آشنایی با واکس پرداخت کاری و کاربردهای آن

واکس پرداخت کاریA3
واکس پرداخت کاریA3

مطالبی که در این صفحه معرفی لوازم پرداختکاری خواهید خواند

آشنایی با واکس پرداخت کاری و کاربردهای آن

توضیحاتی درباره واکس پرداخت کاری

واکس پرداخت کاری چیست؟ واکس پرداخت کاری به عنوان یک ابزار و محصول مهم شناخته می شود که در زمینه لوازم پرداخت کاری فلزات به کار می رود. در حال حاضر مشاهده می کنیم که نمونه های مختلفی از این نوع واکس در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. واکس پرداخت کاری به عنوان مهمترین فاکتور در انجام پرداخت کاری فلزات به کار می رود که برای انجام این فرایند واکس را بر روی گیلانس قرار می دهند. سپس واکس را بر روی سطح فلزات می کشند تا به این شکل ساختار و کیفیت فلز مورد نظر را بهبود ببخشند.

 

واکس پرداخت کاریA1
واکس پرداخت کاری

همانطور که قبلا اشاره کردیم انواع واکس های پرداخت کاری در مدل های مختلفی تولید می شوند تا بتوانند متناسب با نوع فلز قابلیت ضد زنگ بودن را در آن ایجاد کنند. این نوع از واکس های که از عملکرد جلا دهندگی برخوردار هستند می توانند در موقعیت های مختلف کاربردهای فراوانی داشته باشند.

فاکتورهای مهمی که در هنگام انتخاب واکس پرداخت کاری باید رعایت کنید

واکس پرداخت کاری در مدل های مختلفی به فروش می رسند. افراد باید در هنگام خرید این محصولات بر اساس نیاز خود باید واکس مورد نظر را انتخاب کنید. در واقع واکس های پرداخت کاری در سه دسته مختلف قرار می گیرند. این نوع تقسیم بندی بر اساس رنگ واکس ها انجام گرفته است.

واکس پرداختکاری قوطی: این مدل از واکس های پرداخت کاری دارای یک ساختار مقاومتی و شیمیایی ویژه هستند که باعث می شود برای سنگ و چوب هم کاربرد داشته باشد. مقاومت بسیار بالا و ساختار فوق العاده آن موجب شده است که به عنوان زیر کار برای فلز برنج ها مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مشهورترین انواع واکس های پرداخت کاری این مدل است که با توجه به ساختار خاصی که دارد از کاربرد فراوانی برخوردار است.

واکس پرداخت کاری

واکس مخصوص پرداخت کاری قرمز و مشکی: این محصول را باید به شکل خاص تولید شده است بنابراین مانند نمونه قبلی نمی توانید از آن برای هر شرایطی بهره بگیرید. طیف رنگی این نوع واکس به شکل خاصی طراحی شده است و کاربران اجازه دارند در موقعیت های خاص از آن استفاده نمایند. یکی از مهمترین کاربردهای این کد استفاده از آن برای نمد کاری است. در صورتی که قصد دارید که فرایند نمدکاری شما از بازده فوق العاده ای برخوردار باشد می توانید از این نوع واکس استفاده کنند.

واکس آبی و سبز پرداخت کاری فلزات

یکی دیگر از واکس های پرداخت کاری فلزات که توسط سازندگان این محصولات تولید می شوند مدل آبی و سبز آن می باشد. این مدل از واکس ها دارای قابلیت فوق العاده و جالبی می باشد. می توانید از این محصول در پروژه هایی استفاده کنید که به شکل روکار انجام می شوند. فراموش نکنید اگر در حالت های دیگر آن را استفاده کنید مطمئنا با مشکل مواجه خواهید شد. نکته مهمی که در هنگام خرید این محصولات باید مد نظر قرار بدهید این است که بر اساس پروژه مورد نظر کد رنگی را انتخاب کنید.

مراحل پرداخت کاری فلزات چیست

واکس پرداخت کاری در کدام مرحله به کار می رود؟ این سوال برای بیشتر افراد پیش می آید. برای آگاهی از اینکه این نوع واکس را چگونه برای پولیش کاری فلزات به کار می برند باید با پروسه پرداخت کاری آشنا شویم. همانطور که می دانید پرداخت کاری براساس فرایند خاصی انجام می گیرد. در اولین مرحله به تمیزکاری فلزات می پردازند. در این موقعیت کاربران به شکل کامل فلز مورد نظر را تمیز کنند. در صورتی که آلودگی بر روی سطح فلزات وجود داشته باشد مشکل جدی ای برای پرداخت کاری به وجود می آورد. پس لازم است که همه آلودگی و کثیفی ها را از بین ببرید. زمانی که مطمئن شدید سطح فلز مورد نظر عاری از هر نوع آلودگی باشد می توانید فرایند پرداخت کاری را آغاز کنید.

مرحله پایانی در پرداخت کاری

در مرحله پایانی پرداخت کاری کاربران می توانند از واکس مخصوص استفاده کنند. مهمترین وظیفه ای که این واکس ها دارند صیقلی دادن سطح فلزات مختلف است. با توجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد در مرحله ابتدای پرداخت کاری نمی توانید از این واکس ها استفاده کنید. فراموش نکنید که شما نمی توانید این واکس ها با استفاده از پارچه یا ابزارهای زبر بر روی فلزات استعمال کنید. در صورتی که این کار را انجام بدهید ممکن است به خودتان و فلزات آسیب وارد کنید. برای جلوگیری از این مشکلات از گیلانس های مختلف و مخصوص استفاده کنید. گیلانس ها در واقع به نوعی از فرچه ها اطلاق می شود که از شکل خاصی برخوردار هستند.

واکس پرداخت کاریA2
واکس پرداخت کاری مخصوص

چرا از این نوع واکس ها برای پرداخت کاری فلزات استفاده می شود

واکس پرداخت کاری ساب پولیش به عنوان یک گزینه بسیار مهم در فرایند پرداخت کاری به شمار می رود. این محصول بسیار کاربردی و حائز اهمیت می باشد بنابراین باید یکی از بهترین نمونه های آن را انتخاب کنید. در صورتی که از مدل های مرغوب و قدرتمند این واکس ها استفاده کنید نتیجه مطلوب تری را دریافت خواهید کرد. لازم است برای انجام این فرایند بهترین نوع گیلانس یا صابون ها را انتخاب کنید تا نتیجه ی فوق العاده ای را تجربه کنید.

فرایند پرداخت کاری

فرایند پرداخت کاری را می توانید بر روی انواع فلزات مانند: آهن، استیل، آلومینیوم، مس، نقره، برنج و …. انجام دهید. این نوع واکس را برای از بین بردن خش و ایجاد صیقل کاری بر روی فلزات به کار می برند. در هنگام انجام این عملیات باید نهایت دقت و ایمنی به کار گرفته شود. واکس را به اندازه لازم برای صیقل کاری استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام خرید این محصولات رعایت کنید این است که محصولات مورد نظر را از برندهای معتبر مانند ساب پولیش خریداری کنید. برای هر نوع از فلزات نوع خاصی از این واکس ها را به کار می برند. فراموش نکنید پیش از استعمال این محصولات بر روی فلزات به دقت هر چه تمام تر آن ها را از انواع آلودگی ها پاک سازید. در صورتی که واکس را بر روی فلزی که دارای آلودگی است بمالید نه تنها دارای سطح صیقلی نمیشود بلکه مشکل زیادی را ایجاد می کند.

مطالب مهم لوازم پرداختکاری ساب پولیش

نویسنده: مدیریت ساب پولیش

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *