولید کندگان پودر سنباده در دنیا تبدیل شود و تولیدات خود را به بسیاری از کشور ها صادر کند.

بسیاری از تولیدات درجه یکی که در ایران به تولید می رسند در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار می گیرد اما درصد زیادی نیز به خارج از مرز ها صادر می شود، لذا کشور ما از این طریق می تواند ارز قابل قبولی را وارد کشور کند. اما در کنار تولید بهترین انواع پودر سنگ در داخل می توانیم انواع وارداتی و تولیدات کشور های خارجی را نیز ببینیم که با قرار گرفتن آن ها در کنار نمونه های مشابه داخلی، منجر به بالا رفتن تنوع و سهولت در هنگام خرید می شود.

در هنگام خرید پودر سنباده باید به نکات مهمی از جمله کیفیت دانه های ساینده توجه ویژه ای داشته باشید. همانطور که اشاره نمودیم قیمت مشخص و تعیین شده ای برای پودر سنباده در دست نیست و قیمت این محصول نیز همانند بسیاری از مصالح کاربردی در صنعت به طور دائم دستخوش تغییرات می شود. واحد اندازه گیری پودر سنباده مش است که در برخی موارد به آن دانه بندی می گویند. به طور معمول مش ها از درجه 40 تا 1200 به تولید می رسند. پودر های سنباده به صورت کیسه ای به فروش می رسند به این صورت که پودر های سنباده مش 40 تا 80 در کیسه های 25 کیلوگرمی و مش های بالاتر در کارتن های 20 کیلوگرمی مورد استفاده قرار می گرند.

در کنار ایران که یکی از تولیدکنندگان مهم پودر سنباده است، کشورهای چین و ژاپن نیز از مهم ترین و موفق ترین تولید کنندگان و صادر کنندگان این محصول هستند. به طور معمول قیمت پودر سنباده ثابت است اما به دلیل نوسانات ارزی مداومی که کشور ما در حال تجربه است قیمت این نوع ماده مورد استفاده در صنعت نیز همانند بسیاری دیگر از مصالح دچار نوسانات می شود. در هنگام خرید پودر سنباده به داشتن ضمانت پس از خرید محصول توجه داشته باشید زیرا در صورتی که پودر سنباده مورد نظر شما از سختی مورد انتظار شما برخوردار نباشد عملا هزینه اضافی را بر خود تحمیل نموده اید. در کنار پودر سنباده ماده ی صنعتی دیگری تولید می شود به نام چسب سنباده که آن هم در پرداخت کاری فلزات مورد استفاده قرار می گیرد.

در هنگام خرید پودر سنباده تلاش خود را به کار بگیرید تا از مراکزی که با قیمت عمده پودر سنباده را عرضه می کنند خرید خود را انجام دهید. زیرا به دلیل پخش عمده این مراکز قیمت های رقابتی بسیار مناسبی دارند و می توان بعضا با قیمت بسیار مناسبی پودر سنباده خود را تهیه نمایید. خوش بختانه در تمامی استان ها کارخانجات تولید پودر های سنباده وجود دارد و لازم نیست برای تهیه آن به استان های دیگر بروید. همچنین امروزه بسایری از خرید ها به طور انلاین انجام می شود و همین عامل می تواند تا حد زیادی از هزینه های اضافی جلوگیری نماید. بنابراین می توانید با یافتن مراکزی که با قیمت عمده پودر سنباده را عرضه می کنند و همچنین انجام خرید انلاین خرید بسیار مقرون به صرفه ای داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به معرفی انواع سمباده و کاربرد ها و ویژگی های ساختاری آن اشاره نمودیم. همچنین در ادامه به تفصیل در خصوص پودر سمباده و قیمت پودر سمباده نکاتی را به شما عزیزان یادآور شدیم. امیدواریم با دانستن نکاتی که در این مقاله ذکر نمودیم پودر سمباده ای بسیار مرغوب را از معتبر ترین مراکز تهیه کنید. توجه داشته باشید که پودر سمباده یک محصول بسیار مهم است  که کیفیت محصول نهایی شما تا حد زیادی در گرو پودر سمباده ای است که از آن استفاده می کنید لذا با داشتن اطلاعات کافی اقدام به خرید این محصول نمایید. امیدواریم این مطلب مورد توجهتان قرار گرفته باشد.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *